Valgets kval - Skal ha ny TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valgets kval - Skal ha ny TV

Hei

Vet det finnes mange "hei jeg skal ha ny TV, trenger hjelp" opplegg, men jeg ville lage en ny, da jeg ikke fant svar på alt det jeg lurte på.

Har hatt en Sony sxrd tv 55" full hd i 1 års tid nå. Nå som det ser ut som den blir solgt, ser jeg nå etter den nye TVen.

Jeg har 2 valg.

1.
    Enten bruke de pengene jeg har etter TVen har blitt solgt + oppspart og ligge i prisklassen 15,000 - 16,000 kr.

Ville Samsung LE46M86BD vært et godt alternativ her? Hvis dere har tilskudd på TVer i lik prisklasse, med et godt bilde +++ gjerne kom med innspill.

2.
    Spare 1 måned til og gå til innkjøp av en av følgende TVer.

Philips 47PFL9732D
    Sony X3500
    Sony W3000
    Samsung
    LE46F86BD
    Fler?

TVen i valg 1&2 skal brukes til følgende.
    Hd-avspilling
    Spilling (pc, xbox 360, ps3)
    Surfing (pc)
    Tv-titting
    Dvd

Jeg er kjent med Philips TVen og dens problem med "lagg" i pc modus. Har en kamerat som har lignende TV, sjekket det hos han. Men så aldri hva problemet var.

Så spørsmålet mitt er egentlig, er det et poeng å være uten TV i 1 måned for å kjøpe en av de som er nevnt i valg 2? Eller lettere, får jeg mye mer i en tv som
    47PFL9732D i forhold til M86 tven nevnt i tråden?

Det er et hav av TVer der ute, og jeg ønsker dere kunne hjelpe meg på vei av den riktige TVen.

Helt til slutt, Vil 46/47" virke "smått" for meg som har hatt 55"

Håper på hjelp, isteden for bare "søk".

Hadde satt utrolig pris på det.

Mvh
    Henrik Roksvaag

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her var det jammen meg ikke mye hjelp å få..... :cry:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde nok sett litt på sony eller samsung sin tv. spar en mnd til. er ikke noe poeng i å selge en tv med forrige års teknologi for å kjøpe seg en annen med med nærmest de samme specsa, da tenker jeg på m86.

nye serien til sony har fått god kritikk. det samme har samsung F86. mitt råd, les alt av reviews og tråder du kommer over angående tven du velger før du går til innkjøp. det som er ok å merke seg er at sony sin tv kommer med innebygd dekoder som kan brukes på rikstv. da slipper du en ekstra boks i stua.

du vil nok merke god forskjell når du går ned fra 55 til 46 ja, hvordan dette affekterer deg kan jeg desverre ikke svare på. det er subjektivt.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Paperman.

Så hvis du hadde vært meg, hadde du ventet en måneds tid og gått for x3500, eller f86?

Så du sier at det ikke vil være noen forskjell mellom min gamle sony dlp 55" og en m86? Mens det vil være større forskjeller mellom min sony dlp, og en x3500/f86?

Igjen, takker for tilbakemelding.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde kanskje vært bedre å gått for f86 i 40" størrelse enn m86 i 46"?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel hvis det ikke klør for mye i fingrene enda (skjønner at det gjør det) ville jeg ventet 1 mnd til.

hvor mye tenker du å legge ut for ny tv?

nå kjenner ikke jeg til den gamle sony tven din men jeg vet at M86 har hatt en del barnesykdommer som folk har irritert seg over. var selv på vei til kjøpe den men stod over. brukte vel 6 til 8 mnd på mitt kjøp.

en 46 F86 bør vel koste under 20000 nå

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkt å bruke 20-25 tusen kroner. Hvis jeg sparer litt ekstra (1-1.5 måned).

River meg snart i håret her jeg sitter.

Hvilke barnesykdommer tenker du på rundt kjøpet av en eventuell m86?

Etter å brukt vel en måned tror jeg følgende LCD TVer står høyest (gjerne kom med tips hvis det er noen jeg har glemt). Men jeg klarer ikke å bestemme meg for hvilken jeg skal spare til. Og det er her brukererfaringer kommer inn.

TVene er som følger:
    Samsung 46" F86 (ikke hørt så mye feil)
    Philips 47" PFL9732D (lagg)
    Sony 40" X3500 (clouding)

1. Er det stor forskjell mellom F86 og M86, bortsett fra 100hz, mer dynamisk kontrast etc?
    2. Philips sin TV har kommet dårlig ut for htpc/gamere pga høy lagg. Da jeg bruker HTPC ofte, både til å surfe, spille og se film. Vil vel ikke denne Philips TVen være noe for meg?
    3. Har absolutt ingen formening om Sony X3500, bortsett fra clouding problemet. Bortsett fra det har jeg lest et dusin steder at den blir anbefalt på det varmeste.

Gir snart opp, blir aldri enig med meg selv. Og tror jeg snart vurderer å elle,melle meg fram til TVen jeg havner opp med. Alle 3 ser ut som verdige kandidater.

PS: Syntes det er så merkelig at få anbefaler Philips sin TV. Den må da ha vunnet EISA Best full HD lcd-TV pga den faktisk var bra. Beklager langt svar. Håper noen tar seg tid til å svare

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken tv kjøpte du, og hva synes du om den?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •