Ny tv 40"++

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: Ny tv 40"++

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny tv 40"++

Hei , ny bruker på dette forumet

Som dere ser er jeg på leting etter en tv LCD eller muligens plasma.
    Tven skal brukest til følgende
    70% tilkoblet pc ( hd matreale og muligens litt spilling via hdmi eller dvi )
    15% konsoller (ps3)
    15% digital parabol ( blir vel hd den også til slutt )

pris helst mellom 10-15k

Nå er jeg litt sensitiv på bilde fronten og har en tendens til og se alt av forstyrrelser som ingen av mine venner klarer og legge merke til og har derfor styrt unna flatskjermer en god stund i håp om bedre teknologi.

Hadde før en tatung 42" men denne ble solgt rimelig fort da den hakket en del på panoreringer av full hd matreale og jeg ikke kunne sitte å se på den lenge pga sterkt baklys ( bortskjemt med å bruke cad pc crt-skjermer , beste bilde )

Har også vurdert projektor , men får se hva dere sier

Om det er en tv som krever mye justering og lignende så gjør det ingenting , finner som regel fort utav slikt.

litt interessert i SONY KDL40D3550 amentio hadde ett fint tilbud med ps3
    også interresert i W3000 versjonen , men denne har ikke 100hz motionflow teknologien.

takker for ett fint forum brukt mange timer her inne , var på tide å lage en bruker og spørre sjøl
    ¨
    Er ikke verdens flinkeste forumskriver så , bare with me

takker for evt svar

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung sine F86 serie er også meget god. Den ligger på 15tusen for 40 tommer tror jeg.
    Meget godt sort nivå, god motion handling selv uten 100hz skrudd på men den har det om du ville ha 100hz på.
    Pluss jeg synes Samsung sine tver er MYE lekrere enn sony sitt design.

Samsung LE40F86BD Review: 40” 100Hz 1080p LCD TV Test
    Les testen her.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar , har søttet noen dager nå og sett på forskjellige tver ( forumsurfing )

Komt fram til at jeg mest sansynlig skal kjøpe
    en toshiba 42z3030 den ser ut til å oppfylle mine krav , dog jeg ikke har sett den personlig .. får vel reise på en butikk å se litt på den.

Noen som har noe negativt å si på denne skjermen ?
    ser mange skriver at den har litt dårlig sortnivå men det er ikke så viktig for meg i forrhold til at detaljene i bildet osv blir beholdt under bevegelser og fargen og kontrast er god

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til forumet

Hvis du ikke skal surfe så mye på den så ville jeg absolutt tatt en titt på panasonic pv70 som selges ganske rimelig(ca 10k) de fleste steder. Leser også at du kanskje kunne tenkt deg projektor. Jeg har akkurat byttet ut min 50 tommer plasma og kjøpt meg en rimelig projektor(optoma hd70). Du får optoma hd65 med lerret hos hfk til 7,5k, også kan du jo evt kjøpe en rimeligere tv, eller som nevnt pv70 om du tar deg råd. Jeg må si at det ble en helt ny verden med projektor og at jeg ikke angrer ett sekund. Jeg har enda ikke skaffet meg lerret, så kjører kun på hvit vegg og er allerede fornøyd med bildet bortsett fra mønsteret fra veggen.

Jeg vurderer en pv70 til tv og spill, men lurer på om jeg skal vente på de nye plasmaene fra lg eller panasonic.

Lykke til, ikke lett å få bestemt seg når det er så mye å velge i.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    plasma har jeg bestemt meg for at det ikke skal vere , alle jeg har sett på virker som de har støy på bildet eller hva du skal kalle det sett på en del pioneer tver :neutral:

men uansett så bestillte jeg akkurat en 47z3030D på mpx.no
    får satse på den holder mål
    blei litt over mitt stakkars studentbudsjett men må man så må man ..
    fann ut at jeg muligens måtte ha større enn 40-42 siden jeg blir sittende 4-4,5 meter fra skjermen

takker for svar iallefall
    kan jo prøve å legge ut mine erfaringer her når jeg får den og får kalibrert osv

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser fram til å høre dine erfaringer med denne skjermen, siden du så ut til å ha et veldig likt bruksmønster og budsjett som meg. Må nok også strekke meg litt for å ha råd til den skjermen, men virket veldig interessant.
    Håper du kan si litt om hvordan lyden er på den, da jeg nok i en stund må greie meg med lyden som er på tv'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper å få høre dine erfaringer med denne etterhvert!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått tven enda da tollpost har vert ekstremt treig å levere , satse på jeg får den iløpet av uka

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått tven , har såvidt kalibrert den , var noen problemer med rødfarge og altfor mye lys men dette gjikk forsåvidt fort og ordne ..
    Har ikke mulighet til å kalibrere skikkelig enda dog jeg ikke har fått tak i en kalibrerings dvd som funker skikkelig.

Kan jo forsåvidt skrive litt om den nå , sitter å skriver på den nå.
    Ble positivt overrasket over hvor rask den var i spill når man har 100hz teknologien av , det er såklart litt input lagg om du er musebruker og har tenkt og spille pc spill på den , men langt mindre enn jeg hadde forventet.
    Jeg har ikke sett noe spesielt til hakking osv , får litt artifacts på den høyeste 100hz settingen så denne bruker jeg ikke , bruker enten normal eller off ..
    Den hadde også en del piksler som var fast når jeg fikk den ( ikke noe man ser annet enn 10 cm fra skjermen ) men desse såg ut til å ha fikset seg selv etter en runde med ett fint lite java program jeg fant

Den dynamiske kontrasten var litt irriterende på filmer der lyset endret seg veldig fort , såg det spesielt godt på teksten , skulle muligens hatt flere settings for den enn on/off .. bruker somregel off siden sortnivået er akseptabelt på off for meg , med dynamic på så er mørke scener formidable i mine øyner.

Skjermern er best å se direkte fra front slik som alle andre tver , med en gang du kommer noen grader off center så ser man med en gang litt mer hvitt på ene siden av skjermen alt ettersom hvor du sitter .

alt jeg hadde og si foreløbig , skal skrive mer da jeg har fått prøvd litt flere kilder og mer hd matreale

kan også si at SD ( det dere kaller det ?) og vanlige divx filmer ser ekstremt bra ut med tanke på hvor "lav " kvalitet de vanligvis har ..

skriv om dere lurer på noe , sikkert noe jeg har glemt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •