Snodig flimmer ved NTSC på TV.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Snodig flimmer ved NTSC på TV.

Jeg kjøpte nylig en brukt Loewe CRT TV (32"). I går la jeg merke til at nå jeg avspiller DVD, så flimrer bildet. Det er hovedsaklig i menyen og bilder uten særlig bevegelse det merkes best, men jeg kan jo se det hele tiden selv om det ikke alltid er like plagsomt. Jeg kan ikke huske og ha sett dette, selv om jeg har sett litt TV-serier på DVD etter jeg fikk TVen.

Det interessante er at det kun gjelder ved NTSC avspilling. Spilleren er til TV tilkoblet med Scart og sender RGB signal. TVen er også innstilt riktig til og motta RGB. Hvis jeg tar og får DVDspilleren til å sende ut et PAL signal, så blir alt riktig, men bildet blir jo hakkete og lite pent når spilleren konverterer NTSC signalet til PAL. Jeg slengte på prosjektoren samtidig, og den viste det helt rett, så jeg kan ikke se noe annet enn at det er TVen som har et problem.

Jeg gikk også inn i menyen og passet på og prøvde litt andre alternativer for hvilke bildesignaler den skal motta, av diverse PAL og NTSC signaler. Dette utgjorde ingen forskjell i det hele tatt. Samme problemet var også tilstede hvis jeg byttet til en annen scart-inngang og hvis jeg skiftet signalet til kompositt, samt på begge DVDene jeg prøvde.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation Flimmer

Hei Kim Olav

Dette er pga av at din loewe tv står i 50 hz modus som forørig Pal standaren er, NTSC er 60 hz og må derfor vises på en tv som kan settes til 60 hz.

Om din loewe tv kan dette må du nesten finne ut selv ved å manøvrere igjennom bilde menyene på Tv'en din!

Tor81

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var det jeg tenkte, men det er en 100hz TV, så jeg vet ikke helt hva den vil gjøre med et 60hz signal. Jeg får fikle litt rundt. Skulle trodd det ble fikset da jeg satte den på "NTSC" istedet for "Automatic", men den gang ei. Ifølge manualen under spesifikasjoner skanner den 60hz i NTSC. Jeg får fikle litt mer og se om jeg kan forandre på noen andre instillinger, men det var litt snodig. Jeg ser på meg selv som ganske kyndig. Det kan kanskje være noe av disse støyreduskjon/DMI innstillinger som "tvinger" den til 100hz...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •