PV600 fargeproblemer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Angry PV600 fargeproblemer

Ufattelig heldig med mine plasmainnkjøp:twisted: For to år siden kjøpte jeg en LG som tok kvelden etter 1 år. Nå sliter jeg med PV 600 etter 1 år.

Får noen "striper" i lyse områder. Irriterende. Har lagt med bilde for å vise problemet.

Noen her som har peiling på hva problemet kan være?

Trodde først det var dvd spilleren som hadde tatt kvelden, men nå er problemet på alle kildene (TV, DVD, Wii), både HDMI og Component.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ukjent problem for de fleste her skjønner jeg... Får bare håpe servicefolkene på Strax finner ut av det. Siste gang tok det kun 9 uker før de fant ut at den ikke kunne reparares

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har en 42 pv 60 som hadde samme problem, ble fixet hos repratør på garanti, selvsagt!! Ble byttet d board tror jeg, tok en uke,deler kom fra belgia.
    Lykke til.

Newcomer bsk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er et ganske vanlig problem med PV60/600. Hadde samme problemet med min. Mailet fram og tilbake med Panasonic og de innrømmet feilen til en viss grad. Fikk tilslutt byttet inn skjermen der jeg kjøpte den (Elkjøp), men måtte ta litt av tapet sjøl. Dette er over ett år siden nå, og vet ikke hvordan Panasonic håndterer slike klager nå. Kanskje du kan finne noe i denne laaange tråden? Color problems in my Panasonic PV60/PX60 - AVForums

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for info BSK. Men hva mener du med at du måtte ta noe av tapet selv?? Du måtte vel få ny plasmaskjerm..?

Newcomer bsk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp mente at de ikke kunne claime denne feilen til Panasonic, og mente derfor at jeg måtte leve med den siden den ikke kunne fikses (den gangen). Jeg nektet og akseptere dette og krevde å få bytte den inn, siden den bare var 2-3 måneder gammel. Fikk det til slutt men siden jeg var drit lei Panasonic og ville ha en annen skjerm så fikk jeg ikke kreditt for hele beløpet jeg hadde gitt.
    Uansett, dette er jo lenge siden. Som STRAG skriver så kan feilen repareres nå. Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp! Får satse på at det lar seg fikse..Takker for svarene

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var uflaks. Det er et kjent problem ved noen av de første utgavene av PV60/600-serien. Jeg er senere blitt fortalt at Panasonic rettet opp dette på de senere enhetene, men om det stemmer eller ikke, vet jeg ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ufattelig. Fikk tilbake TV på fredag. Strax hadde vasket en eller annen ledning, og ikke funnet feilen. Ser noen timer med TV og feilen viser seg like tydlig som tidligere med lilla striper på nedover skjermen. Skulle jo tro at verkstedet var klar over dette problemet siden det var en kjent feil med panasonic sine skjermer, og siden jeg hadde sendt med bilder som dokumenterer problemet. Nå må jeg vel på nytt sende inn TV. Det som slår meg er likevel 2 ting.
    1.Problemet oppstår etter at TV har stått på en stund
    2. Problemet endrer karakter når jeg bytter mellom forhåndstillingene på TV (dynamisk, cinama osv) Blir mer eller mindre synlig..

Siden problemet ikke viser seg umiddelbart når man slår på TV så blir det muligens vanskelig for service å finne feilen... Ser mørkt på å sende bort TV nok en gang...:-?

Hvor mange forsøk har verkstedet før jeg evt kan heve kjøpet? Skal jo ikke være slik med en ett år gammel plasmaskjerm til 19.000 spenn:twisted:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •