Sitter fremdeles på hjerdet og avventer prisreduksjon på pfl9732. Har endelig fått svar fra Philips angående laggproblemet. Det var ikke særlig oppløftende som ventet. Det var et kjent problem, men det var ingenting som tydet på at det kom noen firmware oppdatering eller annen utbedring som rettet opp dette problemet. Sukkogstønn!! Får ikke i pose og sekk skjønner jeg...

Mens jeg venter på bedre pris og sitter i tenkeboksen tenkte jeg å sondere terrenget ytterligere.
Grunnen til at jeg falt for pfl9732 var bildeprosesseringen, som er noe av det beste jeg har sett! Er helt allergisk mot hakkete bilder, og ofrer gjerne svartnivå for å få et bilde som er fritt for hakk i panoreringene.

Ellers er jeg ute etter et fjernsyn som gir gode bilder på SD signaler, da jeg først og fremst kommer til å se på dagsrevyen, kongen av queens osv. Jeg har liten eller ingen tilgang til HD kilder for øyeblikket, men dette vil nok endre seg i nær fremtid så det bør kunne følge opp her også, men det har jeg inntrykk av at de fleste skjermene gjør!?

Jeg kommer til å se en del film, samt bruke xbox360/PS3 (sistnevnte er grunnen til at jeg muligvis må avskrive philipsen... )

Først og fremst er jeg ute etter et knivskarpt bilde "fritt" for panoreringshakk og artefakter, det være seg plasma eller LCD. Prismessig strekker jeg meg til rundt 20K +- Som nevnt er god bildeprosessering å foretrekke framfor enestående svartnivå eller autentiske farger, noe jeg absolutt kan leve med om jeg "må".

Hvilke skjermer bør jeg sjekke ut nærmere?