Samsung LE46M87BD; problem med signal fra PC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung LE46M87BD; problem med signal fra PC

Jeg får horisontale og "vibrerende" blå linjer som strekker seg fra høyre mot venstre på TV skjermen (Samsung LE46M87BD) når jeg spiller video fra PC. Avspillingsprogram og file type har ikke noe betydning. Det synes tilfelding når de blå linjene kommer. Ellers fungerer opplegget utmerket.

PC'en har en Intel core2 quad 2,4 ghrtz, 2 gbram og et geforce 8800 GTS skjerm kort. PC'en kjører windows vista home premium. Tv er stilt inn på 1080p og signalet ut til TV i kontroll planelet og 1920 * 1080 oppløsning. Windows tror TV'en er en generisk PnP skjerm, men det later ikke til å være mulig å endre det. Driveren til grafikkortet ble oppdatert 24. januar 2008.

PC er koblet til TV med en HDMI kabel. Skjermkortet har ikke HDMI ut, så det er en overgang mellom DVI til HDMI. HDMI kabelen er ca 10 m og kjøpt på Clas ohlson.

Hvis noen har tips eller løsning, setter jeg stor pris på tilbakemelding.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crux
    Jeg får vertikal og "vibrerende" blå linjer som strekker seg fra høyre mot venstre på TV skjermen (Samsung LE46M87BD) når jeg spiller video fra PC. Avspillingsprogram og file type har ikke noe betydning. Det synes tilfelding når de blå linjene kommer. Ellers fungere opplegget utmerket.

PC'en har en Intel core2 quad 2,4 ghrtz, 2 gbram og et geforce 8800 GTS skjerm kort. PC'en kjører windows vista home premium. Tv er stilt inn på 1080p signal ut til TV i kontroll planelet og 1920 * 1080 oppløsning. Windows tror TV'en er en generisk PnP skjerm, men det later ikke til å være mulig å endre det. Driveren til grafikkortet ble oppdatert 24. januar 2008.

PC er koblet til TV med en HDMI kabel. Skjermkortet har ikke HDMI ut, så det er en overgang mellom DVI til HDMI. HDMI kabelen er ca 10 m og kjøpt på Clas ohlson.

Hvis noen har tips eller løsning, setter jeg stor pris på tilbakemelding.

Rimelig sikker på at det er kabelen som krøller det til for deg. Er en del som har problemer med at de ikke får riktig signal med hdmikabel som er så lange som 10 meter. ER ikke sikker om den claser kabelen klarer fullhd over den strekninga.. Ser flere har hatt dette problemet samt andre som ikke har det.

Se om du får skaffet deg en annen kabel og prøv med den

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, ja jeg ser ikke vekk i fra det. Eneste er at problemer med kabelen vel burde medføre støy hele tiden? Støyen dukker opp ved visning av film og forsvinner etter en stund. Støyen forsvinner raskere dersom jeg bytter vekk fra HDMI kanalen på TV'en....

Skal teste med en bedre HDMI kabel og VGA kabel.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •