Første Laser Tv klar! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 48
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking Ny teknikk

Sitat Opprinnelig postet av Hollow***Man
    Tenk på at dette er ny teknikk, ville venta en stund med å kjøpe så barnesykdommene er unnagjort!:-D
    Klippet fra Laser TV — Laser TV News, Updates, Release Date, Reviews, Previews, Guides & Media

"Laser based display units have been used in flight simulators for years. However, the commercial application of laser displays have been too cost prohibitive, until now"

Altså ikke akuratt ny teknikk....

At laser tv kommer på markedet i 2008 er herlig!! Dette åner for helt nye dybder i hva HD kan klare!!

Helig!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les og bli overbevist. Artikkel fra pc-world:
    Today @ PC World Mitsubishi Laser TV: Colors May Be Too Brilliant

Farger og skarphet er faktisk FOR intenst. Håper det blir mulig å nedjustere intensiteten...

"Plasma-dødar".....

Klarer ikke vente. Som rene adventstiden for en 7-åring......:grin:
    "Boble over ..."??

Detta blir gøy. Har meldt meg på nyhetsmail, og venter spent på første visning i norge...(Kan vel bli en stund till )

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får se hva det blir til. Har f.eks enda ikke sett noe til Toshiba/Canon's SED tv'er, men det er jo lov å håpe. Spennende iallefall

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Hehe

Sitat Opprinnelig postet av jerognal
    Farger og skarphet er faktisk FOR intenst.
    Var det noen her som snakka om barnesykdommer??

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Hehe

Dobbelt opp gitt!:S

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant nettopp en press-release der Mitsubishi sier at Laser TV blir sendt ut i butikkene i 3. kvartal 2008.

Laser TV — Laser TV News, Updates, Release Date, Reviews, Previews, Guides & Media

Bilde av Tv'en:
    Newscom Search

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende. Gleder meg til å lese noen tester av disse modellene når de kommer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kopiert fra viivilla.no:
    Fargegjengivelsen vil også være bedre. Mens LCD- og plasmaskjermene gjengir rundt 50 prosent av de fargene som kan oppfattes av det menneskelige øyet, er tilsvarende tall for laserteknologien 90 prosent. Laser gir også en helt unik dybde til bildet, nesten 3D-effekt.

En laser-TV har dessuten et strømforbruk som ligger 25 prosent under en plasmaskjerm, og vekten ligger rundt 30 prosent under. Den vil være like flat, om ikke flatere, enn de skjermene vi kjenner i dag. I tillegg er produksjonskostnadene 30 prosent lavere, noe som bærer bud om hyggelige utsalgspriser.

Fordeler med Laser-TV

* Ingen innbrenning
    * Ikke etterslep på bilde
    * Bredere fargespekter
    * Overlegen dybdegjengivelse
    * Lavere strømforbruk
    * Lavere produksjonskostnader
    * 25 prosent lettere
    * Lavere pris
    For godt til å være sant? Jeg vet ikke, jeg har ventet på denne tv'en i 2-3 år nå, og jeg gleder meg utrolig mye til den kommer! Håper prisen blir den produsentene har lovet.. altså 15-30% billigere enn dagens plasma/lcd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... og for ikke å snakke om hvor presset plasma/lcd kommer til å bli. alt av skjermer kommer mest sannsynlig til å få et stort priskutt!

spennende blir det uansett.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal godt gjøres at jeg hopper på de første modellene i butikken. Ofte er det slik med nye produkter/teknologier at hypen er blendende den første tiden, og "alle" skal ha. Superlativene til både presse og førstebrukere sitter løst. Etter en stund begynner det negative å komme... Spesielt *nye* teknologier er lite ferdigutviklet som 1.generasjonsmodeller, og produsentene lover ofte litt mer enn hva som faktisk er reelt.

Bare et eksempel er at ingen TV blir bedre enn sin bildeprosessor. Likeså hjelpe det lite med et bredt fargespekter om det er kalibrert helt borte i natta... and so it goes on.

Litt negativ og skeptisk - I know. Men når folk her ikke er fornøyd med det beste markedet har å tilby av TV`er i dag, så ligger kanskje forventningene litt vel høyt.

Og det er jo noen kommentarer som jeg legger mer merke til enn andre:

"As vivid as the colors were, I felt like it was almost too much. A sensory overload if you will. The colors were so bright and clear that it almost seemed artificial."

"I am however skeptical on many things; most notable is that it will be interesting to see how well the TV displays standard definition.

Moreover, I'm curious to see how the public will react to seeing such intense colors..."

Hvordan stiller man seg til slikt etter å ha hatt TV`en en stund? Er det en tilvenningsak fordi vi er vant til "tamme" farger, eller er det rett og slett litt "over the top" for våre øyne?

Vel, det blir spennende å se.

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

God tid?

Husker de første plasma modellene som kom på åtti tallet!, man snakker om lang tid før noe nytt og spennende blir lansert som et konsument produkt i konkurransedyktig prisklasse og kvalitet.

Og en som ikke enda har fått seg flat skjerm og skal vente til laser kommer, er ikke mye interressert i lyd og bilde.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Slå av litt for kjentfolk...

Sitat Opprinnelig postet av kingu
    Spørsmålet er om LASER-TV omsider vil bli tilgjengelig, dernest er jo pris viktig for om det blir tilgjengelig for hvermannsen.

Jeg er litt usikker på hva du mener med "diode", men både LED-backlit LCD og OLED har en MSRP på langt over 5k timer. "Nye" teknologier (LES: på markedet eller nær lansering) må man holde seg kontinuerlig oppdatert på hvis man vil vurdere dem. Nylig eksempel

Lovord om OLED og LASER-TV har florert i flere tiår, og bør tas med en pose salt. For eksempel er en av fordelene med OLED lavt strømforbruk, vel og merke teoretisk. På tv fronten bruker likevell sonys første bidrag i så måte XEL-1 mer strøm enn tilsvarende LCD, og enda mer enn tilsvarende CRT.
    Mener å huske det var 56W, men det står det ikke noe om. Å skryte av alt annet synes å være viktigere. De har dog spart inn på lydsiden :-D

"Audio Power Output
    2W (1W + 1W)"

Men nå skal jeg slutte å rakke ned på noe jeg liker godt, eller blir det
    "NO OLED FOR YOU, MR KINGU"

At OLED og Laser-TV er omtalt i MANGE TI-ÅR...?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

36" Philips kr 36.000...

Sitat Opprinnelig postet av KimSan
    Tror mange av oss har glemt at en lett brukte 20.000 på crt tv, for ikke mange år siden. En Panasonic crt tv som kostet 18-25.000 rett før plasma/lcd ble skikkelig lansert i Norge, fikk jeg et halvt år senere til 5000... -Ny teknologi koster, uansett hva det er. så sammenliknet er vel ikke 25k spesiellt mye?
    For 20 år siden kjøpte jeg Philips 36" CRT-tv til 36.000...

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    At OLED og Laser-TV er omtalt i MANGE TI-ÅR...?
    LASER:
    Sitat Opprinnelig postet av wiki
    Laser TV is a proposed new video display technology using laser optoelectronics. Although proposed as long ago as 1966.
    Det begynner å bli en stund siden, men det er ikke poenget. Det var like spennende da som nå, men å la seg hisse opp over et produkt som ikke er tilgjengelig, basert på uttalelser fra forskjellige hold, kanskje allerminst fra produsenten har vist seg gang på gang å være langtekkelig og misvisende.

Vi kunne like godt hatt denne diskusjonen på 70-tallet. Det ville riktignok vært enda lenger til lansering, men det er stort sett den eneste praktiske forskjellen. Rent teknisk er det nok mye nytt og spennende, men om det blir noe av er en annen sak.

EDIT:

SED:
    Canon began SED research in 1986
    OLED:
    In a 1963 series of papers, Weiss et al. first reported high conductivity in iodine-doped oxidized polypyrrole.

Poenget er, uansett om det er løgner eller sannheter man tar til inntekt for sin entusiasme så har det ikke blitt så veldig mye ut av lovnader eller komersiellt tilgjengelige eksempler på bruk av noen av disse teoretisk sett fantastiske teknologiene.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whitedmon
    Husker de første plasma modellene som kom på åtti tallet!
    Hva er det du snakker om her??
    Plasma som teknologi ble oppfunnet på 60-tallet. Men det var små monocrome skjermer. Den første full-farge skjermen var på 21" og kom i 1992. Plasma-TV slik vi kjenner det ble introdusert med den første 42" med 854x480 oppløsning 1997. mao ganske lenge etter åttitallet..

Newcomer Vassis sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... kansje eg skal spare nokon tusen og kjøpe PX80 medan eg ventar Eller so kjem PZ85 til å verte ganske rimeleg i haust

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget, meget spennende. Håper bare de kan få et litt ok design på disse TV-ene og gjöre de veggmonterbare. Det blir först skikkelig spennende når andre TV-produsenter begynner å utvikle denne teknologien. 5-6 år til?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette en spøk? Noe av det mest amatørmessig jeg har sett. Når det først lanseres en ny tv med helt ny teknologi, så velger de å bruke et kompaktkamera med blitz. De må jo lyssette tv-n skikkelig for å få opptimale bilder

makan

EDIT: jeg så nettopp seneste linke til jerognal nå....bedre bilder der ja..c",)..

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Meget, meget spennende. Håper bare de kan få et litt ok design på disse TV-ene og gjöre de veggmonterbare. Det blir först skikkelig spennende når andre TV-produsenter begynner å utvikle denne teknologien. 5-6 år til?
    Det står "Wall-mountable" som en av featurene i linken over ditt innlegg:-) Den ser også ganske lekker ut:-)

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •