Deffekt bilderør Philips 32PW9302

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Deffekt bilderør Philips 32PW9302

Min 4 år gamle Philips 32PW9308 har vært til reparasjon noen uker nå. Enden på visa er at Philips og lokalt verksted har kommet frem til at bilderøret er deffekt og at den derfor havner på dynga. I morgen skal jeg i butikken hvor jeg kjøpte den for å diskutere hva vi skal gjøre. Vet det er flere her inne som jobber innen TV/elektronikk bransjen og tenkte derfor å høre hvilke rettigheter man har i slike tilfeller og hva man kan forlange.
    Jeg betalte den gang ca 17 høvdinger for Matchline modellen og da er det mildt sagt for dårlig at den bare skal holde i 4 år.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det ble litt uklart i den innledende posten, men spørsmålet er rett og slett om man kan forlange en ny tv til samme pris som den gamle? Reparatøren snakket om fratrekk pga verditap de siste 4 årene, men det må da vel være av liten betydning. Det som er interessant etter min mening er hva jeg betalte for den. Kan jeg f.eks kreve å få hevet kjøpet og få igjen hele beløpet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av iceman
    Mulig det ble litt uklart i den innledende posten, men spørsmålet er rett og slett om man kan forlange en ny tv til samme pris som den gamle? Reparatøren snakket om fratrekk pga verditap de siste 4 årene, men det må da vel være av liten betydning. Det som er interessant etter min mening er hva jeg betalte for den.
    Hva reparatøren insinuerte var at du har tross alt hatt glede av ett produkt i 4 år (og skulle du solgt produktet nytt i dag har det jo ett voldsomt verditap).
    Når det gjelder reklamasjon (det er dette som inntrer etter garanti) har du færre rettigheter når det gjelder ombytte.
    Husker ikke paragrafer osv. men er butikken "kjip", kan de med loven i hånd gi ett fratrekk pga. verditap.
    Sannsynligvis gjør de ikke det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espen_sin
    Hva reparatøren insinuerte var at du har tross alt hatt glede av ett produkt i 4 år (og skulle du solgt produktet nytt i dag har det jo ett voldsomt verditap).
    Når det gjelder reklamasjon (det er dette som inntrer etter garanti) har du færre rettigheter når det gjelder ombytte.
    Husker ikke paragrafer osv. men er butikken "kjip", kan de med loven i hånd gi ett fratrekk pga. verditap.
    Sannsynligvis gjør de ikke det.
    Snakket med forhandler idag og han mente at jeg kanskje måtte finne meg i å tape 8000 kr på disse fire årene. Han fortalte videre at dette, selvfølgelig, er opp til Philips å avgjøre, men at det kunne ta opptil EN MND å få svar Jeg mener det er helt urimelig, da verksted og Philips allerede sammen har blitt enige om kassasjon. Den har i tillegg vært på rep i en mnd.

Måtte bare få ut litt frustrasjon. Noen andre som har synspunkter på denne saken, så setter jeg pris på det
    Mener selv at dette er veldig dårlig reklame for Philips, håper at jeg ikke har handlet mitt siste Philipsprodukt. Men det blir tilfellet om dette er enden på visa.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner flere slike saker som din her etter å ha jobbet som Radio/Tv reparatør tidligere. Vanlig prosedyre den gang (ca 5 år siden), var at dersom billedrør røk på CRT tver innen garanti/reklamasjons-tid (2/5 år), fikk kunden likt (dersom det fortsatt produsertes), eller nytt tilsvarende produkt.

Problemet ditt er at CRT har stupt i pris pga Plasma/LCD (som også jevnlig faller i pris), så du vil uansett ikke få et erstatningsprodukt som nå koster 17 000. Har også vært tilfeller der produsent har tilbudt et dyrere erstatningsprodukt enn det du i utgangspunktet ville fått, mot et symbolsk mellomlegg. Noen produsenter går nok lenger enn andre for å selge/beholde kunder. Hvordan Philips er nå vet jeg ikke, men tidligere var de ofte "rundere i kantene" enn konkurrentene, så det er lov å håpe.

Lykke til uansett, og ikke gi deg før du er fornøyd

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut i fra prosedyre og greier på jobb hos meg har våre kunde to muligheter. De kan få en ny Philips (hvorpå det faktisk er mulig å få tak i, tro det eller ei) eller tilsvarende ny lik (Matchline 32" CRT) tv i dag... Du kunne kranglet deg grønn og ikke komt noen vei, vi har tilogmed hatt kontakt med forbrukerombud og tv2 hjelperdeg, som bare har snudd i døra vår... OG! til mindre du krangler, til greiere er antageligvis fyren i butikken. Be eventuelt tidlig om å få prate med sjefen, UTEN å virke som om du ønsker å gå over hode til selgeren / er hissig! Det siste tipset er generelt det beste tipset jeg kan gi ALLE som ønsker noe smidig gjort i en butikk, vi er tross alt mennesker vi også, vi kan ikke trylle (ei heller ta ethvert tap midt i tryne)

håper dette gir deg et bilde av hva som kommer antageligvis til å skje, sad but true

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gEnEsis_AiX
    Ut i fra prosedyre og greier på jobb hos meg har våre kunde to muligheter. De kan få en ny Philips (hvorpå det faktisk er mulig å få tak i, tro det eller ei) eller tilsvarende ny lik (Matchline 32" CRT) tv i dag... Du kunne kranglet deg grønn og ikke komt noen vei, vi har tilogmed hatt kontakt med forbrukerombud og tv2 hjelperdeg, som bare har snudd i døra vår... OG! til mindre du krangler, til greiere er antageligvis fyren i butikken. Be eventuelt tidlig om å få prate med sjefen, UTEN å virke som om du ønsker å gå over hode til selgeren / er hissig! Det siste tipset er generelt det beste tipset jeg kan gi ALLE som ønsker noe smidig gjort i en butikk, vi er tross alt mennesker vi også, vi kan ikke trylle (ei heller ta ethvert tap midt i tryne)

håper dette gir deg et bilde av hva som kommer antageligvis til å skje, sad but true

Her er det selvfølgelig ikke snakk om krangling med forhandler, men en diskusjon rundt saken som foregår på en sakelig måte. Blir dog litt usakelig når selger begynner å bagatalisere problemstillingen med å snakke om alle Philipsapparatene som det ikke er feil på. Det er jo i mitt tilfelle revnende likegyldig. Samtidig spurte jeg, uten spesielt hell, om han ikke kunne ringe Philips og legge fram mine synspunkter samt prøve å få litt fortgang i saken. Spurte derfor om å få telefonnummer slik at jeg kan snakke med Philips selv, noe jeg ikke fikk.

Når det gjelder ev tap så er det vel Philips og ikke forhandler som må stå for dette, noe som er som dråpen i havet for Philips. Derfor håper jeg de setter fornøyde kunder foran de usle kronene. Det vil de jo uansett tjene på i det lange løp.
    Reparatør og forhandler har vært i kontakt med Philips der de ble fortalt at CRT ikke er å oppdrive og at flatskjerm derfor er det eneste alternativet. Jeg kunne gjerne tenkt meg en flatskjerm i stua og betaler selvfølgelig gjerne et mellomlegg, men jeg er også opptatt av at Philips som en stor og seriøs aktør, tar et ansvar overfor sine kunder.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JaniBanani
    Kjenner flere slike saker som din her etter å ha jobbet som Radio/Tv reparatør tidligere. Vanlig prosedyre den gang (ca 5 år siden), var at dersom billedrør røk på CRT tver innen garanti/reklamasjons-tid (2/5 år), fikk kunden likt (dersom det fortsatt produsertes), eller nytt tilsvarende produkt.

Problemet ditt er at CRT har stupt i pris pga Plasma/LCD (som også jevnlig faller i pris), så du vil uansett ikke få et erstatningsprodukt som nå koster 17 000. Har også vært tilfeller der produsent har tilbudt et dyrere erstatningsprodukt enn det du i utgangspunktet ville fått, mot et symbolsk mellomlegg. Noen produsenter går nok lenger enn andre for å selge/beholde kunder. Hvordan Philips er nå vet jeg ikke, men tidligere var de ofte "rundere i kantene" enn konkurrentene, så det er lov å håpe.

Lykke til uansett, og ikke gi deg før du er fornøyd

Det er nettopp dette som gjør at det blir en "delikat" sak. Hva er et "tilsvarende" produkt når det over hodet ikke eksisterer? Er det en billig flatskjerm eller en meget god skjerm lik min gamle CRT?
    Du nevner tilfeller der produsenten har tilbudt et erstatningprodukt som er dyrere enn det opprinnelige. Det har jeg vært ute for selv. Der fikk jeg tilbud om et produkt som var dobbelt så dyrt (20 høvdinger) uten noe mikkmakk. Det var skikkelig service det...

Takk for lykkeønskningene

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •