Plasmaskjerm og "skygger"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Plasmaskjerm og "skygger"

Hei.
    Jeg handlet meg en 42" Samsung Plasma igår.. På Hifiklubben, den til 14390,-
    : SAMSUNG PS42Q96HD 42" Plasma TV

Men, jeg har noen småproblemer..
    1. TV'n stiller seg hele tiden tilbake til Dynamisk kontrast. Automatisk altså..
    Den stiller seg tilbake HVER gang jeg bytter bildekilde, dvs fra tv til tuner til dvd spiller.. Dette synes jeg er fryktelig kjipt.. For da blir bildet ALT for kontrastrikt, og litt slitsomt å se på..

2. Så filmen "CLICK" i går, med Adam Sandler. Ble svært misfornøyd med TO ting. Det ene var at ved kontraster i filmen, dvs som da han sykler til jobben, og man får masse hvitt oppå rent sort, ellr omvendt.. Så blir det noen slags slepende skygger rundt personen eller tingene som står i kontrast. Så som når sjefen hans setter seg ned i stolen på kontoret. Mørkt hår mot lyse persienner i bakgrunn.. Da ser det ut som det kommer "damp-skygger" av hodet hans..
    Kan det være dvd'n ? Spilleren ? Eller er det TV'n ?

Har ikke dette problemet med min gamle 100Hz TV, men den er 28" så det er ikke så lett å se heller da. Eller, bør jeg gå for en mindre tv, da jeg kanskje sitter litt nærme..

dvd-samlingen er vanlige DVD'er, altså ikke HD.. Så... Kan det være platene ?

Eller kan kabelføringen være årsaken ? dvs jeg bruker scart fra tuner til tv og fra dvd til tv..

Eller er rett og slett tv'n dårlig ?

Håper på mange tilbakemeldinger..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hatt dette problemet selv, men jeg kan innbille meg at kablingen har noe å si i alle fall..
    Har du HDMI eller Komponent-utgang på dvd-spilleren din ville jeg brukt det i stedet.
    - Eirik -

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå forsøkt litt frem og tilbake...
    DVD-spilleren har hverken HDMI eller Komponent utgang, så det funker ikke.

Jeg sjekket video-ut innstillingene på dvd-spilleren, og fikk ingen endring i bildet.
    Sjekket deretter innstillingene på TV'n, og når jeg skrur AV DNIe og filmmodus.. Så blir bildet nesten perfekt "skygge"-messig..
    Men, bildet blir litt mer urolig istedenfor.. Ikke mye, men merkbart.

Så vidt jeg skjønte av bruksanvisningen så er dette noe slags støyreduskjon, eller bearbeidet bildeforskjønning som TN'n kan gjøre.. Men dette krever tydeligvis såpass mye av TV'n at bildene får skygger..

Irriterende, for farger og bildet generelt er supert..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vennligst klikk på et hurtigsvarikon i en av trådene over ????
    Jeg kan ikke se noen hurtigsvar-ikoner der..

Uansett, Plasma-tv'n gikk tilbake til butikken idag..
    Kjøpte et NAD 32" LCD istedenfor.. Der var det ikke noe "skygger" under actionscener, eller ved sterke kontraster..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •