Ny TV, LCD eller Plasma?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny TV, LCD eller Plasma?

Jeg har akkurat kjøpt meg leilighet og har planer om å kjøpe meg en ny TV i den anledning.

En kompis av meg har Samsung LE40M86BD som jeg har sett veldig mye på, og jeg syns virker veldig god.
    I mitt tilfelle ønsker jeg meg en 46" og tenkte dermed på storebror, nemlig LE46M86BD.

Jeg ønsker å bruke TV`en til vanlig TV-titting(film osv), Nintendo WII, PC-tilkobling samt litt XBOX.
    Har også fått høre at Plasma kan kanskje være bedre å bruke til disse formålene?

Alle tips / erfaringer / forslag til TV`er tas imot med takk.

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes plasma gir bedre bilde, spesielt til vanlig tv titting og film. Bedre farger og mykere bevegelser. Ikke minst bedre skarphet ved bevegelser, og bedre sortnivå.
    Til PC-bruk derimot foretrekker jeg en full-HD LCD skjerm, men hvis du primært skal se film og slikt fra PC'en så er jeg tilbake på plasma.

Sjekk ut Panasonic sine plasmaskjermer. Eller Pioneer hvis lommeboka er tjukk.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste er å gå til en butikk med godt utvalg av tver,bruk gjerne en times tid til å studere skjermene,bry deg ikke om selgernes råd,de prøver som regel å (skryte) prakke på deg ett produkt som er lite solgt.Skal du opp i størrelser som 46,så er nok en (dyr) plasma det eneste fornuftige,

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bardunen
    Jeg har akkurat kjøpt meg leilighet og har planer om å kjøpe meg en ny TV i den anledning.

En kompis av meg har Samsung LE40M86BD som jeg har sett veldig mye på, og jeg syns virker veldig god.
    I mitt tilfelle ønsker jeg meg en 46" og tenkte dermed på storebror, nemlig LE46M86BD.

Jeg ønsker å bruke TV`en til vanlig TV-titting(film osv), Nintendo WII, PC-tilkobling samt litt XBOX.
    Har også fått høre at Plasma kan kanskje være bedre å bruke til disse formålene?

Alle tips / erfaringer / forslag til TV`er tas imot med takk.
    Jeg anbefaler deg og kjøpe Full HD lcd, Sony ,Samsung, Philips og Toshiba har alle gode

tver,fordelen med lcd er mere lyssterk , bedre til pcbruk,lite reflekser i skjermen , har du en stue

med mye vinduer kan det være en fordel, bedre i dagslys vi går jo mot sommer,bruker mindre

strøm ca 40- 50% av plasma.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjalle
    Det beste er å gå til en butikk med godt utvalg av tver,bruk gjerne en times tid til å studere skjermene,bry deg ikke om selgernes råd,de prøver som regel å (skryte) prakke på deg ett produkt som er lite solgt.Skal du opp i størrelser som 46,så er nok en (dyr) plasma det eneste fornuftige,
    Det bør nevnes at butikkene har helt andre lysforhold en hva du har hjemme i stuen. Spesielt med tanke på å sammenligne plasma og lcd. Plasma skjermen kommer best ut i litt dempet belysning (slik som hjemme?), mens det er først ved dempet belysning en ser lcd skjermens svakheter, nemmelig svartnivået.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for tips så langt!
    er det noen som har noen erfaringer med nettopp LE46M86BD?
    eller noen andre spesifikke 46" tv`er å anbefale? Tror jeg kommer til å gå for LCD, PC kommer nok til å bli en del brukt b.l.a

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •