Panasonic PX70 og Component først

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer Janome sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic PX70 og Component først

Har en PX70 og har brukt scart og RGB på denne inntil jeg byttet til Component, før med scart så var det bare å trykke på ..på/av knappen på selve TVen så kom en direkte til bildet på scarten, mens nå med Component må jeg klikke meg videre på fjernkontrollen, kommer ikke bilde før...Noe jeg kan justere på

Newcomer Janome sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som skjønner hva jeg mener?? Noe jeg kan forandre i service mode? og hvordan kommer jeg inn der

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SCART kontakten har en egen pinne som kort sagt kan kalles "aktiv" eller "inaktiv" (0 og 12V).

Med YPbPr/Component så finnes det ikke et slikt "hint" for plasmaskjermen å velge riktig input, så du må nok toggle/bla deg til component input (dersom du bare har original fjernkontroll som ikke har direktevalg)

Jeg vet det finnes direktekommandoer (i blant annet Harmony fjernkontroll-oppsettet) som kan hjelpe deg, men du hadde vel helst sett å slippe å kjøpe en fjernkontroll for å få dette til...

Du _kan_ velge å skjule noen av inngangene slik at det blir færre inputs å toggle mellom (via servicemenyen), men helt som før (med scarten) blir det nok ikke.

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser dette er en gammel tråd men....

løsningen er i allefall enkel, du kan stille inn oppstartskilde via noe som heter "hotel meny" på tv'n. Denne får du frem ved å trykke og holde inne v- på tv'n (under dekslet på fronten) mens du tykker 3 ganger på AV på fjernkontrollen. (Ir-sensoren på tv'n sitter til høyre for på-knappen, så du vet hvor du skal rette fjernkontrollen når du holder inn v- knappen)

Nå kommer hotel meny opp og sett så "hotel mode" til "on" og velg kilde under "initial input", ikke rør noe av det andre i menyen.

Har en px70 selv og bruker hdmi og hadde samme problem men fant nylig ut dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bergondt
    Ser dette er en gammel tråd men....

løsningen er i allefall enkel, du kan stille inn oppstartskilde via noe som heter "hotel meny" på tv'n. Denne får du frem ved å trykke og holde inne v- på tv'n (under dekslet på fronten) mens du tykker 3 ganger på AV på fjernkontrollen. (Ir-sensoren på tv'n sitter til høyre for på-knappen, så du vet hvor du skal rette fjernkontrollen når du holder inn v- knappen)

Nå kommer hotel meny opp og sett så "hotel mode" til "on" og velg kilde under "initial input", ikke rør noe av det andre i menyen.

Har en px70 selv og bruker hdmi og hadde samme problem men fant nylig ut dette.
    Takker for tipset. Satt min nye 50PZ800e i "hotel mode" og valgte hdmi2 (CD HD PVR) som standar input under "Initial Input". Dette funker....!
    Bruker bare 2 hdmi innganger(CD og blue ray) i daglig bruk samt hdmi4 i front til pc.
    Digital tuner delen i skjermen (bakkenett) har jeg kun koblet til ved ev. software oppgraderinger. Nå går skjermen rett på hdmi2 når jeg skruer denne på...Enklere for de andre i huset som skal se tv ble det også.....
    mvh.
    atletico

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)