Samsung PS-50Q97HDX er denne gammel?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer compisraaner sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung PS-50Q97HDX er denne gammel?

Hei, var å kikket på dette tven på Expert idag og likte det jeg så, fint svartnivå og veldig lekkert design. Den sto ved siden av en Panasonic 37 x70 som han disset veldig.

Det jeg lurer på er om det er dumt å bruke 18k på en såpass gammel tv? Er nye versjonen rett rundt hjørnet? Denne kom vel i april 2007.

Newcomer compisraaner sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen. Lite svar på denne, meg jeg lurer på om denne er et bedre kjøp? Samsung 46" LCD TV - LE46M86BD - XD

Skal som sagt se mest tv og film på denne.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ikke ha kjøpt noen av disse (har selv 50q96 som er samme som q97 men litt annet design). Lg kommer snart (mars/april) med en ny 50 tommer plasma som (forhåpentlivis) stiller i samme klasse som pioneer kuro. Denne har thx sertifisering og er godt kalibrert ut av esken og har ett meget godt sortnivå. Det beste av alt, den kommer på 19 tusen svenske.

LCD har elendig innsynsvinkel i forhold til plasma så hvis du ikke sitter rett foran tv'en så blir bildet dårligere pluss at plasma har ett bedre og mere troverdig sortnivå. Men samsung har en del "sykdommer" på plasma'ene sine.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    LCD har elendig innsynsvinkel i forhold til plasma så hvis du ikke sitter rett foran tv'en så blir bildet dårligere.
    Nei nei nei nei... hvor har du det ifra? De fleste nye LCD-TV'er har meget bra innsynsvinkel! Ihvertfall av de mer kjente merkene:-D

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hollow***Man
    Nei nei nei nei... hvor har du det ifra? De fleste nye LCD-TV'er har meget bra innsynsvinkel! Ihvertfall av de mer kjente merkene:-D
    Da har ikke du sett mye på nyere plasma, de er overlegen lcd når det gjelder innsynsvinkel!

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av compisraaner
    Den sto ved siden av en Panasonic 37 x70 som han disset veldig.
    Hadde ikke kjøpt noe som helst hos en selger som disser noe som er en av markedets beste tv'er til prisen.

Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det kommer til innsynsvinkel kan faktisk en plasma med dobbel skjerm vise deg doble bilder og tekst, kommer du langt nok ut på siden. Innsynsvinkel er nok ikke den strørste fordelen plasma har kontra LCD.
    Svart egenskaper og naturlige farger, panoreinger, osv. osv, er bedre i en plasma skjerm.
    Expert er ikke "expert".
    Det er liksom bare denne Samsung dritten ( ikke for å såre noen her ) de er interessert i å selge.
    De disser til og med Pioneer på min lokale expert butikk.......
    angående Q97, er den en utgående modell de ønsker å få solgt ut, og den er nok fullt prutbar denne prisen du nevner.
    Her så jeg den til ca 13000 for et par mnd. siden på tilbud, og kanskje det gjør at de "disser" det de kan få solgt uten problemer resten av året.
    Og JA, Samsung er det ofte problemer med.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Expert har også tilbud på samsung 50Q7 nå, en enda eldre modell en Q97. Tror dere ikke de skal ha 19995,- for den! Det er ren svindel spør du meg. Etter at jeg så den annonsen skal jeg ALDRI handle mere på expert! At de kan selge en utdatert og 2 år gammel tv til en såpass høy pris gjør at jeg har stor tvil til expert som kjede og butikk. De fleste som jobber der kan heller ikke kalles experter, da heller amatører, iallefall de jeg har snakket med. Men dette er vel ikke noe nytt for en avforum bruker...

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er en god pris på en q97/96? Det er ikke lett å finne en god 50" om dagen syntes jeg. Var en runde på Fredagen og kikket litt på det lille utvalget med gammle skjermer som var inne hos div forhandlere. Var feks å så på en Samsung c mod til 12995 hos Siba. Alle tvne viste gult på ting mens på denne var det en klar orange farge. Det går ikke ann å selge sånn søppel! Men jeg må si jeg har til gode å se en plasma eller lcd som har fått meg til og si wow for ett perfekt bilde. Og da inkluderer jeg Pio og B&O til 150000 var det vel de skulle ha På Lefdal Alnabru hadde de satt en Pana 50px mener jeg det var og en Sharp lcd og en samsung q97 ved siden av hverandre med blueray som kilde. Det første jeg så var fargestøyen i pana på rulleteksten. De to andre var det greit bilde på. Sharp hadde det beste men var sef også dyrest. Håper det kommer noen fete 50" snart så det går ann å få seg ett godt bilde i mitt nykjøpte hus som har en 40 m2 stue. Pioneer er nok noe av det beste om dagen men prisen er jo bare idiotisk. Det jeg reagerte på hos Pio kuro var skyggen rundt feks hvit logo på svart bakgrunn. Lurer på når Plasma/LCD kan begynne å måle seg med crt teknologien.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    atle99: LG kommer med en spennende 50" og 42" plasma i mars/april. Prisen for 50" antas til 19k svenske. Tror denne er verdt å vente på.

Ellers ga jeg 17 lapper for min samsung 50q96 for vel en 3mnd siden.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var inne på lgelectronics og titta litt nå. Så spennende ut det ja. Håper de klarer å levere til avtalt tid hos lille Noreg. Noen som vet om LG har hatt problemer med å levere nok plasmaer tidligere foresten?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette ett ok tilbud da? Jeg kan hente i butikken i Oslo til den prisen regner jeg med. Er du missfornøyd med skjermen Herminator?

Samsung 50" Plasma TV - PS50Q97HDX - Netshop.no - pc data foto minne digital

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg veldig til Panasonic slipper sine nye 2008 modeller.
    Tror mange skal få se hva Panasonic er god for der, og det blir nok en aldri så liten fik til pioneer også, tenker jeg.
    Men nå har vist Pioneer begynt og senke prisene, så de aner gjerne ugler i mosen her.... 30 000:1 i oppgitt kontrast, bl.a.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja Pioneer må jo bare senke prisene når LG og Pana kommer med tilsvarende bilde til halve prisen. Hvis ikke noen fortsatt vil betale dobbel pris for Pioneer merke da

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer "MÅ" ikke noe som helst, de som har råd til å kjøpe pioneer de kjøper Pioneer. Enkelt og greit. Jeg syns også at de er altfor dyre, men hadde jeg hatt råd så hadde jeg løpt og kjøpt for Pioneer-skjermene er uansett best og det kommer de nok til å fortsette med. Vet at Pana kommer med en bra 2008-modell nå, men denne kommer til å matche 2007-pioneer, du må huske på at Pioneer kommer med 2008-modeller snart de også, og de har blitt skamrost (igjen) av alle som har sett de...

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    atle99: ja, jeg er misfornøyd med Samsung'en. Anbefaler deg til å vente, ikke kjøpt Q97 masse "sykdommer". Gråtoneskalaen er umulig å få korrekt, meget plagsomt! En del dithering støy i mørke partier, dvs masse grønne/blå/røde prikker. Også har jeg problemer med at lysutbyttet går opp og ned. Det skal holde seg "nede" når det går opp ødelegges sortnivået. Dette er ett problem med en del av tv'ene men skal kune fiskes med ny elektronikk fra samsung. Problemet har forverret seg hos meg. Ellers er bilde fra både antenne, dvd gjenom hdmi, xbox 360 gjennom komponent bra. Pc bilde vi vga er også bra. Hadde de nevnte feil vært borte så hadde jeg vært veldig fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv samsung q97 og er veldig fornøyd.
    Folk er inne kan mase om gammeldags og sykdommer osv.
    Jeg så den stilt opp på elkjøp ved siden av panasonic px700,og forskjellen i bildet var at fargene var noe sterkere på samsungen, men begge med flott bilde.
    Poenget er at når du får tv'n inn i stuen din og ikke har noe å sammenligne med, så blir bildet knall bra. Og du har jo mange innstillinger om du ikke skulle være fornøyd. En annen ting er jo at tv'n ser helt fantastisk ut, mye bedre design en panasonic spør du meg. Og vridbar fot er kjekt å ha med seg.

Har kun en ting å sette fingeren på, er når jeg kobler til pc med vga og ser noen filmer derfra. Så er det noen av filmene på mørke/sorte partier som blir kornete/pikslete. Hva kan dette komme av?
    Skjønner jo at det kan ha noe med oppløsning på filmene, men føler at det kanskje ikke er like ille på alle tv'r.

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konklusjonen på Pioneer og prisen de krever, er fra de fleste hold: Den prisen er de ikke verd. ( ut fra tester og kjøpsanbef. fra bla Hjemmekino og lyd og bilde ) Det blir et kjøp for den Pioneer frelste, som "MÅ".
    Ja, man får kanskje dem beste skjermen ute nå, men til en pris langt over det de bør forlange.
    Når Pioneer igjen kommer ut med nye skjermer nå, og 8 generasjon første utgave koster såpass mye som de gjør nå, hva skal de da kreve for den neste skjermen?
    Og når Panasonic sitter opp standarden såpass som de gjør med sine nye skjermer og Pioneer skal overgå dette, vil jo spørsmålet ganske enkelt være "må man ha en Pioneer? " . Da betaler man for logoen og ikke mer.
    Og tror ikke man sitter med noe som bare tilsvarer Pioneer's 7 gen, når man har skaffet seg Panasonics Pz80 (eller hva de vil hete til slutt )
    PX70 overgår pioneers 7 gen allerede, spør du meg...

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nåværende generasjon Pioneer er 8. gen. neste generasjon blir 9. gen.

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CES 2008: Panasonic viser 80, 85, 800 og 850 serie
    Af Rasmus Larsen - 09 Jan 2008

. På dette års CES 2008 messe, der afholdes i Las Vegas, Nevada, har Panasonic efterfølgeren til den nuværende generation klar: Det er de såkaldte PX80, PZ80, PZ85, PZ800 samt PZ850 serier.

Der er samtidig sket flere andre ting i forhold til den sidste generation. De nye modeller tager ikke Panasonics anti-refleksive teknologi i brug, i den form som den eksisterede i f.eks. PZ700. Man har i stedet udviklet en glasoverflade, som går ud i ét – altså også ud over rammen. Denne glasoverflade har man behandlet med en ny anti-refleksiv coating, som dog ikke beskrives nærmere.

De nye modeller har også fået et opdateret design og på et generelt plan har man bevæget sig en smule i retning af Samsung, hvor der nederst er en grå, buet kant.

Lad os prøve at kigge på modellerne fra en ende af og starte med topmodellen PZ850.

PZ850
    PZ850 er på nuværende tidspunkt annonceret i størrelserne 42, 46, 50, 58 og 65 tommer. Bemærk også 46 tommer modellen, som lukker hullet mellem 42 og 50 tommer.
    PZ850 er Panasonics nye flagskib og introducerer en feature, som Panasonic mener hører til blandt fremtidens Tv standarder: IP-TV. Denne service giver adgang direkte til Tv og videotjenester på nettet (f.eks. youtube), som kan hives ind på skærmen.

Panasonic PZ850

PZ850 serien har også en såkaldt ”Pro Setting Menu”, som giver den avancerede bruger adgang til omfattende indstillingsmuligheder. Kontrastforholdet oplyses i øvrigt til 30.000:1.

Herudover har PZ850 også en SD kortlæser, som kan afvikle HD materiale direkte fra hukommelseskortet. PZ850 har desuden 4 HDMI indgange, VIERA link og 24p understøttelse og afvikling.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •