Samsung PS-42Q96hdx problem med innstilling av bilde.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Samsung PS-42Q96hdx problem med innstilling av bilde.

Hei. Har problem med flimring på bildet på min plasma tv når dette skifter over til veldig store og lyse flater. Har prøvd meg frem med å justere de forskjellige innstillingene, uten at dette har fjernet problemet. Det har blitt bedre, men er fortsatt irriterende. Får tv signalene via et dekoder fra GET som er koblet til med en scart kontakt inn i TVn. Har ikke merket problemet med dvd spilleren som er koblet til med en HDMI kontakt. Men kan ikke være helt sikker på om det er forskjell, da jeg ikke har fått testet det ut helt nøyaktig ennå. Tenkte kanskje at det var noen som hadde vært borti dette problemet på sin plasma tv.:?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    [QUOTE=Willer]Hei. Har problem med flimring på bildet på min plasma tv når dette skifter over til veldig store og lyse flater.

Jeg har akkurat kjøpt SAMSUNG PS42Q97HDX 42" PLASMA TV og har aldri vært mer misfornøyd noengang med noe kjøp jeg har gjort. Jeg har imidlertid veldig lave kunnskaper på kabler, innstillinger etc. så det er mulig det er noen innstillinger eller annet jeg ikke har fått til.

Hos meg er det 5 problemer:
    1. Striper i svarte partier på skjermen. Det er jo en gjenganger på utallige forum, så det har sannsynligvis ikke noe med innstillinger/mottakerforhold å gjøre. Imidlertid blir stripene betydelig redusert hvis jeg skrur ned lyset, men de blir det veldig mørkt i stuen. Vistnok en bieffekt av Ultra Filter Bright.

2. Grunnen til at jeg svarer er at je også har Get. Bor i Mjøndalen. Har også de samme problemene med striper i lyse områder. Ikke bestandig, men kommer med jevne mellomrom og ofte nok til og være irriterende.

3. Har problemer med at det er uklart, spesielt i nærbilder på ansikter. Typisk dagsrevyen/debattprogram. Dette kan ha noe med mottakerforhold og gjøre da problemet blir ganske mye redusert når jeg ser på DVD. Men også der så har jeg problemer.

4. Probleme med panoreringer. Dvs. typiske bybildefilminger hvor man starter i en kant og så fører man kameraet fra venstre til høyre. Da blir det en 3-4 veldig korte hakk. Men nok en ting som irriterer meg litt.

5. Det er noen hundredels avvik mellom bilde og lyd. Nokså irriterende når man blir sittende og se på det. Leste ett sted at man skulle koble av interne høytalere og montere eksterne og at det skulle løse problemet. Men slik skal det jo ikke være, dvs. man skal jo kunne bruke de interne hvis man ønsker dette.

Som sagt så har jeg veldig basic kunnskaper om innstillinger, etc., men har lest mye rundt og trur jeg har klart og få til sånn nogenlunde riktige innstillinger.

Problemet med panoreringer og svarte striper har jeg også sett kommentert på andre forum.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •