Hei

Har for ca en mnd siden kjøpt en LG 50pt85 plasma, med innebygd HDD. Apparatet kostet 15k.

Har hele tiden vært plaget med image retention/ghosting, er ikke sikker på hvilket av fenomenene jeg er utsatt for men jeg har etterheng av bilder, tekst og menyer som jeg ser i mørke bilder. Det forsvinner ved en hjemmelaget hvitvask, bare for å komme tilbake med det samme.

Mitt største problem er undertekster; jeg hele tiden to svake grå felt i bunn av bilde, der teksten har vært, og det er ekstremt plagsomt...

I går merket jeg det ekstremt godt, da vi hadde fest, og spilte musikk via XBOX og xbmc. Jeg satte på en låt, og skrudde på visualizations. Da jeg hadde skrudd av effektene, viste den kun svart bilde og til alle sin store overraskelse så vi alt av xbmc sin meny...enda xbmc var framme kun et minutt mens jeg startet musikken.... Det er ikke scrensaver med DIM jeg så.

Jeg har vært "flink gutt" og skrudd ned kontrast og lysstyrke til et punkt hvor jeg ikke liker bildet, men jeg tenkte jeg fikk tåle det den første perioden. Dette gjorde jeg når jeg fikk den i hus første kvelden...

Jeg syns dette er skikkelig dårlig, men jeg vet ikke om dette er en del av plasma-gamet? For mange her inne er ikke 15k mye, men jeg mener at for en halv månedslønn og mer, så bør jeg kunne forvente en viss kvalitet?

Syns dere jeg har noe å klage på?

Kim