Plasma eller LCD når det skal sees myyye film gjennom PC??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Plasma eller LCD når det skal sees myyye film gjennom PC??

Hei!

Jeg skal kjøpe ny TV i mai og har lest meg opp på LCD-tv'er de siste 6 mnd. Hadde egentlig bestemt meg for Sone 46X3000, men nå begynner jeg å helle litt mot plasma. Kanskje venter jeg på Panasonic PZ80 (eller hva den nye 2008-toppmodellen heter).

Saken er at jeg skal koble TV'en til PC'en min og se mye film på denne måten. Det blir også en god del PS3-bruk. Jeg var derfor overbevist om at LCD var beste løsning. Men nå ser jeg at innbrenning o.l. skal ha blitt mye mindre aktuelt på de nyere plasmaene. Panasonic kommer også med en "game mode".

LCD har dessuten en del problemer (smearing, blurring + + ) som kanskje er mindre tilstede i hos nyere plasma-TV'er.

Hva mener dere? Plasma eller LCD ved mye PC-bruk og PS3-spilling? :-D

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma. Uten tvil. Man skal være MEGET uforsiktig hvis man får innbrenninger i en ny plasma i dag. Og bildet er MYE bedre på plasma enn på LCD mtp film og gaming.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hehe

Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Og bildet er MYE bedre på plasma enn på LCD mtp film og gaming.
    Jaja..:wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at jeg sannsynligvis ender opp med en plasma-tv er veldig morsomt siden jeg lenge var ekstrem lcd-fanboy. :-D

Men det er det beste bildet som teller!
    (Selvfølgelig så lenge man kan bruke skjermen til absolutt det man vil... så lenge man vil! )

Leste at man burde unngå statiske bilder over lengre tid de første 100 timene med plasma. Betyr dette at f.eks. kanal-logoene oppe til høyre og eventuelle HUDs i spill er "veldig farlige"?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Plasma. Uten tvil. Man skal være MEGET uforsiktig hvis man får innbrenninger i en ny plasma i dag. Og bildet er MYE bedre på plasma enn på LCD mtp film og gaming.
    sier ikke alt av tester at gaming er suverent på LCD? Aldri lest en test der plasma er suverent på gaming..

vennligst rett meg om jeg tar feil.
    Selv skal jeg kjøpe en 46" tv før påske om så ******* fryser til is, men har enda ikke bestemt meg for om det blir LCD eller plasma.. (M86, eller en ny panasonic)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg satser på å kjøpe en full HD plasma så gaming må vel være ganske bra der uansett? Kommer sannsynligvis til å se mere TV og film enn spill uansett. Er det noen som bruker f.eks. PZ70 til spilling? Hvordan funker dette? :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •