Gråbrun skjerm på Panasonic 42PX74EA??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer cq85 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gråbrun skjerm på Panasonic 42PX74EA??

Heisann

Var innom digital hverdag messen i Grieghallen i går. Expert er representert der med en masse tilbud, bl.a PX74 til 9000,-. Men da jeg fikk se TVen, må jeg si meg litt skuffet. Skjermen virket så gråbrunaktig der den stod ved siden av en samsung Q97 42" plasma.
    Så det veldig godt når apparatene ikke hadde signal mellom demoene, men også med bilde på. Rett og slett sortere bilde på samsungen. Men kan dette komme av kalibrering? Var jo selvsagt flombelysning fra alle kanter, så vet ikke om en blir litt lurt av det en ser. Har jo lest så utrolig mye skryt av panasonicen, og spesielt om det gode sortnivået. Men ble som sagt litt betenkt da jeg så skjermen.
    PX74 er i følge panasonic norge samme som PX/PV70. Men han expert duden på messen begynnte å snakke om forskjellig elektronikk og filtre på de forskjellige modellene. Og da jeg sa at modellene var like i følge panasonic, så virket han overrasket over det. Men han er jo selger....

Noen som har noen innspill her? Frister veldig med en ny TV nå

Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var i en Expert butikk for en stund siden for å hjelpe en annen med et tv kjøp.
    Har selv PX70E, og lå med en gang merke til hvor dårlig bildet var stilt i butikken på denne. Dette fikk jeg også bekreftet ved å gå inn i menyen og stresse selgeren. Rett og slett råtten innstilling. " vi har ikke tid til å gå rundt her og stille alle tv'en til enhver tid " sa han i sitt forsvar. Men dette gjaldt også for Pioneeren som var stilt ut der.
    De hadde Panasonic øverst, og Pioneer nederst, med en Samsung i midten.
    Samsungen er den de hadde brukt tid på å stille inn, og den eneste de var interessert i å selge, det viste seg ganske klart.
    Pioneer har aldri vært noen dårlig plasma produsent, det vil nok de fleste stolte eiere av en skrive under på, ej heller Panasonic, men likevel var "Expert" selgeren veldig ivrig på å selge nettopp denne samsung dritten.
    Han jeg var med kjøpte, for å avslutte pent, en Pioneer i en annen butikk.
    Skal jeg anbefale en tv, sier jeg Panasonic og Pioneer - plasma begge to, og erfarne produsenter med godt rykte.

Newcomer cq85 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, selgeren var ikke sen om å anbefale samsung i stedet. Har opplevd det samme på elprice. Selger hadde jo selvsagt denne hjemme i stuen sin...
    Men en ting jeg stusset på; når tvene var uten signal, så var panasonic skjermen gråaktig. Men er det ikke slik at en skjerm aldri klarer å vise et svartere bilde enn slik den er når den er avslått? I hvor stor grad kan en justere sortnivået på en TV?

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var en annen her på forumet i dag som nevnte en Panasonic pv7 eller noe, og skal vist ha vært skikkelig ussel, kontra de to mest vanlige ( PV og PX 70 )
    Nå kan jo lyset i et slikt lokale som du har vært i spille deg et lite puss, som du var inne på lenger oppe, men noen produsenter satser kanskje litt hardere på å lage skjermer som reflekterer mindre lys, og det kan jo være tilfellet her.
    Panasonic er jo skjent for mye refleksjon i skjermen.
    Hva elektronikken og bilde prosessoren anngår, tror jeg nok at Panasonic stikker fra.
    Der har de fått til noe stort med Viera II teknologien.
    Tester av alle slag berømmer jo nettopp Panasonic for svart og kontrasten de kan vise til i en så pass billig skjerm.
    Bare Pioneer over.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hovedgrunnen til at de heller vil selge Samsung, er at avansen er mye større på den skjermen. Panasonic tjener de altfor lite på.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv PX74EA 42", og må si meg strålende fornøyd. Sortbalansen som nevnes lenger oppe er jeg også imponert over. Eneste jeg har å utsette må være at tven er veldig ømfintlig overfor dårlige analoge signaler. Noen som har samme erfaring? LITT dårlige signaler vises VELDIG godt. Jeg gleder meg til fiberoptikken er fiks ferdig gravd og montert i gata!

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes ikke den er spesielt dårlig på analoge signaler. Kan jo være du kan stille den inn litt annerledes så bildet oppleves bedre.
    Du har jo noen alternativer under innstillingen for støyreduksjon.
    Er det så dårlige antenne signaler i Tønsberg, da? Du har vel ikke cam på Tv'en din,da så du kan få inn svenske mpeg2 sendinger?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kabel-tv, så det er nok heller koblingene mine som ikke holder mål ett eller annet sted. Kan nok ordnes med litt finpuss her og der, la bare merke til at de dårlige signalene ble mere merkbare etter at jeg kjøpte ny tv.

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det er gjerne sånn det er når man går til en bedre tv, og ikke minst større, at de røper de dårlige signalen veldig.
    Kabel er vel dårlig bilde av verste sort uansett, er det ikke?
    Jeg for min del gidder ikke se gamle filmer lenger, fordi det er så lett å se hvor fantastisk dårlig kvalitet det er på de.
    Sitter bare og irriterer meg over det hvis jeg prøver.
    Hd derimot er jo helt fantastisk. Har du prøvd det?

Newcomer cq85 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men stemmer det at TVer aldri kan vise et sortere bilde enn slik skjermen er når den er avslått? Eller er jeg feilinformert her kanskje...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD er helt utrolig, og ja, kabel er veldig lite imponerende. Hadde det ikke vært for at fiberen graves i skrivende stund hadde jeg heller bestilt digital dekoder nu enn å sitte her og klage over signalene men som sagt er de nok ekstra dårlige hos meg pga noe unødvendig kompliserte koblinger osv..
    Prøvde BBC-serien "Planet Earth" i HD. Fyttirakkern jeg får gåsehud bare jeg tenker på de bildene. Anbefales til alle som virkelig bare vil nyte bra bilde sammen med den rolige stemmen til Sir David Attenborough

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cq85
    Men stemmer det at TVer aldri kan vise et sortere bilde enn slik skjermen er når den er avslått? Eller er jeg feilinformert her kanskje...
    Det trodde jeg den kunne, hvertfall plasma. Sånn jeg har skjønt det er det ett av problemene med lcd (foreløpig). Den har bakgrunnsbelysning, i motsetning til plasma. Derfor er svart svartere på plasma. Korriger meg noen, hvis jeg tar feil.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma kan heller ikke vise helt sort. Grunnen til det er at plasmacellene må tilføres litt spenning for å holde responsen oppe på et akseptabelt nivå, dermed avgir de litt lys.
    Pioneer har forøvrig uttalt at de har funnet en løsning på dette med sitt 9. gen. plasmapanel som blir å komme ut på markedet i år. Muligens til høsten.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •