Minste avstand for 60" TV-Kuro

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Minste avstand for 60" TV-Kuro

Hei,

Holder på med en oppgradering på surround fronten og har kjøpt et sett primare sp31 og a30.5, har ellers denon a1xv som kilde og et par dekodere.

Tv'en er gammel og jeg har tenkt å kjøpe meg en ny, mest sannsynlig blir det en 508 men jeg vurderer også 608.

Vil tro at primert så blir tv brukt til vanlig tv titting, stuen som dette står i er ikke så stor og jeg tror muligens at en 60" kan bli for stor.

Har Dere noen tips til meg hvor nærme man kan sitte en 60" for et vanlig tv programm uten at det blir "plagsomt", ser jeg i blader så anbefaler de en større avstand en det jeg kan få til, men hva sier Dere som har erfaring på dette.

Mvh
    Geir

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor langt sitter du unna i dag? Jeg har ca 4 meter på en 50", og dette er ingen problem, kunne godt vært større.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter 4 m unna min PDP-LX608D og syns det er helt ok.
    På 1080P matriale kan man egentlig sitte enda nærmere om man vil.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter delvis på 2 m å ser tv på 50" 508 det går med 2.5 er mye bedre. Har 3.3 m på vanlig bruk og da er det absulutt ikke for stort! På 3.5 m vil jeg tro at det går fint med sikkelig bra signal på 60".

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Sitter delvis på 2 m å ser tv på 50" 508 det går med 2.5 er mye bedre. Har 3.3 m på vanlig bruk og da er det absulutt ikke for stort! På 3.5 m vil jeg tro at det går fint med sikkelig bra signal på 60".
    Hei,

Ser at det muligens burde gå, sitter vel vanligvis ca 3.5 mtr vil eg tro fra skjerm, egentlig stort nok med en 50" men savner fortsatt den filmfølelsen en prosjektor gav fra den gang jeg brukte dette (ikke i samme stue), og kunne tenkt meg 60" men ikke hvis jeg satt og irriterte meg over pixler.

Takk for tipsene og tilbakemeldingen fra Dere alle, hadde en følelse av at man ikke konsekvent skal forholde seg til det man ser i blader.

Det skal imidlertid sies at det vil være vanskligere å få aksept for en 60" kontra 50" i hjemmet, så vi får se hva det blir til slutt.

Mvh
    Geir

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nr1: 60" er veldig stort de første to dagene, etter det skjønner du ikke hvordan du hadde klart deg med noe mindre.

Nr2: Kjøp 60", si det er 50" til kona

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Kjøp 60", si det er 50" til kona
    Man lyver vel da ikke til sin kjære kone!:sad:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hollow***Man
    Man lyver vel da ikke til sin kjære kone!:sad:

Hei,

Det er lenge siden hun har sluttet å tro på meg vedrørende det som har med hifi å gjøre, og siden det henger en gammel pioneer 50" plasma på veggen idag, så tror jeg neppe at hun ville kjøpt at den nye er samme størrelsen.

Det er imidlertid litt problemer med å selge inn en så stor tv, men jeg har plass på veggen og det er veldig fristende hvis avstanden er ok i forhold til vanlig tv titting ved bruk av en god dekoder/kabler.

HD og det samme for film er jeg ikke så redd for avstand, men det må fungere til daglig.

Mvh
    Geir

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •