Første Laser Tv klar!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 48
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Første Laser Tv klar!

Nå er det spennende folkens! Glad jeg ikke hoppet på en svindyr plasma. Tror jeg kan vente litt til.........
    http://laser-tv.org/2008/laser-tv-co...r-living-room/

Intermediate KimSan sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stilig!

Så kanskje vi får etterhvert se om teknologien er så bra som det sies

-bortsett fra at denne kommer sikkert til å bli vell så dyr

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Og denne er billig?

Sitat Opprinnelig postet av jerognal
    Nå er det spennende folkens! Glad jeg ikke hoppet på en svindyr plasma. Tror jeg kan vente litt til...
    Har du sett prisanslag på denne?
    Og spørs hvor lenge du må vente nå.. Jeg for min del har endelig fått handlet meg en flatskjerm, etter å ha "ventet" i 1 1/2 år...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og de sier at 3D kommer også på disse tv'ene.....

hørte jeg prisras på plasa snart?:roll:

Laser TV — Laser TV News, Updates, Release Date, Reviews, Previews, Guides & Media

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    godt mulig!!!

-hva skjer med de kommende diode-skjermene da? feid bort, eller brukt til småelektronikk???

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Diode-skjermene koster litt mer enn vanlig CCFL. OLED finnes, men ikke noe utvalg å snakke om for dødlige konsumenter.

Akkurat nå feier ikke Laser noen av banen. Det er vel heller snakk om å komme seg på nevnte bane

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Specs på laser er vel rått i utgangspunktet.
    Men det store spørsmålet er vel pris. Iallefall om det er bare Mistubishi som vil produsere dem?:-?

Diode er ikke aktuellt for meg i allefall. Levetid på kun 5000 timer holder ikke. En TV skal virke mye lenger!

For meg ser iallefall laser ut som et bedre alternativ. Over dobbelt så mye farger. Inegn problemer med levetid. Lav pris(er sagt i allefall). Lavt strømforbruk, og ingen støy.....

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde laser tv var flate. Disse blir jo ikke noe å ha på veggen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du leser litt i artikkelen så jobbes det med å få dem flatere enn plasma. Det er strømforsyningen som tar plass.

Så vi får bare følge med.
    Dette er jo den første som er produsert - prototype. La oss håpe de blir litt flatere...:?

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Specs på laser er vel rått i utgangspunktet.
    Men det store spørsmålet er vel pris. Iallefall om det er bare Mistubishi som vil produsere dem?:-?

Diode er ikke aktuellt for meg i allefall. Levetid på kun 5000 timer holder ikke. En TV skal virke mye lenger!

For meg ser iallefall laser ut som et bedre alternativ. Over dobbelt så mye farger. Inegn problemer med levetid. Lav pris(er sagt i allefall). Lavt strømforbruk, og ingen støy.....
    Spørsmålet er om LASER-TV omsider vil bli tilgjengelig, dernest er jo pris viktig for om det blir tilgjengelig for hvermannsen.

Jeg er litt usikker på hva du mener med "diode", men både LED-backlit LCD og OLED har en MSRP på langt over 5k timer. "Nye" teknologier (LES: på markedet eller nær lansering) må man holde seg kontinuerlig oppdatert på hvis man vil vurdere dem. Nylig eksempel

Lovord om OLED og LASER-TV har florert i flere tiår, og bør tas med en pose salt. For eksempel er en av fordelene med OLED lavt strømforbruk, vel og merke teoretisk. På tv fronten bruker likevell sonys første bidrag i så måte XEL-1 mer strøm enn tilsvarende LCD, og enda mer enn tilsvarende CRT.
    Mener å huske det var 56W, men det står det ikke noe om. Å skryte av alt annet synes å være viktigere. De har dog spart inn på lydsiden :-D

"Audio Power Output
    2W (1W + 1W)"

Men nå skal jeg slutte å rakke ned på noe jeg liker godt, eller blir det
    "NO OLED FOR YOU, MR KINGU"

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Visst dere tror at laser tv'er kommer til å danke ut plasma/lcd på noe år, så kan dere like godt tro på julenissen.

Mannen i gaten har nettopp lært seg at det nye er plasma/lcd, så å si ingen har hørt om laser tv.

Visst kan dette være fremtiden, men å sette seg på tv gjerdet for å vente på laser tv (til normale priser), ja da får en tresmak i røven :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok så har OLED kommet dit hen at de ANSLÅR en levetid på 30.000 timer. Det er jo et megasprang framover. Men så er spørsmålet: Gir dem GARANTI på 30.000 timer eller? Hvis ikke er det lite verdt.

Mulig jeg får tresmak i ræven av å vente på Laser TV, men faktisk er det en teknologi som jeg ser i utgangspunktet som mye bedre enn dagens plasma\lcd.

Og jeg kjøper ikke TV hvert 5 år, så jeg vil iallefall vente et år til.

Til dags dato syns jeg ikke Pioneer er verdt 25K. Bildet er ikke SÅ bra på vanlig TV. EN siste generasjons billedsrørtv syns jeg faktisk gir bedre bilde på valig tv. DVD Blu Ray blir sef noe annet.

Mulig jeg banner i kjerka, men er no en gang så gammel at jeg tør stå for mine meninger.

Hvorfor selger ikke plasma\lcd i USA? Mulig dem er sta nok til å innse at de billedrørs-tv framdeles er minst like godt?;-)

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja vi er forskjellige, Jeg kjøpte 3. generasjon Pioneer 50" for noen år siden og da kostet de kr 90.000,- Jeg får fremdeles "bakoversveis" av bilde og har ikke angret et sekund. Har hatt glede av den nå i mange år og har ingen planer om å bytte den ut. Når du sier at dagens 8. generasjon ikke er verdt 25K da lurer jeg virkelig hva du må ha for å bli fornøyd.

Og hvis det er alder som skal til for kunne stå for sine meninger så holder det vel kansje at jeg fyller 60 i år.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dags dato syns jeg ikke Pioneer er verdt 25K. Bildet er ikke SÅ bra på vanlig TV. EN siste generasjons billedsrørtv syns jeg faktisk gir bedre bilde på valig tv. DVD Blu Ray blir sef noe annet.
    Tror mange av oss har glemt at en lett brukte 20.000 på crt tv, for ikke mange år siden. En Panasonic crt tv som kostet 18-25.000 rett før plasma/lcd ble skikkelig lansert i Norge, fikk jeg et halvt år senere til 5000... -Ny teknologi koster, uansett hva det er. så sammenliknet er vel ikke 25k spesiellt mye?

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg banner i kjerka, men er no en gang så gammel at jeg tør stå for mine meninger.

Hvorfor selger ikke plasma\lcd i USA? Mulig dem er sta nok til å innse at de billedrørs-tv framdeles er minst like godt?;-)
    De selges masse lcd og plasma i statene, trodde du de fortsatt holder seg til crt? Bakprosjektsjon har også vært populært i statene. Leste en artikkel for en stund siden der gjennom snitt størrelsen på nye tv'er i usa var 50 eller 55 tommer.

Laser Tv kan du nok vente en stund på enda ja, i allefall til konkurransedyktig pris jvnført med plasma og lcd.

En annen ting du bør ta i betratning når du sammenligner bilderør og plasma/lcd er at bilderør som regel ikke er større enn 32" og plasma/lcd gjerne er en del større enn dette. Men ja, du har rett i at crt er best på vanlige tv sendinger, men dette holder vel ikke om man synes det blir alt for lite bilde? Selv har jeg 50 tommer og sitter 3 meter unna, ikke snakk om at jeg hadde klart med med 32 tommer... uff, får mareritt bare av tanken... og ja, selv er jeg bare 22 år , men anser meg selv ganske selvstendig, men kanskje ikke du var det på denne alderen? Jeg er meg og du er deg

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leste en artikkel der det på statistikkene viser at am. fremdeles kjøper mer crt\bakprojeksjon enn plasma. Skulle sef. linket den om jeg fant den igjen.....ops:

Nok om det. Smaken er som baken, og jeg har muligens fått mose på toppen før Laser kommer, men jeg vil iallefall vente litt til. Det ser ut som laser nå er rett rundt hjørnet, derfor mener jeg at det å nå kjøpe en plasma til masse pæng KAN være dumt. Time will show.:wink:

og jeg hadde ikke stusset på å kjøpe plasma om bildet ble BEDRE enn det jeg har i dag. Men å betale 25K bare for å få en flat TV som på vanlige sendinger ikke er bedre enn det jeg har i dag, syns jeg er tull. Selv om skjermen blir litt større. Billedkvalitet er nå for meg det viktigste.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leste en artikkel der det på statistikkene viser at am. fremdeles kjøper mer crt\bakprojeksjon enn plasma. Skulle sef. linket den om jeg fant den igjen.....ops:

Nok om det. Smaken er som baken, og jeg har muligens fått mose på toppen før Laser kommer, men jeg vil iallefall vente litt til. Det ser ut som laser nå er rett rundt hjørnet, derfor mener jeg at det å nå kjøpe en plasma til masse pæng KAN være dumt. Time will show.:wink:

og jeg hadde ikke stusset på å kjøpe plasma om bildet ble BEDRE enn det jeg har i dag. Men å betale 25K bare for å få en flat TV som på vanlige sendinger ikke er bedre enn det jeg har i dag, syns jeg er tull. Selv om skjermen blir litt større. Billedkvalitet er nå for meg det viktigste.
    Nå har ikke jeg peiling på laser tv, men hvis bilde er bygd opp av piksler så vil vel problemet med vanlige sendinger være tilstede her og?
    For det er vell ikke selve lcd/plasma panelene som er av dårlig kvalitet. Problemet oppstår når høyoppløsnings paneler må begynne med avanserte mattematiske beregninger for og fylle ut den manglende informasjonen fra et dårlig tvsignal.

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der har du et poeng Zeek. I tillegg vil jo størrelsen bety mye for hvordan bildet oppfattes. Jeg er enig i at vanlig analoge TV bilder blir veldig dårlige på min 50" plasma men det skyldes jo også mye størrelsen. Når jeg ser de samme stasjonene vha Gets digitale tuner eller via digital satelitt blir det jo mye bedre. Faktisk veldig bra vil jeg si.

Nå har vi jo selvfølgelig forskjellig oppfatning av hva som er veldig bra men jeg for min del foretrekker ihvertfall helt klart en plasma tv framfor bakprojeksjon TV som de har mye av i USA.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som vi slipper å bli mosegrodd før laser tv'en er her.
    Offisiell side fra Mitsubishi:
    Mitsubishi Electric Laser TV - Redefining Television with Laser Television

Har begynt sparinga jeg nå.....
    Spekulasjoner sier 5000$ for en 65'....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mhmm..

Har begynt sparinga jeg nå.....
    Spekulasjoner sier 5000$ for en 65'....
    Tenk på at dette er ny teknikk, ville venta en stund med å kjøpe så barnesykdommene er unnagjort!:-D

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •