LG PG6000/PG7000, kontrast 30000:1 - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 35 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 689
    Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Ingeniøren: Mener å huske at litt av min isopor også var litt skadet, men ikke så mye at jeg har tenkt noe mere på det.

Ser også at noen nevner det er en beskyttelses folie på skjermen som skal taes av, kan ikke se noe slikt på min bortsett fra den lille listen underst på tv'en.
    Det sitter folie på min, både på skjermen og listen, men jeg har ikke tatt den av enda. Skal teste om jeg vil ha TV'n først - noe det ser ut til etter å ha testet litt mer i kveld :-D. Hos meg sitter det en lite tape som ser ut som maskeringstape oppe i venstre hjørne. Drar man i den så løsner filmen. Godt at jeg hadde denne filmen ellers hadde skjermen fått seg noen merker i alle fall slik filmen har fått - isoporen lå jo spredd rundt på begge sider av skjermen.

Den eneste lille detalj jeg ser av negativ karakter er at tilpasningen i knekken mellom skjermen, listen under skjermen og bakplaten er at bakplaten ikke følger knekken helt på høyre side slik den gjør på venstre side. Bakplaten spriker noen mm i nedkant, men da er jeg ganske pirkete. Hvordan er det hos dere ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er grunnen til at dere ikke går for Full HD tv i disse dager? Trodde om man skulle kjøpe nå var det Full HD som gjaldt og at lcd hadde blitt så mye bedre at plasma var på vei ut.

Grunnen til at jeg lurer er pga jeg i dag har en LG 37LB1 lcd-tv som jeg ønsker å bytte til noe større tv(40" eller 42"). Men ikke før etter sommeren.

Jeg ser mye på film, fotball og tv-serier(via en htpc som er koblet til via hdmi) og eller generelt tv. Har digital kabel tv tuner(c1201 cx) via canal digital men vurderer å bytte til en dreambox 600 event 800 for hd støtte.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...tror ikke en generell LCD vs. plasma-debatt er noe vi skal ta i denne tråden, gjør gjerne et søk på forumet rundt dette emnet...

Når det gjelder Full-HD er det selvsagt kjekt, også på plasma, men prismessig ligger jo dette også høyere. Jeg synes oppløsningen på 50-tommeren fungerer greit på rundt 3 meters sitteavstand, selv om jeg jo vet at en Full-HD TV ville gitt enda mer sømløse bilder.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende modell dette.. 50LG6000 altså. Men hvordan duger den mot Panasonic sin PX8 og Samsung PS50A476.

Skal brukes mot RiktTV og en vanlig DVD spiller med HDMI. (kompis sitt utstyr).

Jeg var veldig klar for Panasonic, men design messig er jo de andre endel bedre. Men er det slik at Panasonic fortsatt er den beste "TV'en" ?? Utenom lyden da, som kommer ifra et anlegg.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Panasonic har bedre sort og muligens noe bedre fargegjengivelse. LGen har bedre lysutbytte og mer "punch" i bildet, langt bedre gjengivelse av hvitt (og her er den vesentlig bedre), 4x HDMI 1.3-innganger og lekkert design... Jeg synes også LGen har mer stabilt bilde, dvs. at jeg gjerne ser litt flimring både på Panasonic og Pioneer, noe jeg så langt ikke har sett noe til på LGen.

Spørsmålet er egentlig hvor mye en verdsetter sortnivå. Jeg mener jo uansett at både Panasonicen og LGen har for dårlig sortnivå til skikkelig "hjemmekino"-bruk, så da blir det egentlig ett fett for mitt vedkommende... Skal en først ha skikkelig "film"-sortnivå må en kjøpe Pioneer 8 eller aller helst 9G, men da koster jo TVen også deretter!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok de blir fornøyd med det sortnivået LG har ... De skal ha det som hverdagsTV... og da virker faktisk LG'en som et mer bankers valg.. mener også å huske at Panasonic slet litt med panorering.. er dette også noe LG sliter med? litt bevegelses hemninger .

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fiksa !

Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Den eneste lille detalj jeg ser av negativ karakter er at tilpasningen i knekken mellom skjermen, listen under skjermen og bakplaten er at bakplaten ikke følger knekken helt på høyre side slik den gjør på venstre side. Bakplaten spriker noen mm i nedkant, men da er jeg ganske pirkete. Hvordan er det hos dere ?
    Som den petimeter jeg er måtte jo dette fikses og da måtte bakpanelet av. Samtidig fikk jeg sjekket den skikkelig etter at Posten hadde hatt fingeren i den som nevt før.

Slik jeg vurderer den har den ypperlig byggekvalitet og vedlegger noen bilder for andre som har samme interesser :-D . Noen skader var ikke å spore og bakplatene som er av aluminium lot seg lett juster slik at det ble perfekt.

Inntrykket av bildet så langt er bra. Har meget bra dynamik i farger og mindre kornet bilde enn jeg har sett på mange plasma, og som har holdt meg borte fra plasma. Selvfølgelig tegner den ikke skrift like perfekt som en LCD men er overlegen LCD på andre felt.

Registerer at den behandler SD materiale meget bra noe man ikke kan si om alt av FullHD skjermer som er å få i dag. Tror nok jeg beholder denne til det kommer noe bedre på FullHD fronten, som ikke koster all verden - først da blir det 50".
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott med bilder, syns jeg ser en genesis brikke der også, det er vel faroudja? LG har vel brukt det flere generasjoner, så deinterlacing skulle være bra noe den også er etter min erfaring. Mulig de bruker andre funksjoner fra brikken også.

EDIT: Lurer på om det går ann å gjøre en sortnivå mod? Altså stille ned precharge slik at sortnivået blir lavere... Kunne vært interessant. Siden Lg har brukt 2 år på å utvikle dette panelet så skulle det ikke forundre meg om dette er det samme som pg7000, men de begrenser det til å være dårligere for å tjene mere penger senere. Litt som med prosessorer om dere skjønner hva jeg mener...

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Låse innstilling av bildet

Hvordan får jeg låst innstillingene på bildet ?

Da TV'n er ny har jeg stilt ned kontrasten til 50% og redusert farger noe på "Kino" modus for å ikke få innbrenning nå i starten. Imidlertid opplever jeg stadig at innstillingen hopper tilbake til produsenten standardinnstilling.

F.eks i dag koblet jeg til en PC, endret bildformat til 4:3 og tilbake til 16:9 og da var alle billedinnstilliger nullstilt. Litt irriterende da jeg ønsker å beholde innstillingene jeg har gjort. Hvordan stiller jeg inn slik at de ikke endres hele tiden ?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står tvn i "hjemme" eller butikk modus? Det kan være forklaringen hvis den står i butikk modus da hopper alle innstillinger til bake etter en stund. Prøv å restsette alt å instalere tv på nytt.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Står tvn i "hjemme" eller butikk modus? Det kan være forklaringen hvis den står i butikk modus da hopper alle innstillinger til bake etter en stund. Prøv å restsette alt å instalere tv på nytt.
    Den sto på "hjemme" men jeg hadde ikke fått med meg at alle innganger måtte/kunne kalibreres for seg. Når jeg koblet på PC ble det en ny inngang og når jeg valgte en annen HDMI når jeg skiftet tilbake var jo også denne satt til standard. Selvfølgelig veldig greit når du har forskjellig kilder med forskjellig bilde men litt forvirrende når du ikke har fått det med deg...

Min feil ops: .

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, hvilket veggfeste har folk brukt for å henge opp 50pg6000?

Tenkte jeg skulle forhøre meg for sikkerhets skyld før jeg kjøper. Det virker som vogels er godt likt på forumet så har funnet tak i dette, er det å anbefale? TV'n skal henge i gipsvegg så regner med jeg ordner spikerslag mellom to standere for å være på den sikre siden.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zalaam
    Hei, hvilket veggfeste har folk brukt for å henge opp 50pg6000?

Tenkte jeg skulle forhøre meg for sikkerhets skyld før jeg kjøper. Det virker som vogels er godt likt på forumet så har funnet tak i dette, er det å anbefale? TV'n skal henge i gipsvegg så regner med jeg ordner spikerslag mellom to standere for å være på den sikre siden.
    Kikket i manualen for min 42" og der står det at klaringen til veggen skal være 10 cm. Sikkert ikke mindre krav for 50". 43 mm kan bli litt lite da :-D .

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hørtes fryktelig feil ut, skal det være 10mm?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zalaam
    Det hørtes fryktelig feil ut, skal det være 10mm?
    Eller 4" som det egentlig står - alså ca 10 cm. Dette er forøvrig fra fellesmanual for de fleste av LG's nye TV'r så det gjelder for 50" og. Går sikkert bra med mindre men husk at 50" utvilkler nær 500W på max.

Sikkert noen andre som har erfaring. Min står på foten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, er jo nesten ingen veggfester uten arm som gjør at tv'n er 10cm fra veggen. Vogel.com anbefaler det feste til pg6000.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har veggfeste fra biltema til min, er ikke mange cm fra veggen der. Ikke hatt noen problemer med det, koster bare 400kr også

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tilgang til Service meny

På et svensk forum (Minhembio) plukket jeg opp hvordan man kommer inn i Service Meny på TV. Her måtte jeg selfølgelig inn å titte. Fikk en liten nedtur da jeg fant ut at jeg hadde eldre FW versjon enn noen på de svenske forumet som hadde rapportert dette i april. Min TV er en drøy uke gammel men kan selvfølgelig ha stått på lager en stund. Kan være forskjell på norske og svenske modeller. Ikke sikkert det betyr noe men det gnager litt i bakhodet :-D .

For å komme inn i Service Meny slår du først på TV'n. Deretter trykker du på MENU på fjernkontroll og TV samtidig i ca 10 sekunder. Når det kommer opp spørsmål om pin kode er den 0000.

Første gang du går inn kommer du til IN START, neste gang MODEL OPTION osv. I in start kan man lese av FW versjonene. For å gå ut trykker man RETURN eller MENU - da lagres det man har gjort. For å angre endringer trykker man POWER.

IKKE GJØR NOE HER UTEN AT DU ER HELT SIKKER PÅ HVA DU GJØR. DU KAN GJØRE UBOTELIG SKADE OG MISTE GARANTI.

Min 42PG6000 rapportere følgende:
    Model name: 42PG6000-ZA
    S/W Version : V03.04.00
    Micom Version : V3.01
    UTT : 28
    PQ Version : V00.10.10
    UI res Version : V03.00
    MPEBin Version : V03.00
    Serial number : 802MATW4889
    Rom. Ver : 42G1_4DA1E

UTT angir timer i bruk. Hvis der er noen andre som gidder å sjekke hva de har på sin og rapportere hva de har hadde det vært fint. Bare husk å gå ut riktig slik at du ikke gjør noe galt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe nytt om PG7000 ? Når blir den tilgjengelig osv.. ?

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Noe nytt om PG7000 ? Når blir den tilgjengelig osv.. ?
    -
    Sitat Opprinnelig postet av nolimits
    Fikk dette svaret på Release på 7000 serien

Hej

PG7000 Lanseras i Sverige i Augusti, Dock kommer Norge att vänta på versionen med MPEG4 mottagare som är planerad till oktober.

Bägge kommer att få den nya panelen.

MVH

Joakim Örnstig

Nordic Product Manager

Product Planning Group

Side 9 av 35 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine