Scart-interferens LE40M87...kan det fikses?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer kovacs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Scart-interferens LE40M87...kan det fikses?

Jeg har hatt min LE40M87BDX i to uker nå og er utrolig fornøyd med TVen. Men...etter å ha jobbet mye med kalibrering og fått et bilde jeg er fornøyd med, har jeg endt opp med ganske lyskraftig bilde (pga mye lys i rommet).

I Xbox 360, Blu-Ray og DVD har jeg 100% perfekt bilde.

Men på Get via Scart får jeg forferdelig masse forstyrrelser i form av bølgende linjer som flyter opp og ned på skjermen, spesielt i områder med dype farger. Det er helt forferdelig når man først blir sittende og se på det.

Jeg har skjønt at dette kan være knyttet til et kjent problem på disse TVene - nemlig at strøminntak og omformer ligger for nære SCART-inntakene, og at det er for dårlig skjerming.

Spørsmålet blir da - kan jeg gjøre noe for å fikse dette selv, eller bør jeg returnere TV-en? (har 2 uker igjen av åpen retur).

For ordens skyld - jeg har allerede en skjermet Scart-kabel. Men alt jeg har av utstyr er koblet inn i samme strømforlenger, så der er det kanskje noe forbedringspotensiale? Går det an å kjøpe en bedre skjermet strømkabel? Vil det i det hele tatt hjelpe så lenge det er skjermingen inne i TVen som er for dårlig?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg også sliter med samme problem, på samme tv`n.
    Den er utmerket på digitale signaler, men de samme forstyrrelsene du beskriver på scart.
    Jeg har derimot ikke en veldig godt skjermet kabel. Hvis noen vet om en "wondercabel" som kan hjelpe i dette tilfelle, setter jeg pris på tilbakemelding, evt andre måter å skjerme kabel mot tv som trådstarter beskriver.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det lar seg fikse, jeg leverte tilbake samme tv av akkurat den grunnen.
    De i butikken åpnet opp flere tv'er får å finne en uten problemet, men det var tilstede på alle sammen.
    Skuffende att samsung ikke kan klare å lage en fungerende scart inngang (bortsett fra min gamle m61 som fortsatt gir utmerket bilde).

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært i kontakt med butikken og det var ikke noe problem å returnere TV-en. Dessverre har de ingen fler på lager så jeg får ikke byttet den i samme modell.

Selgeren tilbudte en Philips 42PFL7772 i stedet, men såvidt jeg kan skjønne er ikke det en like "spennende" TV som Samsungen...

Jeg lurer fælt på hva jeg skal gjøre. Beholde TVen og vente til Get får HDMI-bokser...kjøpe en SCART til komponent-konverter...levere TV-en og få pengene igjen (da er jeg like langt som for tre uker siden).

Æsj. Denne TVen er den beste jeg har hatt!

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble et skifte til Sony KDL-40W3000 i stedet. Har bare rukket å sette den opp og slå den på...og interferensen er borte vekk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •