Philips 42pfl7772d......

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Philips 42pfl7772d......

Hei. Jeg er på utskikk etter en ny TV på rundt 42" eller mer til rundt 15 høvdinger. Jeg dro ut på expert, elkjøp og lefdal i dag for å se på noen modeller. På expert var det et TV jeg likte ganske godt ; PHILIPS 42PFL7772D fra " Expert.no "
    Har prøvd å finne ut om dette ville vært det beste kjøpet for rundt denne prisen, men det står ikke akkurat så mye om denne modellen der ute. Noen som har erfaring eller vet om tester, muligens vet om noe jeg heller burde kjøpe en dette?

Bruksområdet vil være for det meste være vanlig tv og filmer, men også en del pc bruk. Derfor LCD og ikke plasma. Jeg er litt åpen for plasma og liker sortnivået bedre på de, men liker ikke det med å få innbrent bilde etter for mye stillbilde, og med pc kan det kansje bli litt for mye av dette......eller?
    Har sett at det er mangen "Hvilken tv bør jeg kjøpe topics", men det jeg hovedsakelig lurer på er om PHILIPS 42PFL7772D vil være et utrolig bra kjøp eller om det en/flere modeller som folk ville anbefalet istedenfor? Takk for svar =)

Newcomer kovacs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderte selv 7772 forrige uke, men syntes ikke den var så forferdelig fantastisk spennende.

Ville heller vurdert en sånn (42PFL7862):
    NetOnNet - Europas første hjemelektronikkbutikk på nettet...

Noe eldre modell men har 100Hz.

Alternativt denne (42PFL7962):
    NetOnNet - Europas første hjemelektronikkbutikk på nettet...

Som har ambilight.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic sliter ikke noe spessielt med innbrenning... Men skal du bruke mye PC. Så er Sony 40W3000 en modell du burde sjekke ut. Ligger i underkant av 15000kr.. Kjempegod TV, og en konge "PC skjerm" ..

Har den ikke selv, og blir nok Plasma på meg om jeg skal ha noe, syns de fortsatt hersker på film (men har sett BR på den Sony'en, FANTASTISKE GREIER!!!! men har MASSE DVD'er, så derfor plasma for min del!).

EDIT: glemte å si at jeg syns Philips også lager UTROLIG gode LCD'er, men de koster ofte litt mer .. 9000serien er helt RÅ på HD materialle . Gode på DVD også. Men prisene er 20k +++ .

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo anbefale Sony 40W3000 selv...siden jeg har den og er kjempefornøyd.

Men her er en bra Philips i 9000-serien:
    NetOnNet*- Europas første hjemelektronikkbutikk på nettet...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei takk for raske svar. Har sett på litt mer TVer og funnet ut at jeg liker plasma kvaliteten bedre, pga sortnivå og uten problemer og slik med raske scener osv. Så da er det eneste problemet innbrenning. Liker ikke tanken på at jeg kan få innbrenning hvis jeg glemmer å ta det av før jobb og kanal ikonet sitter igjen forever når jeg kommer hjem, mens en LCD kan stå på i dager uten at jeg trenger å gå innom tanken engang.

Grunnen til at jeg vil ha Plasma er egentlig at Lefdal hadde en Pioneer PDP-5080XA Plasma 50" hengende på visning som jeg ble dypt forelsket i. Prisen på denne er jo 32k, så dobbelt av hva jeg hadde planlagt. Dessuten er det også plasma, men bedre kvalitet har jeg ikke sett, og med KURO teknologi er ikke det bare klar svart, men klar mørkesvart sortnivå og himmelsk bilde. I tillegg er den også 50". Pioneer har et bra rykte og setter litt høye priser, men de får jo rykte av en grunn. Så tenker på om jeg er villig å betale så mye for et TV og om det at det er plasma går fint nå.
    Selgerene der sa at sjansen for innbrenning var liten og at Pioneer var gode på dette, men de var jo selgere, så er det store farer for dette?

Pc bruken vil være mye filmer fra PC og litt vanlig bruk, men når jeg ikke bruker den vil den gå i strømsparings modus så ikke så mye stillbilde da.
    De der oppe hadde vist hatt den på med en feilmelding i ca 10 timer uten at det hadde kommet så mye som en liten midlertidig innbrenning så det høres jo greit ut, men igjen så er de jo selgere.

Selvfølgelig hadde de 9-12mnd betalings utsettelse så da var prisen lettere å overse, så da må bare avgjørelsen bli tatt =)
    Her er link til noe info om den ;
    PDP-5080XA Pioneer Plasma-TV (Alle) - Plasma TV
    Hjemmekino.no - Produktdatabase - Pioneer PDP-5080XA

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er vel kanskje en tråd som hører mer hjemme i prisjakt...

Lykke til med valget.

Newcomer My name is earl sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

philips

Jeg kan anbefale philips på det sterkeste.. men ville da kjøpt med ambilight.. Lekkert med ambilght surround.. men det holder lenge med 2kanals
    lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen....plasma blir det nok ikke noe av pga pc bruken og prisen. så nå står det i LCD igjen og jeg tenkte på dette
    Philips 47PFL9732D/10.

Noen som har hørt noe meget negativt om dette? Utenom innsynsvinkelen....
    Det står at det har vunnet EISA Best product 2007-2008. Så bør jo ha noe å si.
    Dessuten sies det mye bra om det i en test.. VS pioneers toppmodell 4280xa
    her er testen:TEST: Pioneer PDP-4280XA vs Philips 47PFL9732D - Dingz : Dingz Test

Ville gjerne sett på dette også, så lurte på om noen vet om det er på utstilling i Bergen, mulig i andre størrelser?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en hel tråd om den TVen allerede.

http://avforum.no/forum/tv-apparater...1-mm-galt.html

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    åjj hoppet vist over den tråden....men vet noen om den finnes på utstilling i bergen? Kansje i en annen størrelse eller annen model som er veldig lik?

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom expert idag og så på litt TV'er. Der hadde de denne utstillt (42PFL7772D) samt sony (40"), en samsung (40") til 18k og andre.

Jeg syntes at det ikke var mye som var forskjellig på sony'en og philipsen. Denne med veggstativ og am renseveske kom på ~15.000.

Og nå ligger den ute i bilen :-D Dette tror jeg blir en bra oppgradering fra min gamle CRT skjerm.

42PFL7772D/12 - Flat-TV - TVer - TVer - Philips

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Sil3nt

Altså til ditt bruk så er Philips 47PFL9732D/10 et bedre valg en Pioneers 4280xa. Nettopp pga at du vil også bruke den til pc.

Og at Philips 47PFL9732D/10 er en Eisa vinner for 07/08 sier også sitt!

Men nå tenkte jeg å forvirre deg enda litt til...

Bladet Hjemmekino testet noen nye lcd tv'r i sit siste blad hvor Samsung kom ut som vinner. Dem skrev bla at "skal vi sammenligne med noe så må det nesten bli en Pioneer plasma skjerm".

Du kan lese testen av Samsungen her slik: http://www.samsung.com/no/products/t...samsung_f8.pdf

Som du ser så er prisen på en 42" til 17.990,- men om du sjekker på komplett.no eller mpx.no så kan du få samme skjermen men i 47" til kr 17.990. Da dem parallellimporterer disse...men en har ikke alle "frynsegodene" da som en "nordisk" skjerm...venter på litt info fra Komplett ang dette.

Men en kan nesten ikke gå galt med Philips 47PFL9732D/10...men det koster!

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderte 42PFL7772 men har litt ujevn erfaring med mitt gamle Philips 32" TV. Etter endel prøving og feiling valgte jeg heller å gå opp i pris og kjøpe Sony W3000. Har ikke angret på det.

Men Philips er absolutt et kvalitetsmerke IMHO.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •