Flimmer på sterke rødfarger - LG LCD TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Flimmer på sterke rødfarger - LG LCD TV

Foreldrene kjøpte en LG 37LF75 TV etter nyttår. Den har 1080P 24/30fps

Det som er problemet er at rødfarger med mye kontrast flimrer. Dette gjelder bare rødfarge, og er der selv med alt av XD engine fjaset slått av. Det hender også ting går i sakte film i et kort øyeblikk, dette kan dog være CD HD satellit tuner. Det er litt hakking ved avspilling av 1080P med PS3 BD. Er også hvite blinkende streker helt på kanten på bildet oppe eller nede på enkelte kanaler på Canal Digital. Er History Channel HD og Viasat 4 det gjelder, men mener det var noen fler jeg ikke kan huske nå. Fint hvis noen kan avkrefte de også har slike problemer på enkelte kanaler før jeg ringer LG Norge.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv en annen satelitt tuner først,CD tuneren kan lage slike feil,Har samme skjerm 42",der er alt perfekt med en humax 2000 hd tuner.

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var fint å høre bjalle. Kanskje jeg kan få litt rabatt på den nye tuneren med PVR som plaster på såret kanskje?

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Eivinn
    Foreldrene kjøpte en LG 37LF75 TV etter nyttår. Den har 1080P 24/30fps

Det som er problemet er at rødfarger med mye kontrast flimrer. Dette gjelder bare rødfarge, og er der selv med alt av XD engine fjaset slått av. Det hender også ting går i sakte film i et kort øyeblikk, dette kan dog være CD HD satellit tuner. Det er litt hakking ved avspilling av 1080P med PS3 BD. Er også hvite blinkende streker helt på kanten på bildet oppe eller nede på enkelte kanaler på Canal Digital. Er History Channel HD og Viasat 4 det gjelder, men mener det var noen fler jeg ikke kan huske nå. Fint hvis noen kan avkrefte de også har slike problemer på enkelte kanaler før jeg ringer LG Norge.
    Er dette et plasma apparat?Det som er sikkert er at rødfargen er noe av det vanskligste og gjenngi på et apparat,spes da hvis det er oppsatt med alfor mye kontrast.Dette er et meget kjent problem,for de fleste brukere.:neutral: Kontrasten bør helst ligge på ca midten gjerne litt under og.Har dere evt kjørt kalibreringsdvd på tv?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tvn MÅ ut fra dynamisk mode til egen innstilling f.eks bruker1 så kan du justere litt der. . Farge temp Varm. Slå av alt med bildebehandling. Men får best mulig resultat bør den kalibreres enten via probe/måleøye evt DVD.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På min har jeg
    Fargemetning medium
    Bruker 1
    kontrast 68
    lys 62
    farge 43
    xd color av
    xd contrast av
    xd nr lav
    mpeg nr 5
    Brightness på fjernkontoll -1
    Humax 2000 med hdmi til tv 720p,ser ut som 1090i ut fra boksen gir bedre bilde på tv serier\filmer.

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Tvn MÅ ut fra dynamisk mode til egen innstilling f.eks bruker1 så kan du justere litt der. . Farge temp Varm. Slå av alt med bildebehandling. Men får best mulig resultat bør den kalibreres enten via probe/måleøye evt DVD.
    Den har problemer uansett om man bruker egendefinert eller fabrikkoppsett.

Hva er Mpeg nr? Hørt at xd nr er støyredusering, stemmer det?

Fargemetning kald
    Bruker 1
    kontrast 60
    lys 49
    farge 50
    xd color av
    xd contrast av
    xd nr høy
    mpeg nr 3
    Brightness på fjernkontoll 0

Hvordan er svartnivået med brightness 62? Blir det ikke veldig lyst? Har du 37" ? lagd i Polen som som våres? Synes XD tingene er litt teit da xd kontrast gjør at fargenyansene blir sterke, men svartnivået blir lavt, så man ikke ser så mye i mørke scener. XD farge gjør at alt ser ut som tegnefilm da enkelte farger blir sterkere en nødvendig.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv disse innstillingene.

Alt av XD-AV. Sortnivå LAV, MPEG1, Fargetemp VARM. Kontrast ca 95, lys ca 40, farge ca 40, tint 0. skarphet ca 23

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint hvis admin kan endre emnetittel til "LG 37LF75 bildeinnstilling"

Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kan jeg bekrefte er et problem med HD tuneren til canal digital ( sagem ).
    Har selv opplevd dette med tuneren min, og aldri på andre apparat som viasat boks, dvd osv.
    Har snakket med can dig om dette, og en oppgradering av boksens progr.vare ventes. Dette har imidlertid latt vente på seg, en stund nå.
    Skulle du se et problem ved panoreringer også, så kan det igjen vises til boksen og dens dårlige kvalitet. Billigvare...
    LG og dens bilde behandling er i utgangs punktet god, og jeg tror ikke du skal bekymre deg for at foreldrene dine har gjort et dårlig kjøp sådan.

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var godt å høre emoll. Vel har Canal Digital sendt ut oppdatering i det hele tatt? Det er kjipt å måtte leve med slike ganske grove feil i årevis fordi leverandøren ikke tar seg bryet med slikt.

Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det man da kan gjøre, er jo å kreve den byttet inn mot en annen, når en ny tuner omsider foreligger. Ellers måtte jo dette bli en garantisak, for dette produktet presterer jo alldeles ikke som tiltenkt. Du kan lese mer om can dig og mottakeren på satelitt forumet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •