Regza 42X3030D + Playstaion 3=Etterslep? :/ erfaringer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Regza 42X3030D + Playstaion 3=Etterslep? :/ erfaringer?

*EDIT*: Etter litt research har jeg også funnet ut at det jeg/tvn lider av er såkalt Ghosting.Håper noen med samme tv og PS3 kan poste erfaringer også.

Hei! Etter å ha lett mye på forumer så ser jeg ingen annen vei enn å spørre selv hehe;

Jeg kjøpte nylig Toshiba 42X3030D, ble anbefalt den av flere og selgeren anbefalte den fremfor 40M86 (nå kan man ikke alltid stole på selgere, men likevel,hørte av flere at toshibaen var bra.). Jeg fikk PS3 igår, og gledet meg som en unge når jeg fikk opp de første skjermene på resistence:fom.

Men da jeg begynte å kjøre spillet,det første jeg legger merke til er det jeg tror er "etterslep"..dvs når jeg løper fremover, blir texturen på bakke og hus litt blurry, istedet for å være like skarp hele tiden. Spesielt når jeg er inni hus hvor det er mørkt, så ser jeg enda bedre at texturen blir blurry når jeg går. Og dette ødelegger faktisk spillopplevelsen, da jeg hadde forventet ganske sylskarp grafikk med hdmi-kabel/fullHD.

Jeg prøvde også TH: project 8, og her var det noe av det samme, textur på bakke og rundt blir litt blurry og ikke helt skarp når man fyker bortover med skateboardet. Også under loadingen er det animajson av en cd som snurrer rundt. Her ville jeg antatt at tekstlogo på cd (står Zoo York) skulle være sylskarp hele veien, men den ble litt "dratt" etter, så ble vanskeligere å se.Mulig det rett og slett går for fort da, til at den kan vært helt "solid".
    Men jeg gir ikke heelt opp enda, jeg har ikke noe sted på nett eller forum sett folk som har kommentert etterslep på PS3 med 42X3030D.
    Så håper noen her kan hjelpe meg.

1. Noen som har lik tv og ps3 og opplever det samme? er det grunnet etterslep eller kan det være at jeg av en eller annen grunn ikke får kjørt topp oppløsning?

2. Kan det være spillene som er laget såpass tidlig at de bare er sånn?
    3. Jeg mener da jeg kjører 1080p, skal sjekke dette hjemme.Kjøpte hdmi kabel og koblet den til, og fikk opp større oppløsning under ps3-setupet. Leste et sted at om kabelen ikke var "best", så kunne den gi 1080i,ikke 1080p..
    4. Kan noe patching fikse dette?

Jeg tror jeg kan sammenligne det litt med pc-spill; om man har et topp grafikk-kort, får du en utorlig opplevelse når du løper og alt rundt deg er like skarpt hele tiden.Det var denne opplevelsen jeg trodde jeg skulle få med ps3, så litt skuffa akkurat, men håper det kan fikses. Eller er jeg bare altfor kresen?

En siste ting; Selgeren sa at det ikke ville noe problem med etterslep ved dvd og ps3, er dette da grunnlag for å få byttet produkt eller få tilbake pengene, om man har blitt lovt noe som er feil?

beklager ganske lang tråd, men håper noen kan hjelpe meg litt.
    Mvh
    Morten S

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jah, har samme problem med ps3.. sett igang en blu-ray film og det er ille. Går faktiskt ikke ann å se hva som skjer hvis man ser The Rock i bilscenen. Er utrolig skuffet over dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det med innstillingene dine?
    Siden du har lest en del, så regner jeg med du har skrudd av alle "forbedrings" funksjonene på tvn?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høyrtes lite kult ut. Har Regza 42X3000 ventande på posten og skal hentes idag. Har PS3 sjølv, og blei ikkje lika gira på å springe heim og spele etter eg leste dette.

Om du kjem fram til noko, gi ein lyd.
    Så skal eg sei ifra om min var lik.

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som "Innuendo" sier. Alle bilde "forbedrings" fumksjoner må skrues av. 100Hz o.l. f.eks. må skrus av, det samme med "Active Vision LCD Picture Processing". Disse o.l. prosesserer bildet det mottar, og det ønsker du ikke når du spiller. Signalet fra PS3'en skal oppfattes som perfekt slik det er.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel, da har jeg feilsøkt litt.. og det som gjør at tven ghoster værre en værst er DNR funksjonen, tror det står for Dynamic Noise Reduction.. Denne må av, vekk og bort. Etter denne funksjonen er slått av virker det som om problemet er løst.. :-D

Tven trenger også å bli fargekalibrert.. og jeg fant en side hvor det dette gjøres. Fargekalibrering

Og til spm nr 4. Det er rart at du får dette problemet. jeg har en hdmi kabel fra clas olson til 129kr og jeg kjører fint 1080p. At den da ikke er skjermet er noe annet :P, men digitale signaler er digitale, så enten kommer signalet fram eller så gjør det ikke det. ikke vits å kjøpe gullkantete hdmi kontaker mener nå jeg...

Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, en stund suiden jeg var innom her og sjekka hehe.

Etter at jeg postet det første innlegget, gikk jeg tilbake til Lefdal og prøvde PS3 på en annen TV jeg hadde egentlig villet ha, samsung 40' m 100hz etc, men det viste seg at denne faktisk ikek var noe bedre. så vi ble enige om at jeg skulle kalibrere litt hjemme, og kunne bytte hvis fortsatt ikek var fornøyd.

Heldigvis klarte jeg bli fornøyd Det som hjalp meg endel var faktisk å ha kjempehøy skarphet (smak og behag). Dessuten, med 42' må man jo faktisk sitte ganske godt unna for å få et "normalt" bilde, så nå e rjeg veldig fornøyd med denne. Mulig det kunne blitt litt bedre med enda laverese responstid og 100hz, men det er små bagateller.

Og om ikke lenge er det GTAIV

Takk for innleggene deres uansett! Dette er en bra tv, veldig god lyd ikke minst

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare så det er sagt så ville 100Hz også bidratt til dårligere bilde. Jeg har selv Samsung LE40M91. Det den gjør med f.eks. 50Hz materiale er å interpolere bilder mellom orginal informasjonen. Det funker til dels veldig bra på film, selv om det introduserer en ny type billedfeil der også. Til spill bruk er det imidlertid ubrukelig. Men Samsung har jo sin "Game mode" da, og den er ikke dum til spillbruk.

Uansett er det flott at du fant en måte å trives med TV'en din på, selv om jeg ikke kan fatte at du vil ha skarphet på.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •