Samsung vs Sony

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung vs Sony

Hei

Jeg er på utkikk etter en ny tv. Valget står nå mellom Samsung og Sony.

Det jeg lurer på er hva er forskjellen mellom:

Samsung LE46M48

og Samsung LE46M86BD

Altså hva betyr BD og evt. andre ting som kommer etter M86. Har skjønt at forskjellen mellom m86 og m87 bare er en ramme nederst på tven, men hva betyr BD? De koster jo det samme.

Lurer også på forskjellen på Sony sine tver.

Her har vi Sony KDL46D3550AEP som koster 15 621 hos Amentio, mens Sony KDL-46D3550 koster 18 679.

Her er det jo enorm prisforskjell.

Hvem er best av Samsung og Sony?

Kom gjerne med forslag til evt. andre tver i prisklassen 16 000, 46" og full HD.

Mvh
    Princo

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, enten har spørsmålet blitt spurt såpass mange ganger at ingen gidder å svare eller så visste man ikke. Ringte og kom igjennom til Amentio nå og traff en hyggelig kar som sa at de siste bokstavene bare var fra hvilken leverandør de fikk tvene gjennom og at det ikke skulle ha noen betydning og at det er samme tven. Han personlig anbefalte og gå for Sony tvene. Hvis ingen andre kommer med sterke motsetninger mot dette så tror jeg at det blir en Sony på meg

Mvh
    Princo

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sa han noen spes. grunn for å ta en sony tv?

Jeg står foran nesten samme valget som deg! W3000 Vs M86

trenger ikke rikstv da jeg har parabol, då da blir det hvilken tv som har best bilde

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han baserte det på at han solgte flest Sony tver og at det var få klager på disse tvene. Han kunne ikke si noe spesielt om Samsungene da de ikke hadde solgt like mange. Jeg derimot heller fram og tilbake hele tiden og endte nå opp med en bestilling på denne Samsung LE46M86BDX DVB-T fra Amentio. Så nå blir det å tvinne tommeltotter til denne kommer på plass på hybelen. Han jeg snakket med hos Amentio var veldig hyggelig og jeg ble veldig postivit overrasket over hvor rask de svarte. Har ringt rundt til litt forskjellige butikker og der har det vært laaaang ventetid. Kan hende jeg var heldig. Uansett så har Amentio mye lavere frakt kostnader en andre jeg har sjekket som f. eks PAPYRUS / Velkommen til Papyrus AS.

Mvh
    Princo

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sett på M4 modellen til Samsung, men ville klart gått for M8 serien hvis jeg skulle gått for samsung.

Ville kikket nærmere på sony bravia kdl-46V3000 får denne til ca 16.500 på nettet inkl frakt. Denne har bl.a. innebygget CAM modul som gjør at du kan se digitalsendingene til Canal Digital (kabel-tv) uten ekstern digitaldekoder. Foreløpig så får du ikke oppdatert kodene på kortet så du må ha en ekstern digitaldekoder tilgjengelig for å laste ned nye koder hver gang CD endrer disse... men i det daglige trenger du ikke denne boksen...

Er i samme situasjon.. for meg står det mellom Toshiba Regza 47z3030(pixmania.com), sony 46v3000(amentio.no) og samsung 46M86 (xd.no).
    For øyeblikket ligger det an til å bli sonyen, men må vente på bonus fra jobben som kommer snart..

Lykke til med valget...

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    koster det virkelig bare 188 kr i frakt?

du får holde oss oppdatert hvor rask den blir levert og om du blir fornøyd

så bestiller jeg nok tven neste uke

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kewell79
    koster det virkelig bare 188 kr i frakt?

du får holde oss oppdatert hvor rask den blir levert og om du blir fornøyd

så bestiller jeg nok tven neste uke

Kostet totalt 15 854,- for meg. 235 i frakt. Bor i Oslo, men tror ikke det har noe og si ettersom frakt prisen kommer opp før man legger inn adresse. Skal gi tilbakemelding når jeg har fått den i hus.

Sitat Opprinnelig postet av runesjo
    Er i samme situasjon.. for meg står det mellom Toshiba Regza 47z3030(pixmania.com), sony 46v3000(amentio.no) og samsung 46M86 (xd.no).
    Lykke til med valget...
    Toshibaen og den Sonyen du nevner er dessverre utenfor mitt budsjett. Hadde egentlig satt en maks grense på 15 000, men det endte opp på ca 16 000 så har faktisk ikke råd til å gå over det allerede sprengte budsjettet. Dårlig med evt. bonuser fra min jobb

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du ikke fått tven enda?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope, men har gjort en avtale med Tollpost om at de skal komme på tirsdag. Fikk melding av de på fredagen om å avtale når de skulle komme til meg. Problemet var at jeg ikke kunne være hjemme fredag og da de ikke kjører ut i helgene og jeg er opptatt på mandag så ble det tirsdag.

Mvh
    Princo

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er tven i hus :-D

Har per dags dato bare analog kabel tv, men det fungerer overraskende bra synes nå jeg. Så på NAD tvene med vanlig kabel tv og det var 30 ganger dårligere enn det jeg får her. Skal nok invistere i en liten boks fra Get med tid og stunder.

Mangler også HD/ BluRay spiller. (det kommer forhåpentligvis snart en ps3), men spiller nedlastet "HD" filmer fra nettet gjennom PCen og det blir meget bra. Har også testet og spille Team Fortress 2 fra pcen til tven og det fungerer like bra som om jeg skulle spilt det på pc- skjermen. Jeg har ikke gjort noen innstillinger på tven ennå, men synes alt ser veldig bra ut rett fra boksen, men tror ikke jeg har samme synet som andre her på bruket når det kommer til tv- bilder :-D

Anngående levering fra Amentio så gikk det relativt fort syntes jeg. Kunne som sagt fått den på fredag, men det passet dessverre ikke for meg før tirsdagen. Ettersom jeg var litt utålmodig på tirsdagen så sjekket jeg statusen på sendingen på nett hos Tollpost som skulle levere den. Der stod pakken allerede som levert. Ringte til de for å høre hva grunnen til det var. Da hadde det blitt noe kluss i systemet deres. De klarte ikke å levere den før kl. 16 som de hadde lovet. Jeg sa at det var uakseptabelt noe den hyggelige damen jeg snakket med skjønte. Hun dro i noen strenger og de leide da inn Toms budbil til å levere tven. Halvtime etter kom en hyggelig kar og leverte tven. Så leveringsmessig så gikk det halveis smertefritt :-D

Alt i alt meget fornøyd med tven bildemessig og størrelse messig. Det eneste jeg er litt misfornøyd med er styringen av tven. Synes det tar litt tid fra man trykker på fjernkontrollen til det skjer noe. Menyen bruker nesten 1, 5 sek fra man trykker til den kommer opp. Synes også det tar lovelig lang tid og skifte kanal, ca 1,5 sek der også. Skulle også ønske at det gikk ann å gå rett til HDMI 1, 2 eller 3 uten å måtte bla gjennom scarten først. Anngående lyden på tven så er den helt standar, men har eget anlegg til lyd så det er ikke så viktig.

Har prøvd å koble pcen til tven med S- video kabel, men det gikk ikke av en eller annen grunn. Da registrerte ikke tven at noe var koblet til, men bruker nå dvi- hdmi og det fungerer ypperlig.

Mvh
    Princo lykkelig eier av ny tv :-D

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor i Norge ble tven sendt fra?

Bestilte tven sent i går kveld, men ikke sendt enda

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tven blir sendt fra lageret til komplett i sandefjord sånn jeg forstod det.

Hvis du ser på sidene til Amentio så kommer den ikke opp som sendt. Den står bare som behandlet. Den står fortsatt som behandlet hos meg selv om jeg har tven nå :-D

Du vil få en sms fra Tollpost når de har mottat den hvor de vil at du skal avtale tidspunkt for når de kan levere den. Jeg bestilte på tirsdag på ettermiddagen. Amentio hadde behandlet den på onsdag og fikk mld. av Tollpost fredag. Så regner med at du kan være heldig å få den på fredag. Kommer vel ann på hvor du bor i landet.

Newcomer kovacs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Princo - hvis du investerer i for eksempel en Logitech Harmony fjernkontroll, kan du skifte inn-kilde direkte. Det er Samsungs fjernkontroll som er litt bakstreversk på dette punktet...

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er nok tven på vei, fikk behandlet i dag tidlig, og fikk også en logitech harmony one i dag :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kovacs
    Princo - hvis du investerer i for eksempel en Logitech Harmony fjernkontroll, kan du skifte inn-kilde direkte. Det er Samsungs fjernkontroll som er litt bakstreversk på dette punktet...
    Takk for tipset :-D

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    finner ikke noen telefonnummer på tollpost, bare mail adresse?

Når på dagen fikk du telefon på å avtale levering?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kewell79
    finner ikke noen telefonnummer på tollpost, bare mail adresse?

Når på dagen fikk du telefon på å avtale levering?
    Har du ikke fått tven ennå? Fikk en sms fra tollpost ca. kl. 13 på fredagen etter at jeg hadde bestilt. SMS innholdt tracking nr. og beskjed om å ringe de for å avtale hvilken dag de skulle levere tven. Tlf. nr til Tollpost er 09300. Men hvis de ikke har sendt deg noen sms ennå så kan det hende at det er Amentio som bruker tid. Hadde evt. ringt de først for å purre.

Mvh
    Princo

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0