Ny TV - Budsjett 15 - 20k

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny TV - Budsjett 15 - 20k

Hei,

Eg har ein plan om å kjøpe ny tv i den nærmaste framtid, og tenkte dette kunne være ein god plass å få tips på.

Budsjettet er 15-20k, men helst i nedre del....

Bruksområde:
    Film på DVD (Blue-Ray i forbindelse med ny tv...)
    TV (Kabel-tv)
    Spel - Wii no, PS3 etterkvart..
    Data - Digital bildebehandling, film, surfing osv.

Eg hellar sjølv mest mot LCD..

Har sett på Samsung LE40F86 i butikk, og syns den ser meget bra ut

Har også vurdert Philips 42PFL9732D

Alle forslag mottas med takk

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk søkemotoren så vil du finne tusen svar med tips!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og de svarene har en tendens til å gjøre en enda mer forvirret

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det får så være,men tror nok man kan danne seg et bilde selv etter å ha lest litt her inne,så kan man sjekke ut de modellene man mener er aktuelle!!
    Til syvende og sist er det dine egne øyne som skal avgjøre.Ikke hva alle andre sier

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg, for min del, har aldri vært særlig begeistret for samsung sine skjermer. Synes de byr på "lego" farger og har ymse smånykker med hardware. Smak og behag sjølvsagt, er vel ikkje for ingenting at samsung selger så det griner!?

Innenfor ditt budsjett ville jeg sett nærmere på PFL9732, X3500, W3000 og Z3030, i prioritert rekkefølge. Jeg har sett på alle disse, og alle er, etter mitt skjønn, bra fjernsyn.

Rent bildemessig synes jeg Philipsen gjør storeslem, med X3500 hakk i hæl. Sonyen koster likevel noe mer. Panoreringshakking er så godt som ikke eksisterende på Philipsen. Synes Sony også gjør en god jobb her, mens W3000 ikke holder helt mål. Z3030 ligger helt på høyde med X3500, og til den prisen er den virkelig verdt en ekstra titt. Svakheten til Toshiba må nok sies å være SD signal, her er den ikke helt på høyde med de andre, selv om den er ganske bra.
    Svartnivået er etter min mening bra på alle, selv om de ikke har "plasmanivå".

Glem heller ikke at det er uttallige tråder om lagg ved spilling på Philipsen. Her er det noen som sier det er ubrukelig, mens andre sier de ikke merker noe. Etterslepet er målt til rundt 160ms. Siste FW sies å ha fått dette ned i rundt 100ms. Philipsen har vel også den dårligste betraktningsvinkelen.

Det er en jungel der ute, men let litt rundt, sank inn erfaringer og råd, og viktigst av alt: gå og se! Det er tross alt dine øyne som skal bivåne galskapen i lang tid fremover.:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •