Full HD verdt pengene? (PX70 vs PZ70)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool Full HD verdt pengene? (PX70 vs PZ70)

Hei,

Sitter å ser på Panasonic TH-42PX70, og syns det virker som en god tv til en billig tv. Kan få den for under 10.000kr på noen plasser nå... Testvinner i september i lyd og bilde, med kommentarer som "folketv" og "beste allrounder".

Så kom jeg over TH-42PZ70, som da (som dere sikkert vet) har Full HD. Denne koster noe mer (14.000kr).

Er det verdt pengene å kjøpe full-hd? Hvorfor? Hvorfor ikke?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ønsker også tips om tv'er som kan vere et bedre kjøp

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kjøpte SAMSUNG LE-37M86BD (full HD). er kjempefornøyd med denne.
    hvis du ser hd filmer eller spiller ps3 så er full hd absolutt å anbefale. vet det er delte meninger om dette... hva ser man osv...

jeg er i alle fall av den oppfatning at full hd er verdt pengene hvis man mater tven med hd-kilder.

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min oppfatning er at på en skjerm som ikke er større enn 42" er det bortkastet med full hd. Du vil ikke se forskjell før du kommer veldig nær skjermen, forutsatt at du bruker samme kilde og at skjermene ellers holder samme kvalitet.

En kamerat har en 37" Samsung med full HD, vet ikke hvilken modell, men jeg må nesten inn på en meters avstand før jeg ser forskjell på 720 og 1080. Et år etter at han handlet får han en 50" Panasonic plasma med full hd til samme prisen, som mildt sagt r*vkjører Samsungen på alle områder...gjett om han angrer på det kjøpet...

Om du vurderer Panasonic plasma bør du kanskje ta med PV70 i vurderingen. Tror det er samme apparatet som PX, men PV mangler en digital tuner som uansett ikke kan brukes i Norge pr. i dag. PV70 kostet 9K hos Netshop nylig, vet ikke om tilbudet fortsatt står.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Muffinman
    Min oppfatning er at på en skjerm som ikke er større enn 42" er det bortkastet med full hd. Du vil ikke se forskjell før du kommer veldig nær skjermen, forutsatt at du bruker samme kilde og at skjermene ellers holder samme kvalitet.

En kamerat har en 37" Samsung med full HD, vet ikke hvilken modell, men jeg må nesten inn på en meters avstand før jeg ser forskjell på 720 og 1080. Et år etter at han handlet får han en 50" Panasonic plasma med full hd til samme prisen, som mildt sagt r*vkjører Samsungen på alle områder...gjett om han angrer på det kjøpet...

Om du vurderer Panasonic plasma bør du kanskje ta med PV70 i vurderingen. Tror det er samme apparatet som PX, men PV mangler en digital tuner som uansett ikke kan brukes i Norge pr. i dag. PV70 kostet 9K hos Netshop nylig, vet ikke om tilbudet fortsatt står.
    Ser veldig lett forskjell på fullHD og annet materiell på en 40", da med samme kilde og tv. Det skal ikke så mye til.

Men det er nok forskjellig fra person til person.

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo veldig kort tid til 2008 lineupen til Panasonic er ute (mars/april)

Det er nok best å vente på de, hvis du kan.

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert ikke dumt. Om ikke annet kan man gjøre gode kjøp på de utgående modellene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for mange tilbakemeldinger.

Dette er en Tv som skal brukes av mine foreldre, det betyr at kilden blir digitale bilder fra parabol (cd dekoder). Noen dvd filmer, og av og til yngste sønnens x-box 360. Dette er dagens situasjon

Tipper det tar flere år før de kommer til å kjøre HD-dvd, blu-ray eller lignende - og da er jo dagens skjermer dårlige uansett..

Jeg får PX for 9500kr, netshop sitt tilbud er ute. Jeg mener det er et godt kjøp. Det er ikke aktuelt å vente særlig mye lengre.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge de uansett ikke skal bruke den til å se noe i 1080p kan de vel like gjerne kjøpe den billigste.

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av beckstd
    Hei,

Sitter å ser på Panasonic TH-42PX70, og syns det virker som en god tv til en billig tv. Kan få den for under 10.000kr på noen plasser nå... Testvinner i september i lyd og bilde, med kommentarer som "folketv" og "beste allrounder".

Så kom jeg over TH-42PZ70, som da (som dere sikkert vet) har Full HD. Denne koster noe mer (14.000kr).

Er det verdt pengene å kjøpe full-hd? Hvorfor? Hvorfor ikke?
    Etter min klare mening er det fullt forsvarlig og kjøpe en full hd klar tv så lenge man har kilder som viser dette.Selv har jeg canal digital som viser fler kanaler i full hd.Har du feks blue ray eller hd dvd så er det full hd som gjelder.De aller fleste tv kanalene kan ikke vise full hd på lenge enda,da de må innvistere i masse nye kamera og ellers mye nytt utstyr.Sv tv har forløpig en kanal i full hd og dette er lekkert.Har du ingen av delene behøver du ikke på død og liv innvistere i et fullt hd apparat.De fleste hd ready apparater viser meget gode bilder etter min erfaring.Jeg har hatt 3 av de, og nå mitt siste apparat er full hd.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •