Toshiba 46XF355D

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Toshiba 46XF355D

Noen som har noe erfaring med denne? Vurderer den, mest p.g.a. prisgunstighet og design, men vet at det er ingenting dummere enn å ergre meg over at jeg sparte penger på suboptimal ytelse. Alternativ er å plusse på noen laken og gå for en 46X3000 el Philips 47PFL9732D.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får en 46XF355D levert på døren en gang førstkommende mandag mellom kl.15-22. Kjøpte denne grunnet at jeg hadde lyst på 46" med full-hd (kommer fra Panasonic 42" plasma) men har litt begrenset plass i reolen den skal stå i. Da var størrelsen på Toshiba'en fin og den virker å ha bra spesifikasjoner.

Skal brukes sammen med RiksTV (Grundig-dekoderen), Xbox 360, Nintendo Wii, Toshiba HD-EP30 og Sony PS3. Håper den står til forventningene, kommer med tilbakemelding om mine inntrykk når den er på plass og konfigurert.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter det jeg har sett på den, så synes jeg den gir et veldig godt bilde! Sortnivået er det ikke noe å ta på, sammenlignet med lignende LCD.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørtes bra ut, håper jeg ikke blir skuffet.

Er litt usikker rundt bruk av SD-DVD, har en Toshiba HD-EP30 som har ok oppskalering, mens jeg har også stående en Panasonic DVD-S99 som har Faroudja DCDi-teknikk innebygd. Det jeg lurer på er om det vil gi bedre bilde med 1080i fra Panasonic'en mot 1080p fra Toshiba'en da jeg syntes Panasonic'en er bedre på oppskaleringen ved bevegelse. Eller kanskje 576i/p vil fungere best og la skjermen ta seg av all oppskaleringen? Noen som har noen erfaringer rundt dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt off-topic;

Dette lover jo bra:

22.02.08 08.50 LEVERT / MOTTATT TIL UTKJøRING 0668 OSLO
    21.02.08 09.37 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 0668 OSLO

Problemet er bare det at jeg bor i Bergen. Postens kundeservice mener det bare er en trykkfeil fra en kundebehandler, og at tv'en egentlig er på vei til Bergen og at det skulle stått "videresendt" istedet. Det ringte en kar fra Posten 21.02 for å gi beskjed om at tidligst leveringstidspunkt hos meg ville være førstkommende mandag 25.02 mellom kl.15-22. Får bare håpe den ankommer omlastningsterminalen i Bergen på mandag formiddag, hvis ikke får Posten sette i gang med å spore opp tv'en min!

Edit:
    Har sjekket litt mer nå, og den distribueres av Box Norge, som er et underselskap av Posten AS. Så kan hende den er lastet inn på en bil som skal til Bergen og sporingen dermed stemmer. Håper det ihvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var 46XF355D i hus og har så smått begynt med kalibreringen. Bruker DVE sammen med PS3'en som vil bli hovedspiller for dvd- og blueray. Kommer fra å ha brukt plasma de siste par årene og er positivt overrasket over sortnivået, vært fremgang siden sist jeg brukte lcd-tv. Blueray ser strålende ut ved 1080p, og jeg reagerer ikke spesielt på hakking ved panoreringer o.l. siden den kun tar i mot men ikke utnytter 24hz.

Syntes jeg ser mer støy i bildet ved bruk av RiksTV-dekoderen (Grundig) enn jeg gjorde på forrige tv den var tilkoblet (en Panasonic plasma). Det kan dog ha med at denne skjermen er 4" større og jeg sitter på samme avstand og at den ikke er ferdig kalibrert.

Bildet ved videoavspilling av ymse nedlastede serier o.l. gjennom Vista Mediacenter (1080p) er bra og Xbox 360 gjennom komponent (1080p) fungerer veldig bra. Ikke tegn til etterslep eller forsinkelse ved spilling. Wii med scart rgb ser ikke spesielt bra ut, men det var ikke forventet heller.

Alt i alt er jeg veldig fornøyd, men trengs nok litt mer kalibrering før det blir så bra som jeg tror skjermen kan yte.

Newcomer sidenone sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal handle meg en 46" etterhvert selv, og må si jeg er veldig bekymret for Wii bildekvaliteten. Ettersom Wii er den eneste spillkonsollen jeg har, så føler den må duge rimelig bra på min fremtidige tv. Er det virkelig veldig dårlig på tv'en din? Hvor langt sånn ca sitter du ifra tv'en?

Har du vurdert en component kabel til wii'en din i steden for scart'en? Vet ikke hvor stor forskjell det er på de to, men man skulle tro det skulle være litt. Da skal man vistnok kunne kjøre 480p også.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Component med Wii ser en del bedre ut, men jeg kjører Xbox 360 på komponent og det er ikke et alternativ å bytte frem og tilbake hver gang jeg skal bruke en av konsollene.

Jeg bruker ikke originalkabelen som fulgte med Wii'en men derimot en scart som gir rgb-signal. Blir noe bedre enn composite-kabelen som følger med, men jeg er ikke imponert over bildekvaliteten. Sitter ca 4 meter unna tv'en.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •