Samsung F86, ikke 24p out of the box?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung F86, ikke 24p out of the box?

Hei.

Leser jo på produkt anmedelser, og slike ting, og har bestemt meg for endelig å gå for en F86, framfor Sony/Philips.

Men så kom jeg over denne tråden, som sier litt om problemene bak 24p.

"I also sprung for a Samsung F86 LCD, and I'm really very, very impressed with it. What I'm not so happy about is how it says it supports 24p in the spec's, but in fact doesn't without a firmware upgrade/board swap which can only be done by a Samsung service center. Of course I figured this all out after the return period... but Samsung should at least upgrade it for free within their 2 year guarantee period."
    og...

"I recently purchaced a new(ish) 40" 1080p Samsung. When I purchaced I informed the salesman that I wanted a set that was 24p compatible. Anyhow, I was told the Samsung was. Later I found the set needed a firmware update to support 24p. So, back to the vendor. They said they'd replace the set and they did - for the 46" version!"
    Så får jeg setter spikeren i kista og bestiller. Hvordan er det egentlig med service supporten hos Samsung. Bare jeg som syntes det er tullete å annonsere at 24p kommer ved TVen når man faktisk må oppgradere firmware?

Er bare kjent med M87'en. Da vet jeg at det er en hassle og firmware oppdatere. Blir det enklere å gjøre dette på en F86, som har usbinngang og slikt.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg spurte Samsung, i en mail, om dette og de svarte:

Alle våre full HDTVer støtter 1080p 24fps.
    Så kan man jo spørre seg hvordan.

Hvis du leser det engelske forumet har de en veeeldig lang tråd om dette apparatet. Helt i starten av tråden er det samlet litt FAQ og der kan man lese: Kommentert av han som utførte HDTV-testen. Tror det var på 40"eren.

Sitat tatt fra det engelske forumet:

The reply;
    "Your observations regarding the PSU shielding / Scart are logical. Unfortunately – believe it or not – I do not own any Scart device, but a couple of owners have reported no Scart interference.

24p material will always have an inherent judder that contributes towards the dreamlike temporal quality you see in movies. Due to conditioning over the years we have trained ourselves to tune it out, but on a much larger screen you may start noticing it. When I said judder was reduced, I meant that there was no telecine (3:2 pulldown) judder or other undue frame rate conversion (FRC) judder, both of which are more obvious and annoying than 24p judder.

I haven't tested the Z3030D or X3000/ X3500... all I can say is that in handling 1080p/24 from the PS3, the F86 compares well to the Pioneer Kuro 508XD plasma."

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel filmer i 24p vil alltid ha "flickering". Da har det hatt i årevis på kinoene, og det vil det også ha hjemme i stua.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innlegget var det sakset fra det engelske forumet, og tatt ut av en større OSS-sammenheng. Selvfølgelig er det kjent av de fleste.

I tillegg kan jeg si deg at jeg akkurat har fått kobla opp min 46F86, og det viser 1080p24fps, rett ut fra pappkassa. Det er også lyd over HDMI med CD HDTV-boksen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edding
    Innlegget var det sakset fra det engelske forumet, og tatt ut av en større OSS-sammenheng. Selvfølgelig er det kjent av de fleste.

I tillegg kan jeg si deg at jeg akkurat har fått kobla opp min 46F86, og det viser 1080p24fps, rett ut fra pappkassa. Det er også lyd over HDMI med CD HDTV-boksen

ohhh så kult det høres, nå fikk jeg lyst på en sånn tv.. hvor kjøpe du den

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •