Samsung LE40m87 eller 86?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Samsung LE40m87 eller 86?

Jeg har planer om å bytte ut plasmaen til fordel for en full HD skjerm. Skal bruke skjermen på en HTPC så det er viktig med 1:1 pixel mapping. Etter hva jeg kan lese her er Samsung sin M86 og M87 gode tv'er som fungerer bra mot HTPC.

Jeg har derfor 3 spørsmål:

Hvordan skjerm burde jeg velge? M87eller M86? Prisen er den samme. Noen plasser er M86 billigst, og andre plasser M87. forskjellen ligger på ca 500kr.

Har det kommer nyere skjermer som er bedre en M86/87 som jeg burde vurdere? Ser at den store M86 tråden ble startet for en del mnd siden.

Hva er forskjellen på bd og bdx?

Håper på gode svar.

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    M87 har sølvlist nederst på tvn, M86 er har sort list

Nyere skjerm: F86

BD vs BDX er nok bare forskjellige forhandlere som ikke har samme betegnelse for samme tv!

Husk at du får som regel ikke samsung sin norske garanti med alle nettsteder...spør om dette!

Noen tv'er kan ha gammel firmware/software...men antagelig får du ikke dette problemet....les m86/m87 tråd for mer info.:wink:

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Expert butikkene har tilbud på 40m87 i helgen til 11999 kr

Forskjellen på 86 og 87 er vel bare at 87 har en bitte litt annen design?

Finner den ikke billigere enn det i butikker, og greit å levere den inn da vist noe skulle skje, enn å måtte sende den i posten og dyr frakt

jeg selv sikler på en 46 tommer, noen som kan fortelle meg om det virkelig er verdt mange tusen kroner ekstra for 6 tommer?

Newcomer kovacs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kewell79
    Expert butikkene har tilbud på 40m87 i helgen til 11999 kr
    Er det i butikkene eller på nett? Det står "Internettkampanje" på nettsidene til Expert.

Expert.no

Edit: Glem det! Så reklameavisen deres på nett. Tilbud torsdag-lørdag.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er akkurat ferdig med å stille inn og henge TV'en på veggen.. Kostet 11999 på expert på Hasle..

Må si oppgraderinger fra en Nextier 42" plasma, er enorm..

Har også HTPC med hdmi utgang, og kjører 1080p nå, ser meget bra ut.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer sterkt å kjøpe denne...men folk skriver så mye rart om den. Men det er jo en bra pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kovacs
    Jeg vurderer sterkt å kjøpe denne...men folk skriver så mye rart om den. Men det er jo en bra pris.
    Handler vi via en nettbutikk så har du jo 30 dagers returett. Selv er jeg svært godt fornøyd!

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joachims
    Handler vi via en nettbutikk så har du jo 30 dagers returett. Selv er jeg svært godt fornøyd!
    Angrefristen er vel generelt 14 dager, men uansett. Men jeg vil jo ha TVen NÅ!

:twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gamle versjoner av denne tven (produsert mellom mars og juli) har som regel diverse bugs.

Movieplus bug
    Ingen lyd fra hd-tuneren til canaldigital. (tuneren har hdmi 1.2 og tven 1.3)
    Må force 24p fra ps3 for å få benytte seg av 1080p-24hz

Har en 46 m87 som er produsert i mars med alle disse feila. Kan ikke si at det plager meg nevneverdig lenger. Kjøpte denne tven fra expert i november. Har funnet måter som gjør at movieplusfeilen blir borte. (ved å velge fargeområde / just scan i bildestørrelse i meny.)

Tven har et imponerende sortnivå til å være lcd og et meget bra bilde ellers.
    Er svært fornøyd med denne tven når det kommer til både ps3, blu-ray og dvd. Er ikke særlig fornøyd med den innebygde analoge tuneren. Men de fleste som kjøper denne tven skal vel ikke bruke analoge signaler? Tror det snart er kun meg som gjør det...:-(

Alt i alt: En meget bra tv som også har høy WAF. Er lite forskjell på denne tven og den nye f8 serien til samsung. I følge tester gjort av hdtvtest så var det marginalt bedre sortnivå på den nye.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for godt svar.

Jeg vurderer TV opp mot ca 15000, men vil gjerne noe ned i pris. Har egentlig ønske om 100Hz men er ikke sikker på hvor viktig det er.

Kommer til å bruke Xbox 360 mye, og TV via Get PVR, i tillegg til gammel DVD-spiller og sannsynligvis en BluRay (snart).

Alternativene mine nå er Philips 7862D, som jeg leser har problemer med lag, og Sony KDL-W3000, som nok er i dyreste laget for meg.

Hvordan fungerer firmware-oppgraderinger på Samsung M86/87?

Edit: Lyd er ikke noe issue, jeg kjører lyden fra alle kilder inn i en Sony receiver.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for godt svar.

Jeg vurderer TV opp mot ca 15000, men vil gjerne noe ned i pris. Har egentlig ønske om 100Hz men er ikke sikker på hvor viktig det er.

Kommer til å bruke Xbox 360 mye, og TV via Get PVR, i tillegg til gammel DVD-spiller og sannsynligvis en BluRay (snart).

Alternativene mine nå er Philips 7862D, som jeg leser har problemer med lag, og Sony KDL-W3000, som nok er i dyreste laget for meg.

Hvordan fungerer firmware-oppgraderinger på Samsung M86/87?

Edit: Lyd er ikke noe issue, jeg kjører lyden fra alle kilder inn i en Sony receiver.
    Som sagt så har jeg spilt en del på ps3 og sett mye film og tegnefilm på denne skjermen. Riktig kalibrert og med movieplus av så er det en kjempetv for de pengene. Noen sier at Samsung sliter litt med panorering noe jeg kan bekrefte ved BRUK av movieplus. Dersom en deaktiverer movieplus så ser jeg ikke problem med panorering. Sleit veldig med det før jeg byttet dvd spiller. NOe som tilsier at det var spilleren som var synderen.

Sony KDL kan nok være en litt bedre tv selv om jeg tror at en promille av norges befolkning kunne sett forskjell ved riktig instilling av begge tvene.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Galdura. Jeg skal ta en tur til Expert og kikke på den.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ut at Expert Bonus-butikkene har 30 dager åpent kjøp på TV så lenge originalemballasje og alle deler returneres.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er den i hus! Og WOW for et bilde. Fantastisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er den i hus! Og WOW for et bilde. Fantastisk.
    Gratulerer med kongetv. JA bilder er sylskarpt med rette innstillinger og gode kilder.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •