Sammenligning SONY W/X 3000 og Samsung M86/F86

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sammenligning SONY W/X 3000 og Samsung M86/F86

Hei, alle sammen

Siden jeg er ny registrert bruker her på forumet, vil jeg benytte sjansen til å si jeg er overveldet over all den aktiviteten, og ikke minst, all kunnskapene dere sitter med her på forumet.

Jeg fikk for noen dager solgt min gamle kasse TV - type 32 " grå kloss. Trodde aldri noen ville ha den. Jeg har lenge lovet meg at jeg skulle investere i noe nytt å hvile øynene mine på, så nå er vel tida inne.

Men som sikkert mange førstegangskjøpere av flatskjerm, så føler jeg at det er en jungel av x'er, Z'er, tommer, og frekvenser..

Men så til mitt spørsmål. Jeg har til nå sett litt på Sony og Samsung sine modeller.

Her er hva jeg har kommet fram til så langt:
    Kanskje denne posten være litt til hjelp for andre som befinner seg i en lignende situasjon.

SONY
    Sony sine W3000 serie er kritisk på signalkilder, siden den er nådeløs detaljrik. Den sliter også ved panoreringer, grunnet mangel på bildeprossesserig som den mer påkostede X3000 serien har.

W3000 serien har i tillegg dekoder for RiksRV's bakkenett. Men den gir bare stereo-lyd!

SAMSUNG

Samsung er litt billigere, enn SONY. Noen mener at samsung TV'ne har penere design enn SONY's W- og X-serie

Samsung har som SONY flere modellserier. Men de mest aktuelle for meg er
    M86/87, eller F8 Ettersom det jeg kan forstå er forskjellen mellom disse seriene, er at det i F8 er implementert teknologi som skal forhindre hakking ved panorering (f.eks fotballkamper). Dette finner vi kun i 32" modellen av M86/87

Litt konkludering: Vil dette si at Sony's W3000 konkurerer mot Samsungs M86/87, og X3000 mot Samsungs F86 sånn spec messig.

Jeg har ikke hatt mulighet til å få sett noen av disse tv'ne i en butikk. Noen som har sett begge disse modellene. Ser ut som det er flere brukere, utifra disse modellenes respektive poster, som er fornøyd med samsungs F86 serie i forhold til M86/87

Her linker jeg til de billigste prisene som HW.no oppgir på samsung

synes 12954.- er en god pris for LE40F86BD, men så ser vi også at prisen 13501.- for LE40F86BDX

Slik forekommer også i LE46M86 vs LE46M86BD.
    Har prøvd å lese igjennom alle sidene med poster, uten at jeg fant noe klart svar. Mulig det sto der innimellom en plass.. Noe som kan forklare meg dette. I tillegg henviser jeg til support avtalen med samsung norge. Dem sier at hvis denne skal gjelde må modellnummeret slutte på \XEE. Hvordan kan jeg være sikker på at jeg får en som slutter på dette, ved f.eks hanel fra nettbutikk. Noen opplyser om det i produktet, noen ikke, dem som gjør det har som regel høyere pris.

Henviser her til service og support avtalen som samsung norge forholder seg til. (mulig denne lenken bugger litt, men prøv høyreklikk åpne i nytt vindu, eller shift+venstreklikk)

Hvis det er noen der ute som har mer og tiilføye på forskjeller mellom disse ulike modellene, noe vesentlig jeg ikke har med. Eller har forslag til andre produsenter i denne prisklassen som kan konurrere med disse modellene, så på forhånd takk for at du nevner det.
    Jeg har bare ikke så lyst til å kjøpe et tv, for så i ettertid å gå å irritere meg over noen kjipe bugs, som alle visste om fra før..

Ble et "sent på natta innlegg" det her, så unnskyld mine skrivefeil.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest litt tester på diverse engelske forums, så ender de flest opp med og skru av denne 100 hz teknologien, da dem føler at den forringer bildet. I et eksempel kunne man visst se 3 fotballer samtidig, vd en sportssending. Hvorfor bruke teknologi som forringer bildet som argumnet for å kjøpe det samme TV?

SONY får mye skryt av fargene sine. både i W og X modellen. Men hvor alvorlig er hakking ved panorering på W modellen.

Samsung F og Sony W er omtrent samme pris. Hvis dem til syvende og sist opfører seg likt på paborering, og typiske "newsfeed" i bunnen av bildet. Hvorfor ikke da gå for Sony som har bedre fjernkontroll, og mer responsativ men. Samt flottere farger i bildet?

I går fannt jeg meg selv til å helle mot Samsung, og nå føler jeg Soy er et bedre valg?

1. post ble kanskje mye lesing, men er det ingen som har bare litt og bidra med?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zolamont
    Etter å ha lest litt tester på diverse engelske forums, så ender de flest opp med og skru av denne 100 hz teknologien, da dem føler at den forringer bildet. I et eksempel kunne man visst se 3 fotballer samtidig, vd en sportssending. Hvorfor bruke teknologi som forringer bildet som argumnet for å kjøpe det samme TV?
    Anbefaler deg å teste 100Hz-funksjonen selv. På film gir den f.eks ekstremt mye bedre flyt i bildet, noe som en del ikke liker, og en del ikke klarer seg uten. Jeg tilhører sistnevnte gruppe.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •