Første Laser Tv klar! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 48 av 48
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ikke for å ødelegge dagen til folk men Mitsubishi skjemene er, etter det jeg kan finne på avsforum.com, bare vanlige DPL bakprojeksjonsskjermer som belyses av en laser isteden for LED/pære/whatever. Prisen er også ukjent, men ryktene sier ~7k USD for 65" skjermen, så gratis er det heller ikke.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pålc
    Ikke for å ødelegge dagen til folk men Mitsubishi skjemene er, etter det jeg kan finne på avsforum.com, bare vanlige DPL bakprojeksjonsskjermer som belyses av en laser isteden for LED/pære/whatever. Prisen er også ukjent, men ryktene sier ~7k USD for 65" skjermen, så gratis er det heller ikke.
    Jaha?? Dette er vel ikke akkurat noe nytt?
    Jeg vil si det er langt fra "bare vanlige DPL bakprojeksjonsskjermer" når man har erstattet den tradisjonelle lampa med en laser. Det er jo det som er hele poenget med disse nye skjermene...

Intermediate Session sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    682
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er vitsen me de blå lysa på skjermen da? Alle som har sett tv vet jo at en ikke vil sitte å glane på 2 svære lykter som lyser mot deg?!?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jeg vil si det er langt fra "bare vanlige DPL bakprojeksjonsskjermer" når man har erstattet den tradisjonelle lampa med en laser. Det er jo det som er hele poenget med disse nye skjermene...
    Det virker på meg som om et par personer i denne tråden forventer noe som er større, skarpere, høyere kontrast, bedre svartnivå og "wow farger!" enn alt annet på markedet til en lavere pris. Jeg syns det høres for godt ut til å være sant, og kan ikke se hva det er med disse skjermene som skal kunne levere alt det. (Eller kanskje jeg bare har blitt en sur grinebiter på mine eldre dager. :razz

Og så er ikke alle de mindre optimale tingene med en bakprojeksjonstv bare pga. lampa i seg selv heller da, selv om det å slippe og bytte pære vil være en velkommen forbedring. Den mest åpenbare fordelen med å gå over til en laser er styrken på lyset, og man kan da kanskje bli kvitt de heller lite optimale high-gain lerretene som forårsaker den smale innsynsvinkelen, silk-screen effect etc. Men man vil fortsatt være begrenset av kvaliteten på DLP-chippen mer enn selve lyskilden tror nå jeg, og muligheten for å utnytte den større fargegamuten vil nok forbli en teoretisk mulighet med dagens film- og tv-produksjonssystemer. En stor fordel er jo at lite av skjermen er ny teknologi, så det vil være få barnesykdommer, noe som burde gjøre den til et ganske så trygt kjøp.

Er det forresten noen som vet om dette er multi- eller single-DLP-chip skjermer? Det må vel nesten være multi-chip med tanke på prissegmentet det ligger i?

Selv er jeg interessert i å se hvordan det er med geometri og konvergens (hvis multi-chip) på en slik skjerm etter en 4-5 år og et par flyttelass etc. Spesielt når det kommer andre aktører inn på banen som vil kutte kostnader i hytt og gevær...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    synes prisen virket høy på en slik skjerm jeg... 10x $ prisen har jo stort sett holdt greit og det vil si 60-70k for skjermen. selv om jeg synes dette virker som utrolig spennende skjermer, er jeg redd for at dette blir et kort blaff.

men det er jo lov å håpe at det presser prisene ned på 60+" plasmaskjermer

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Amazon.com: Mitsubishi L65A90 65-Inch LaserVue Rear Projection HDTV: Electronics

Pris 7000,- $ i USA. Ja-ja. Var vel ikke uventet.
    Kan iallefall kjøpes nå.

Test vs Pioner Kuro:

Laser TV: First Reviews

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mitsubishi tv

Prisene begynner å komme seg på disse skjermene, selv om det fort blir 10 x dollar pris. 82" skjerm er skjelden kost.

Noen som har sett disse i Norge?
    Noen som har forslag på alternativer 70" - 80" tv ?

Amazon.com: Mitsubishi Diamond Series WD-82838 82-Inch 1080p 3D DLP HDTV: Electronics

S

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du oppga feil webadresse der? Den du linker til ser ut som en vanlig bakprojeksjons-TV ihvertfall.

Denne derimot er visst laser: Amazon.com: Mitsubishi L75-A91 75-Inch 1080p LaserVue HDTV: Electronics

[endret] Meh - nei, jeg vet ikke helt. Synes specsene som er oppgitt spriker litt. Det står LCD ett sted, og DLP et annet. Men på den jeg linker til står det iallefall 'laser engine'. Det er bare det at denne også er en bakprojeksjons-TV, så den er 38cm dyp... [/endret]

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •