Samsung LE46M87 eller PS50Q97HDX

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung LE46M87 eller PS50Q97HDX

Jeg er på utkikk etter ny tv. Vil helst den skal være 46" eller mer. Har sett på disse samsung modellene. (synes samsung er fine) Men hvilken hadde dere villet valgt?
    Jeg har Media center pc knyttet til tv med digitalt tv kort. Bruker denne til både dvd, film(divx) og digital bilder. Har kikket på panasonic YH-42PV/X også, men liker ikke tanken på 1024x768 oppløsning på en 16:9 skjerm. Bildet blir jo strukket ut sånn at alle digitale bilder blir også strekt. Vil tv signalet fra Media centeren også bli strukket siden mce vil oppfatte dette som en 4:3 tv (1024x768 er jo en 4:3 oppløsning)?

Bruker også analog kabel en del så det er en fordel at dette også ser sånn brukbart ut.

Hvilken passer best til meg?
    Alle svar mottas med takk.

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte Plasmaen(PS50Q97HDX) og er storfornøyd med denne..

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje ikke så matnyttig dette siden jeg bare har en av disse.
    Har en LE40M86 og er forøyd med denne.

På stillbilder fra PC via VGA-kabel, er den helt utrolig synes jeg.
    Kjører TV analogt (Scart) og den har litt etterslep, spesielt på ansikter (merker det best på TV2-nyheter). På DVD via Scart er det noe av det samme, men varierer litt mellom filmene. Det er ikke ille, men det merkes. Andre som har vært innom merker det ikke før jeg sier det.

Det er mye mulig at dette forsvinner når Los får fingern ut og leverer TV-bokser med HDMI. DVD med oppskalering og HDMI står også på lista og jeg håper det tar bort problemet. Har dessverre ikke fått testet det enda, heller ikke Blue Ray.

Hvis du skulle bestemme deg for M8, anbefaler jeg deg å ta en titt på M86. Eneste forskjellen på denne og M87 er fargen på lista nederst, men jeg synes det utgjør en stor forskjell.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen VÆRE så snill å utdype dette som CvaleraRules skriver, han skriver at det er problemer med etterslep når han bruker scart på M86, Greit nok..

Men er dette tilfelle med feks RiksTV via HDMI også ? når en feks ser nyhetene..

nevermind, såg at Dingz.no også klager på etterslep på M86

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •