LG Plasma og Bildeformat ved 4:3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer storole sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG Plasma og Bildeformat ved 4:3

Hei!

Lurer på å kjøpe meg en LG MZ-42PZ45v 8), og lurer på om det er noen "der ute" som kunne supplere litt rundt det med hva plasmaene til LG gjør med et 4:3 bilde for å fylle skjermen?

Er det noen form for ulineær strekking av bildet? Eller er det kun lineær strekking slik at alt på skjermen blir bredere? Er i dag vant med et Philips Widescreen TV og dens autoformat...

På forhånd takk for alle svar!!!

mvh OT

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må huske på hjemmekinoentusiastens første bud.

1. Man skal aldri strekke et bilde for å fylle en 16:9 skjerm

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eller skjerm :wink:
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, siden min "bedre" halvdel ikke har samme syn på saken, og det at jeg ikke ønsker å utsette en plasma for svarte striper, så er ikke det noe alternativ for TV titting... :?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RE storole.

Anbefaler at du laster ned brukermanualen til den LG plasmaen du tenker på. Se selv på www.lge.com. Det ser ut som noen av plasamene støtter ikke-lineær strekking:

Sitat Opprinnelig postet av LG
    1. Use the ARC button repeatedly to select the desired picture format. You can also adjust ARC in the SCREEN menu.
    • 4:3
    - Choose 4:3 when you want to view a picture with an original 4:3 aspect ratio, with gray bars appearing at both the
    left and right sides.
    • 16:9
    - Choose 16:9 when you want to adjust the picture horizontally, in a linear proportion to fill the entire screen.
    Horizon
    - Choose Horizon when you want to adjust the picture in a non-linear proportion, that is, more enlarged at both
    sides, to create a spectacular view
    .
    • Zoom
    - Choose Zoom when you want to view the picture without any alteration. However, the top and bottom portions of
    the picture will be cropped."

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Min Panasonic plasma strekker 4:3 bildet på en meget levelig måte... Litt flatere, selvsagt, men helt levelig som sagt...

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest manualen, men jeg trenger en som har en LG eller en som har sett en LG til å fortelle meg hvordan den er!

Hvis det er noen som har en og kan ta bilde av den med bildet i "stretch modus" så ville det være helt topp!!!!

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av storole
    Jaja, siden min "bedre" halvdel ikke har samme syn på saken, og det at jeg ikke ønsker å utsette en plasma for svarte striper, så er ikke det noe alternativ for TV titting... :?
    Har det motsatte erfaringer. Det er som regel damene som klager mest på at folk ser helt kokko ut.

De fleste plasma kjører grå bakgrunn og ikke sort bakgrunn for å gi jevn innbrenning.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med peakman, fruen er VELDIG var for "scrunching", som hun kaller det. Fikk rigget opp PA20 i helgen, og er veldig fornøyd så langt, både på TV (Avidi digital dekoder, RGB for de kanaler som sender det) og DVD (Pioneer DV-717, svideo).

Det som irriterer meg er den UTROLIG store variasjonen i kvalitet på overføringer til DVD. F.eks. leide vi Identity på lørdag - kjip film forøvrig, men den satt som SPYTTET på skjermen - ikke noe digitalisering, sortnivå helt fantastisk, alt var en drøm. Derimot var About Schmidt (kjøpt på play) det motsatte - bra film, men ELENDIG overføring - masse "lagg" (for å bruke et spilluttrykk) på ansikter, blass hud, digitaliserte bakgrunner osv.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •