Sony KDL-46"X3500 VS Philips 47"PFL9732D

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony KDL-46"X3500 VS Philips 47"PFL9732D

Sliter med et vanskelig valg jeg trenger hjelp til fra dere TV kjente her....

Valget står mellom (topic) Sony og Philips sine ganske like modeller (har jeg selv forstått). Prisen er omtrent den samme, men de har begge gode og dårlige sider.

Sony har bedre kontrast, 2200 vs philips 1200, selv om dette ikke trenger å ha så alt for mye å si.
    Philips har en liten grad bedre lysstyrke en Sony. Og Philips har også 3 ms i responstid i forhold til Sony sine 8 ms.
    Hvis jeg ikke tar feil har Philips 14 bit panel, mens Sony har 10 bit?
    Philips har også ambilight som vist er en "må-ha-greie" når du før har prøvd den, og i tillegg gir deg bedre følelse av sortnivå.

Utenom disse tallene er de vist ganske like i tekniske sammenlikninger.
    Selv om det står samme innsynsvinkel har vist philips litt problem med dette, selv om det ikke skulle være så veldig gale. I tillegg har philips 100ms forsinkelse, men ellers knallbra bilde, godt sortnivå og null "hakking" i bilde.
    Sony har vist bedre innsynsvinkel, ingen forsinkelse problemer, godt bilde og sortnivå, men hadde vist problemer med "hakking"......

Har ikke sett noen av disse modellene (skal ut å se i morgen) , bare sett tidligere modeller av disse. Jeg har egentlig hele tiden hatt Philipsen på hjernen, men har sett og hørt mangen som anbefaler Sony sin x3500 og begynte da og lure på om denne var noe bedre?

Jeg håpte egentlig bare på noen tips eller erfaringer som får meg til å velge et av de og få meg til å føle at jeg tok det riktige valget :P
    Mulig heier alle på Sony sin fremfor Philipsen som jeg heller mest mot nå, så bare kom med svar =)
    Beslutningen blir kansje blir tatt i morgen da jeg kan sammenlikne skjermene i butikken, men hvis det å se dem ikke forandrer valgproblemet, vil mest sannsynelig deres svar hjelpe =)

PS! har lest tråder om bgge TVene slv om dette ikke hjalp så mye om hvor god de var opp mot hverandre, så vær snill å ikke kom med.... "det finnes tråder om disse modellene fra før"....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oops :s beklager at det ble så mye :P

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som du har fått med deg det meste som kan seiast om desse apparata. Det er vel stort sett det å sjå på dei som manglar.

Utover det du allereie har fått med deg vil det berre vera "personlege" meiningar som vil bikke mot det eine eller andre apparatet.

For å dele mine "personlege" erfaringar:
    Eg synest ikkje Sony greier å forsvare prisen på sine X modellar. Dei vert fort 2-3000 kr dyrare enn philipsen, og då er Philipsen 2" større. Har ikkje veldig mykje å seie, men eg synest det gjev eion liten merkbar forskjell.
    Eg er alldeles "allergisk" mot hakking i biletet, så der er det ingen tvil om at Philipsen får mange poeng ekstra frå mi side. Synest alt dette med svart nivå er opphausa i største mogelege grad. Bilet behandling er i mine augo mykje viktigare.

Ein annan ting du bør ta hansyn til er korleis du oppfattar dei to vidt forskjellige bileta på desse apparata. Philipsen har eit mykje skarpare bilete enn Sonyen, men Sony har eit "mjukare" bilete. Om du har sett eit fjernsyn med pixel pluss skjønar du sikkert kva eg meiner. Enten likar du, eller du mislikar denne teknologien.

Måtte gå eit par rundar med meg sjølv før eg faktisk innsåg at det fjernsynet kjem til å bli nytta mest til er SD signal, og ikkje minst vanleg fjernsyn, og her briljerar Philips. Trur mange går i den fella og innbillar seg at dei skal bruke fjernsynet til både det eine og det andre, men til sjuande og sist er det vanlege fjernsyn sendingar som står for 80% av bruken. Dette er sjølvsagt berre mine mistankar.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for god informasjon.
    Sitter selv og vurderer nettopp dette valget selv om jeg også ser litt på
    Toshiba REGZA og evt. billigere modeller.
    Jeg er fortsatt ikke overbevist om at de dyreste modellene gir så mye mer.
    Selvfølgelig håper jeg på at en eller begge modellene skal bli billigere - kanskje
    når Sony kommer med nye modelle - skjer ikke det snart ?
    Er Philips på vei med nye modeller ?

Stable

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •