PV70: Har egentlig bestemt meg, men..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PV70: Har egentlig bestemt meg, men..

Som tittelen sier har jeg egentlig bestemt meg for en PV70 37" eller 42" etter mye lesing. Tok også sin tid før jeg greide å innse at full-hd ikke har noe for seg. Jeg har uansett noen spørsmål før jeg utfører kjøpet:

1. Hvordan fungerer denne TVen til sportssendinger, da spesielt fotball?

2. Hvordan vil det fungere i praksis at jeg kobler min laptop med WSXGA+ oppløsning (1680x1050) til denne, som "bare" har 1024x768

3. Er det noen kjente problemer med denne TVen mot Canal Digitals HD-dekoder?

4. Hvor skal jeg kjøpe? Jeg har mest lyst på 42", men om den er umulig å få tak i går jeg likesågodt for 37". Problemet er at ved bruk av prisguiden stemmer ikke prisene om man går inn på butikkene, det står at butikker har de på lager, så stemmer ikke det heller, osv. Dessuten har jeg lest noe rundt varekodene og paralellimport osv. Jeg vil IKKE ha en TV som det skjer noe med som jeg ikke kan sende inn på service her i landet og få dekt dette på garanti.

5. Til slutt, er det en TV jeg heller burde gå for, til rundt 10 000, i størrelse 37"-42", når bruksområdet mitt er: Kabel-TV via dekoder fra CD, koblet til PC via HDMI, spille av 720p-rips, etc.?

Håper noen kan ta seg tid til å svare meg på dette, jeg er evig takknemlig for hjelp fra folk som kan litt om dette, da jeg har mitt spesialfelt på helt andre områder.

Newcomer Janome sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en kanon TV..har selv PX70 modellen(samme modell men med bakketuner som ikke går i norge) Flotte bilder på Fotball og Film eller Whatever, har ikke brukt PC til denne eller Canal Digital HD, men har fått prøvd med HD-DVD og det er makeløst...jeg har ikke angret på kjøpet for 2-3mnd siden Og kjøp trygt og greit fra
    Komplett.no - Panasonic 42" Plasma-TV TH-42PX70 1024 x 768 HD-ready,2xHDMI,10000:1
    De kan du stole på

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Super TV på alle måter. Vær obs på at Panasonic slipper nye modeller. De forventes i butikk i Europa i mars måned. PX80-serien har bl.a. ny prosessor, bedre kontrast og en ekstra HDMI-inngang. Pris vil ligge på samme nivå som dagens modeller.

Mitt tips er å ikke kjøpe for stor TV hvis du skal se mye standard oppløsning. Skal du se mest HD så er det bare å fleske til med 50-tommer.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder tilkobling av PC til plasma, så er min erfaring at skjermbildet og skrift ikke blir like skarpt/crisp som på en LCD-TV. Men jeg vet at det her på forumet finns folk som har god erfaring på dette området.

Plasma knuser uansett LCD når det gjelder naturlig bildekvalitet og ekte filmfølelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar!

Da bestiller jeg nok fra komplett.no i kveld tenker jeg. Har vært nok frem og tilbake nå, og jeg må bare slå til på noe, ellers blir det aldri TV på meg. Og etter hva jeg har lest burde vel PX/PV70 være et ganske trygt valg.

Det eneste jeg fortsatt lurer på er mitt spørsmål nr. 2:
    2. Hvordan vil det fungere i praksis at jeg kobler min laptop med WSXGA+ oppløsning (1680x1050) til denne, som "bare" har 1024x768?
    Altså, hvordan vil bildet bli på TV-skjermen når jeg har såpass mye høyere oppløsning på PC? Må jeg skru ned oppløsning på PC hver gang jeg skal klone bildet til TV for at det skal vises riktig, eller finnes det noe slags automatisk justering på dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjermkortet vil stille seg inn til den optimale oppløsningen tilpasset skjermoppløsningen. VGA støtter 1:1 pixelmapping. Det gjør ikke HDMI. Men du kan bruke Powerstrip for å fikse dette:

EnTech Taiwan | Utilities | PowerStrip

Se ellers denne tråden:

http://avforum.no/forum/tv-apparater...l-mapping.html

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dr.Oetker
    Skjermkortet vil stille seg inn til den optimale oppløsningen tilpasset skjermoppløsningen. VGA støtter 1:1 pixelmapping. Det gjør ikke HDMI. Men du kan bruke Powerstrip for å fikse dette:

EnTech Taiwan | Utilities | PowerStrip

Se ellers denne tråden:

http://avforum.no/forum/tv-apparater...l-mapping.html
    Hmm, jeg forstår ikke dette helt. HDMI vil vel være det beste å bruke med tanke på bildekvalitet? Men om jeg bruker det så vil jeg ikke få 1:1 pixelmapping? Er jo uansett ganske tungvint at jeg må endre oppløsning og greier hver gang jeg skal bruke TV som PC-skjerm eller vise film/serier fra PC..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zizou
    Hmm, jeg forstår ikke dette helt. HDMI vil vel være det beste å bruke med tanke på bildekvalitet? Men om jeg bruker det så vil jeg ikke få 1:1 pixelmapping? Er jo uansett ganske tungvint at jeg må endre oppløsning og greier hver gang jeg skal bruke TV som PC-skjerm eller vise film/serier fra PC..
    Du kan fint sende høyere oppløsning til TVen, TVen vil isåfall bare skalere ned bildet selv.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •