Skuffet på Pioneer plasma! Fyyyy! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Active Kjottolf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Philips: "The entire Pixel Plus 2 video chain has a 10-bit range and is fully digital, resulting in better picture quality primarily due to fewer A/D and D/A conversion steps."
    http://www.press.ce.philips.com/pres...t2004-577.html

Kjetil

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hmmm... Jeg tror de refererer til noe annet en selve skjermens fargedybde... Hvis de mener f.eks. av 9965 har 10-bit video, kan det umulig stemme, da sammenlignet med andre, tilsvarende 10-bits skjermer...

Uansett, jeg tror nå etterhvert folk MÅ se på skjermene først, og det er ENDA viktigere å vite hva en skal se etter. Oppsummerer kort:

-Se på skjermen i et MØRKT rom, og se MØRK film
    -Se etter graderinger i himmel og andre steder der fargepaletten er noksa lik -> jo mindre gradering, jo bedre
    -Se etter fargekorrekthet, samt eventuelt grønnskjær etc.

Active Kjottolf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I det aktuelle innlegget refereres det til de nye skjermene som kommer i løpet av våren og sommeren.

-Kjetil-

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vedr. Pioneer PDP-434HDE og PDP-504HDE

Hei,
    Jeg er så vidt heldig at jeg har kunnet anskaffe meg begge de over nevnte modeller, på hytta har jeg en TH-50PHW6 fra Panasonic. Så det er min referanse.

Om det er slik at Du oppfatter bildet på Pioneer sin skjerm som du beskriver, foreslår jeg at du ser skjermen i ordentlige omgivelser.
    De siste 4 åra har jeg hatt mer eller mindre det som er verdt å ha av plasma TVr. Min konklusjon er soleklar, Pioneer er og blir markedets beste plasma pt.

Til deg som venter på bestilt plasma, gled deg. Har du råd, kjør på med en DV-868AVi-S. Fungerer utrolig bra via HDMI inngangen.

Dog skal det nevens at det er ett must med 868 på 50 tommer, på 43 tommer holder det med DV-668AV-S.

Lykke til ! :!:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Har hatt Pio 434 siden november. Skjønner ikke hva dere mener. Dette er en fantastisk plasma. Jeg har analoge TV signaler og det ser veldig bra ut. Jeg har ikke sett noe bedre analogt bilde på en plasma enn på Pioneeren. Det er ikke tegn til hakking i bildet. Dessuten er den nye tuneren hel digtal, i motsetning til alle andres. Du taper ikke noe ved å kjøre signalet gjennom tuneren. Analogt inn, digitalt rett inn i skjermen. Ikke døm en skjerm etter å ha sett den på Elkjøp. De kjører et splittet analogt signal(sikkert 50 skjermer) til alle skjermene og det ser helt j...lig ut. Det er en skam at de gjør det.
    Skjermen er meget bra på alle kilder. I tillegg takler den HD materiale. Og det ser sykt bra ut. DVD bildekvaliteten er sinnsyk fra 868.

Gå og sjekk ut skjermen i en seriøs butikk eller hos noen dere kjenner!!!

C

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pio434 skrev
    Ikke døm en skjerm etter å ha sett den på Elkjøp. De kjører et splittet analogt signal(sikkert 50 skjermer) til alle skjermene og det ser helt j...lig ut.
    Vil bare si at både Philips og Panasonic får de samme analoge signalene,med det er Pioneer som kommer dårligst ut. :cry:

Panasonic og Philips har et mye bedre bilde :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pga,. at de ha stilt in contrast og brightness mye høyer ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Test av 50 tommer

Denne testen sier ALT.
    http://www.dinside.no/php/art.php?id=101868

Følgelig støtter jeg testen 100% Terningkast 6 :wink:

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hentet denne fra testen

Husk at jo større TV-skjermen er, jo tydeligere blir det hvis kvaliteten på bildesignalene er dårlige. Vittige tunger kaller det ”shit in – shit out”, og for deg som ikke har digitale TV-signaler kan resultatet fort bli irriterende dårlige bilder.

Dette legger du også merke til på denne TVen.

Vår oppfatning er likevel at denne TVen ikke er fullt så kresen på bildesignalene som for eksempel Hitachis 42-tommer. Generelt sier vi oss derfor fornøyd med TV-bildene

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det store veddemålet!

Hei og hopp,
    Jeg har som nevnt begge modeller fra Pioneer. Dog bruker jeg High End hele veien. Dvs. HDMI og digital TV. OG det henger på greip at dårligere inngangsignaler skaleres jo større plasma du har. Men det er vel irrelevant; så lenge konklusjonen er krystallklar når inputen er av god kvalitet. En plasma til 80 000,- fortjener gode signaler å jobbe med.

Ref test: ””Konklusjonen her er enkel: Du tror ikke at det er mulig med så skarpe bilder før du selv har sett det. Detaljnivået er helt enestående, og bildet er selvsagt tilnærmet flimmerfritt.””

Jeg tror at samtlige av oss som har disse apparatene på plass i heimen, kan inngå STORE veddemål på kvaliteten om skjermene optimalt stilles op mot hverandre.

Okay, for å legge diskusjonen død, jeg vedder 100 000,- NOK på at Pioneer vil vinne om vi stiller dette opp i ett privat hus. Om noen vedder i mot, stiller jeg mitt hus tid disposisjon om noen stiller med de andre merkene.

Pengene, ja de legger vi cash på bordet før det utvalgte testpanelet gir dommen….! Noen som blir med ?!:-)

Lykke til i vurderingene.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget er:

Selv om Panasonic og Philips ser ut som om de har bedre bilde med et elendig signal, håper jeg ikke du vurderer bildekvaliteten ut i fra det.
    Det sier ingenting!

Man dømmer bildekvaliteten ut i fra en bra kilde. Som component, HDMI eller vanlig RGB scart.

Jeg fatter at noen liker Panasonic bedre, men Philipsen skjønner jeg ikke noe av. Den er jo elendig!

Panasonic har bedre kontrastnivå, men Pioneer er mye bedre på alt annet. Farger, hvitbalanse, skarphet og utseende.

C

Newcomer storole sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Det store veddemålet!

Sitat Opprinnelig postet av Plasma
    Hei og hopp,
    Jeg har som nevnt begge modeller fra Pioneer. Dog bruker jeg High End hele veien. Dvs. HDMI og digital TV. OG det henger på greip at dårligere inngangsignaler skaleres jo større plasma du har. Men det er vel irrelevant; så lenge konklusjonen er krystallklar når inputen er av god kvalitet. En plasma til 80 000,- fortjener gode signaler å jobbe med.

Ref test: ??Konklusjonen her er enkel: Du tror ikke at det er mulig med så skarpe bilder før du selv har sett det. Detaljnivået er helt enestående, og bildet er selvsagt tilnærmet flimmerfritt.??

Jeg tror at samtlige av oss som har disse apparatene på plass i heimen, kan inngå STORE veddemål på kvaliteten om skjermene optimalt stilles op mot hverandre.

Okay, for å legge diskusjonen død, jeg vedder 100 000,- NOK på at Pioneer vil vinne om vi stiller dette opp i ett privat hus. Om noen vedder i mot, stiller jeg mitt hus tid disposisjon om noen stiller med de andre merkene.

Pengene, ja de legger vi cash på bordet før det utvalgte testpanelet gir dommen?.! Noen som blir med ?!:-)

Lykke til i vurderingene.

Hei!

Det er jaggu godt an noen har for mye penger!

Dette minner om de diskusjonene som finner sted i sandkassa: "pappan min er mye sterkere enn din!"

Alle disse meningene står og faller på subjektivitet. Hva som er best kan kun den enkelte avgjøre. Jeg er ikke i tvil om at det er Pioneer som er best, men andre kan synes at "Samsung" er flott.

Jeg har nå sjekket ut mange skjermer. Philips, Panasonic, LG pz45v (Som jeg kjøpte .. levert tilbake!), og Pioneer. Konklusjonen min er, kan man vente, så vent en generasjon til. Prisen går ned, og kvaliteten opp!

Uansett hva; kjøp ikke en skjerm med 8 bits fargebehandling! :?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hmmmm. Jeg kan da ta med meg de 100.000 om jeg stiller med min Panasonic skjerm, Plasma. De fleste produkter har fordeler og ulemper, Pioneer er ikke untatt fra denne regelen. Pioneers store ulempe er sortnivået. Jeg har selv hatt en Pioneer 433HD skjerm som jeg byttet ut av denne årsak. Når det er sagt, har Pioneer klassens beste farget, så der har Panasonic ikke kommet like langt.

Uansett, jeg anmoder til saklig, teknisk diskusjon, ikke forsvar av eget innkjøp! Husk at de fleste produkter er en sammensetning av en rekke teknologier, der kvaliteten på hver komponent og samspillet mellom disse er avgjørende. I tillegg er det slik at en ikke alltid kan få i både "pose og sekk". Pioneer har eksempelvis valgt høyere oppløsning og større lysutbytte fremfor kontrast. Faktisk er sistnevnte en konsekvens av førsnevnte, dermed er kompromisset lavere sortnivå...

DERETTER må en selvsagt selv vurdere hvilke produktattributter som apellerer mest, men for meg er eksempelvis kontrast (=dynamikk) svært avgjørende, for andre mindre...

Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tilbakemelding på plasmaskjerm

Hei!

Har selv en PDP-434HDE og er ikke plaget med hakking av noe sort. Har ikke opplevd noe problemer med bildet overhodet, men det er helt klart at shit in...blir shit out :wink: Analoge signaler fra UPC må tas for hva de er og skikkelige signaler fra en god dvd spiller blir helt konge.

Et godt poeng i de fleste "el-kjede" butikkene er jo at de kjører linjesplitting og jo større skjermen er, jo dårligere blir bildet.

Har ikke sett for mange av de andre skjermene som er omtalt, men så langt er jeg og alle kompisene som er her på hjemmekinokvelder veldig fornøyd

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •