Dette med lcd og plasma

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dette med lcd og plasma

Har sett når jeg er i butikker for å se på forskjellen mellom plasma og lcd så er ikke forskjellen så stor. MEN når jeg er hos slekt og venner, dvs. i stuene til folk, så er jo plasma helt overlegen på tv titting. Hvorfor er det slik, har det noe med lysforholdene å gjøre, eller?

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tro det har mye å gjøre med lysforholdene. Plasma er bedre når man ikke har så mye lys i omgivelsene. Det største problemet med LCD er sortnivået, og det ser man lett hvis man demper lyset. En LCD vil lyse grått fordi det er svært vanskelig å stoppe baklyset helt, noe vil skinne gjennom.
    Plasma er heller ikke perfekt, men med bedre sortnivå vil fargene se bedre ut.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har med de unaturlige lysforholdene i butikker. Masse spotlight. LCD er mer lyssterk og ser da ofte bedre ut. Hjemme under normale lysforhold er plasma etter min mening overlegent best med skikkelig dybdeperspektiv, naturlige farger, god kontrast og sortnivå. Når mørke faller på, blir plasmaen bare bedre mens LCD blir dårlig da den lekker lys. Plasma er jo også billigere pr. tommer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •