Ny LCD TV - prisklasse 10 - 14.000,-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny LCD TV - prisklasse 10 - 14.000,-

Hei godtfolk.

I natt våknet jeg og min kjære av et vannvittig bråk på stua, og hva fant vi der? Jo, min 32" Philips LCD TV liggende knust på gulvet. Veggfestet hadde rett og slett gitt tapt... :sad:

Men nok tårer og tænders gnidsel for spilt melk.

Ny TV trengs, og her trenger jeg deres hjelp. Ser for meg en 40" ++ LCD TV, og lister litt nedenfor av hva jeg mener er nødvendig. Gode tips og innspill mottas med takk.

Bruksområde

Hovedsaklig TV-titting og film (DVD). Skal kjøpe en PS3 senere, så da blir det vel litt spilling og mulighet for en filmkveld eller to med BluRay. Integrert digital tuner er ikke et must, jeg tåler alltids en boks til i TV-benken (som har fått seg et par kraftige kakk i natt...).

Ønskede spesifikasjoner

40 tommer eller mer
    2 HDMI tilkoblinger (minimum)
    Godt sortnivå
    Gode kalibreringsmuligheter (er villig til å gjøre en jobb her)
    Full HD? Er dette strengt tatt nødvendig? Avstand fra TV til sofa er vel rundt 2.5 meter.
    Kjapp respons på kanalskifte/i menyer
    Pent utseende

Prisnivå

Ikke så mye over 14.000,-

NB: Vil helst ha tips om modeller som finnes i fysiske butikker, altså Elkjøp, Lefdal, Expert, Elprice, HiFiKlubben, Siba etc.

NB2:

Har sett litt på følgende modeller:

Elkjøp - Philips 42" LCD-TV

Elkjøp - Sony 40" LCD TV

Elkjøp - Samsung 40" LCD-TV

Elkjøp - Toshiba 42"LCD-TV

NB3: Er også åpen for forslag på plasma

Newcomer Shooter sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan anbefale deg Sony, men da v3000-serien. Har den selv og er strålende fornøyd. Jeg kjøpte min på serviceavdelingen på alnabru, men du kan sjekke spec hos avshop

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg anbefaler den nye serien til Sharp. Jeg kjøpte 46 tommeren og er kjempefornøyd. Det finnes en 42 tommer av samme serien som heter Sharp LC-42X20E. Koster 14990 på netshop.no Vil tro at kan klare å finne den på elkjøp eller noe også, slik at du kan se på den fysisk. Jeg er veldig fornøyd med min 46 tommer som koster 1000 kr mer, og en venn av meg er grisefornøyd med sin 42 tommer.

Har 3 hdmi mener jeg, pluss komponent, kompositt, s-video, 2 scart, og d-sub analog pc inngang.

Jeg synes svartnivået er bra, og har ikke registert noe hakking når jeg ser på sport. Dessuten er den pen å se på

Har innebygd digital tuner, men det nok ikke den som passer med bakkenettet. Det er kun noen nye sony tv'er som er godkjent for bruk mot bakkenettet.

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk dette på mail fra Amentio.no idag...

Sony 40D3550 full hd + Playstation 3 for 12 990kr (uketilbud) .. Er ikke så gærnt det hvis man trenger begge deler = )

blir jo bare 9-9500kr for en så grei tv, billigste er vel 12 000kr for den på nettet.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du også er åpen for plasma så er vel panasonic pv/px70 ett alternativ som absolutt bør vurderes?

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    hvis du også er åpen for plasma så er vel panasonic pv/px70 ett alternativ som absolutt bør vurderes?
    Jeg stemmer i med Herminator. Slik jeg ser det med bakgrunn i bruk, må plasma være et rett valg når man skal benytte den til tv-titting, film og spillkonsol. Og da er PV70 en selvskreven kandidat (og helt fremme i tet kampen).

Jeg vet hva jeg ville kjøpt, PV70.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk Amentiomailen selv. Virker som et utrolig tilbud!

Angående plasma så tror jeg det vil bli problemer med refleksjoner fra vindu....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RockyIII
    Sony 40D3550 full hd + Playstation 3 for 12 990kr (uketilbud) ..
    Hvorfor er ikke D serien godkjent av RiksTV? Er det ikke MPEG4 dekoder her?

Amentio har også et bra tilbud med en 37 tommer også...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette tilbudet er utrolig fristende. Dette kan jo umulig være et _dårlig_ TV?

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den sony'en og ps3 virker jo som ett greit tilbud det, men med tanke på at du nå får pv70 til 9 lapper så kan du kjøpe ps3 ved siden og dette matcher jo sony/ps3 tilbudet fra amentio når det gjelder pris, men tipper panasonicen gir en del bedre bilde, i allefal på tv og film.

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAr pansonicen selv og kan bare si god ord om den, så hvis du ikke skal koble noe særlig til PC, så ville jeg gått for en Panasonic + Ps3 kombo, istedenfor den sonyen og Ps3 komboen. Panasonicen gir utrolig mye til film titting spesielt, er digg..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men plasma er utelukket siden vi har stooore vinduer ved TV-benken, og dette sansynligvis vil medføre refleksjoner.

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Settepotet
    Men plasma er utelukket siden vi har stooore vinduer ved TV-benken, og dette sansynligvis vil medføre refleksjoner.
    Sony KDL 40W 3000 er nok den beste lcdtven til ditt budsjett, fåes fra 13,7 k

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony sin W-serie sliter, etter min mening, med hakking i panoreringene, noe jeg mener betyr MYE mer enn svartnivå og 100% korrekte farger. Kan ikke tenke meg noe mer irriterende enn et hakkende bilde. Til og med enkelt å svelge artefakter også da, i forhold. Merkelig at det ikke blir tatt mer hensyn til dette når det blir snakket om flatskjerm!? Svartnivå hit og svartnivå dit, forringer i alle fall ikke min seer opplevelse at det blir "lysesvart" innimellom. Var jo det stadige jaget på CRT også det; å finn et fjernsyn med got svartnivå, de kom ikke helt i mål de heller før ganske seint.

Innenfor din prisklasse ville jeg nok sett litt nærmere på Z-serien til Toshiba. Har ikke fått tatt denne skikkelig i øyesyn, men jeg har lest mye positivt om den. Skal blant annet være mye bedre på panoreringer en sonyen. Men for all del, dine beste alternativer innen prisklassen er nok Z3030 og W3000.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så på W3000 på Hifiklubben før helga, og la godt merke til hakkingen. Selgeren påstod at det var kilden sin feil...

Uansett hva jeg kjøper nå så er det bedre enn Philipsen jeg hadde.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg vil gå for Amentio sin pakke, men skal en tur på Lefdal i dag for å se TV'et 'in action' før jeg trykker på bestillknappen.

Søskenbarnet D3400 er det vel de har, men forskjellen er vel minimal...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk ikke sett på den hos Lefdal, de hadde kun D3400 inne. Men Siba hadde derimot D3550 inne, og syntes den hadde et meget godt bilde! Sto side om side med W3000, og kunne ikke se forskjell på de to. Meget godt sortnivå sammenlignet med resten av utvalget i butikken, og innsynsvinkelen var topp. Tror nesten det blir så jeg slår til på Amentio sitt tilbud

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •