LG PG6000/PG7000, kontrast 30000:1 - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 35 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 689
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Samme her, ser aldri TV i 4:3 format og plages dermed heller ikke med gråe felter.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

LG PG6000 mot god LCD til film

Vel har den ikke riktig svartnivå til Pioneer Kuro eller kanskje Panasonic, men hvordan vurderer dere denne TV'n til film bruk hvis man sammenlikner med f.esk Sony KDLxxW4000 eller Samsung LExxA656 som begge er relativt svarte men LCD ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Nå har jeg fått testet TVen enda litt til... Graderinger skal den absolutt ikke kritiseres for... Kun på svært dårlig kildemateriale er det noe problem. Den har den utrolig godt hvitnivå til plasma å være og har masse tilgjengelig lysutbytte - mer enn Panasonic og etter mitt syn også noe mer enn Pioneer. Det hvite er helt hvitt, i motsetning til Panasonic der det får et lite gråskjær. Pioneer er relativt god på hvitt, men ikke bedre enn denne LGen.

På den andre siden må en samtidig konkludere med at sortnivået ikke er helt supert - samtidig ikke HELT på bærtur, så en mørk film i går, og så tross alt mer detaljer enn på type 7. generasjons Pioneer. Den er imidlertid et godt stykke unna Pioneer 8g (og selvsagt milevis unna 9g), men det gjør seg altså gjeldende kun på mørk film der en samtidig har det mørkt i stua. Bedre enn de aller fleste LCDer vil jeg uansett påstå at den er, ettersom ANSI-kontrasten er såpass høy (dvs. at hele TVens lysutbytte er tilgjengelig til enhver tid), "markerer" dette objektene i de mørke scenene på en langt bedre måte enn de fleste LCDer, som struper alt lys...

Jeg er altså fremdeles plasma-fan, selv i budsjett-segmentet...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter med mye av de samme erfaringene som lygren påpeker. I et mørkt rom er ikke svartnivået supert, men bra sammenlignet med de beste lcd'ene, og generasjon 7 pioneer og 7-serie panasonic.

La merke til at ir-problemet blir mer og mer ikke-eksisterende i dag. Så på discovery i 2 timer i morges, uten at logoen var det minste synlig da jeg slo over på tv2. Discovery-logoen har den slitt noe jævlig med tidligere, så dette lover bra. Samtidig lar jeg meg imponere av lyden fra denne tv'n. Det er meget tydelig at LG har konsentrert seg om helt andre ting enn å hive seg på svartnivå-racet, og heller peiset på med design, lyd og et enestående hvit-nivå.

For dere som måtte lure: Denne tv'n blir levert med 2 lag beskyttelsesfilm. Den øverste, som har en avrivningsflik øverst til høyre på panelet skal rives av. Men det andre (som knapt er synlig uten at man leter etter det) skal være på.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må også henge meg på dette med lyden. Jeg kjører EQ-en i "null" og synes lyden er behagelig. Dialogen er fin og fyldig og dette er jo tross alt i en TV der det ikke er plass til høyttalere egentlig i det hele tatt.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres jo bra ut. Har lagt inn en bestilling på en 42" i påvente av hva fremtiden bringer. Kunne sittet på gjerdet litt til men trenger TV nå!

Egentlig hadde jeg tenkt å kjøpe en større TV som 46-50" og FullHD. Imideltid skjer det så mye om dagen og en hel del FullHD TV ser ut som de kan trenge litt tid før software og panel jobber godt sammen. Mye rapporten om 100Hz teknologi som ikke fungerer optimalt og SD materiale som ikke ser så bra ut på det nyeste nye. Videre er det jo mye nytt rett rundt hjørnet.

Videre faller prisene stadig så det er ikke godt å si når en skal slå til. Nesten som å kjøpe PC - det kan lønne seg å kjøpe det nest beste hvis en ikke skal brenne for mange kroner og 8' for 42" plasma av bra kvalitet er jo ikke galt.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som vi er flere her inne med de samme erfaringene ang Pg6000. Sort er ikke det beste i mørke scener og når det er mørkt i rommet, men så lenge det er litt sterkt lys i bildet så fremstår sort som sortere pga av den store kontraste da hvit faktisk er ganske hvitt og med ganske bra lysutbytte. Faktisk så føler jeg noen ganger det blir litt for lyst når jeg har det mørkt i rommet slik at jeg setter på powersaving level 1 eller 2.

Graderinger synes jeg også er meget bra, da det er svæørt sjeldent jeg oppdager dårlige graderinger på denne tv'en og selv da kan det være kilden sin feil og ikke tv. Det virker også som bildebehandlingen i tv'en er ganske god da de fleste bilder fremstår som meget skarpe og klare med lite støy, dybden er som oftest også ganske god bortsett fra i de helt mørkeste scenene.

Nå skal det nevnes at jeg har skrudd ned skarpheten til rundt 22-26 for å fjerne ekstra kantkontrast. brightness er kun juster litt på de ulike kildene og kontrast har jeg mellom 70 og 80 alt etter kilde. Vel, det er så mange justeringer så husker ikke helt hva jeg har på de forskjellige, men uansett så er tvæen meget god rett fra fabrikk så lenge en setter den på cinema eller expert 1.

Lyd er også som flere nevner ganske god, meget klar og oppløst men med litt fravær av dypere toner...

For de som skal spille på tv'en så er det ett must å sette på gamemode, men da er det viktig å justere på kontrast og fargetemp osv for å få ett godt bilde. poenget med gamemode er at da forbigår tv'en flere "behandlingskretser" for å unngå inputlag. Dvs minst mulig delay/forsinkelser i tv'en. Mener å huske at dette ble testet til 40ms forskjell fra de andre bildemodusene og gamemode, noe som er ganske merkbart i spesielt online fps spill.

Nå venter jeg bare på PG7000 og håper denne er mye av det samme, men med bedre sortnivå og mindre IR.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...har testet litt med støyreduksjon, og selv om den fungerer uten å introdusere alt for mye lag (som er et problem på både Pioneer og Panasonic), synes jeg bildet ble litt for soft... Har nå satt støyreduksjon til minimum, og det synes jeg fungerer greit. Det beste er selvsagt en god kilde, men den luksusen har man jo ikke alltid i dette grisgrendte landet!

Synes videre at menyene er en drøm å bruke, veldig brukervennlig - topp score der!

TVen står som default på "kald" fargetemp, justerte nå til vanlige 6500k, og synes det så litt bedre ut. Samtidig er ikke fargene helt på plass enda, så jeg må nok stille litt til før jeg er fornøyd. TVen bør nok kalibreres med DVE, merker jeg sliter litt med å komme frem til noe jeg er helt fornøyd med basert på gefuhlen...

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støyreduksjon har jeg ikke brukt da jeg ikke føler noe behov for det, og med tanke på at det som regel skaper litt lag så vil jeg også holde meg unna den. Har splitter nytt analog anlegg i blokka fra kanal digital, har også hd dekoder, men bruker ikke den da jeg ikke ser så mye på tv.

jeg har heller ikke fargetemp på kald, men varm eller medium/standard, husker ikke helt. Men har den som skal være nærmest D65...

lurer litt på hvordan andre opplever IR her inne? jeg føler det er værre nå enn når den var ny, så har lurt litt på om min er defekt på noe vis? hadde en Samsung Q96 som på en eller annen måte fikk litt høyere precharge innimellom og da ble det mye mere IR...

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kvalitetsforskjell mellom 42PG6000 og 50PG6000

Ser at TV er på veg allerede. De jobber vist på søndager og på web-sjappene :-D .

Hadde som nevnt lurt på å kjøpe en 50" men den 50PG6010 som sto på utstilling hos Elkjøp overbeviste meg ikke. Bildet var ikke helt bra, men det verste var at det sto og hoppet litt opp og ned. Selgeren sa det skyldes signalet, men det var ingen andre TV der bildet hoppet. Den 42" de hadde hadde bedre bilde og var helt stabil og jeg valgte derfor å gå for 42". Fikk ikke testet med andre signal enn det de spilte fra en harddisk - en av selgerne hadde lånt dekoder-kortet slik at de ikke hadde tilgang... Egentlig litt rart da jeg har lest at 50" egentlig skal være hakke bedre enn 42"- i alle fall bedre oppløsning. Noen som har erfaringer her mens jeg har angremuligheter ?

Videre sa han noe som var rart. Hvis du skal ha 50" TV må du ha parabol. Det holder ikke med fiber da signalet ikke var like bra som parabol. Jeg har hatt begge deler og kan ikke si at jeg merker at signalet over fiber står noe tilbake for parabol. Han sa at årsaken var at parabol var mindre komprimert, men det er da plenty kapasitet over fiber slik at det ikke skulle være behov for å komprimere her. Lot det gå inn det en og ut det andre men tenkte jeg skulle lufte det her.

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Han sa at årsaken var at parabol var mindre komprimert, men det er da plenty kapasitet over fiber slik at det ikke skulle være behov for å komprimere her. Lot det gå inn det en og ut det andre men tenkte jeg skulle lufte det her.
    Hørtes veldig rart ut syns jeg. Har som deg hatt både fiberkabel og parabol og har ikke merket den store forskjellen bildemessig. Kommer vel sikkert noen med mer teknisk know-how etter hvert og kan avkrefte/bekrefte dette Eneste forskjellen er de sinnsykt trege dekoderne til NTE på fiberkabel.

Stemmer det som står i første posten i denne tråden at PG7000 kun kommer som 50 og 60"?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny butikk og samme hopping på 50PG6010

Ang 50PG6000 og hopping i bildet var jeg innom en annen Elkjøp i dag og der fant jeg også en LG 50PG6010. Denne hadde samme hopping i bilde som den først. Man må ganske nærme får å se det - ca 2 m -men det er helt tidelig. Er dette en annen modell en 50PG6000 tro - den var priset til 16995,- mens 42PG6000 var priset til 14995,- - kjøp på nett sier nå jeg :-|. I alle fall kan forskjell i pris tyde på at 50" er en rimeligere modell. Selv tror jeg 6010 er en Elkjøp modell uten at jeg gadd å spørre... De hadde og 42" og den hadde ikke slike problemer, bare helt nydelig bilde.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...ikkeno "hopping" her i gården, så det var nok feil i switchboksen på din lokale Elkjøp gitt...

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...ikkeno "hopping" her i gården, så det var nok feil i switchboksen på din lokale Elkjøp gitt...
    I fall er det samme feil i boksene både i Drammen og Sandvika. Bortsett fra hopping i bildet synes jeg også bildet var hakket bedre på 42" begge steder - noe med farger og gløden selv om det kan være grunninnstillingen som er litt forskjellig på modellen. Pixelene synes også bedre på den store selv med HD på min normale bruksavstand, selv om den har høyere oppløsning horisontalt. Videre kan det se ut som typebetegnelsen 6010 går igjen i utlandet og, ikke bare hos Ekjøp, og de fleste setter 6000 i parantes så det kan ikke være stor forskjellen.

Får vel teste 42" først og se hva det blir til.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har brukt TV'en i 1-2 mnd, og her er det heller ikke noe "hakking".

Har testet de svenske(minhembio.se) anbefalte innstillingene, og de var ikke mye å rope hurra for.

Newcomer Vedkomfyr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Ang 50PG6000 og hopping i bildet var jeg innom en annen Elkjøp i dag og der fant jeg også en LG 50PG6010. Denne hadde samme hopping i bilde som den først. Man må ganske nærme får å se det - ca 2 m -men det er helt tidelig. Er dette en annen modell en 50PG6000 tro - den var priset til 16995,- mens 42PG6000 var priset til 14995,- - kjøp på nett sier nå jeg :-|. I alle fall kan forskjell i pris tyde på at 50" er en rimeligere modell. Selv tror jeg 6010 er en Elkjøp modell uten at jeg gadd å spørre... De hadde og 42" og den hadde ikke slike problemer, bare helt nydelig bilde.
    Kjøpte 42PG6010 på Elkjøp i dag. (8.5K) Forskjellen på 6010 og 6000 er rødskjær i panelet under tven. Ser ingen andre forskjeller. Selger sa de var like ellers.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snickers_IS. På mine foreldre sin LG (LB1r) Går man inn på Panel Control så velger man Blank Color til black. Denne står default på Gray. Da blir sidene sorte i 4:3 sendinger.

Ang lyd ut så har jo alle nye LG modeller Optisk lyd ut. Så scart overganger osv skal ikke være nødvendig.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Inne på Panel Contrl har jeg

AV/PC
    ISM
    Gamma
    Power Save
    Bright
    Panel Lock
    Orbit Pixel
    Orbit Step
    Orbit Time
    Iversion Time
    Module D/L
    FMC
    DPS
    AXCC
    Fresh White
    Prev. DP Mode
    Prev. PD Mode Value
    Reset Use Time

Jeg kan ikke se at noen av disse kan knyttes mot de grå sidefeltene.

Når det gjelder lyd så er Scart enkelt for meg, fordi jeg bruker den til å overføre lyd og bilde fra Unidiscen til TV-en, og den kan også overføre lyd andre veien slik at jeg kan få lyden fra TV-sendinger på anlegget.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skader på Isopor

Hei

Var å hentet min 42PG6000 på posten i dag. Esken så grei ut men når jeg kom hjem og åpnet esken så var de to delen som skulle holde overdelen av TV'n på plass pulverisert. De nedre delene under TV var relativt hele men også disse var noe skadet.

TV'n er undersøkt og testet et par timer og jeg finner ikke noe feil. Har tatt noen bilder og sendt til Komplett. Tror ikke det er noe problem da TV'n er ok men det hadde jo vært greit å ha hel emballasje i fall flytting, retur, salg etc.

Isopordelene virket ikke så veldig solide. Er det flere som har fått LG TV med skadet isopor eller er det bare min som har fått seg en skikkelig trøkk ?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingeniøren: Mener å huske at litt av min isopor også var litt skadet, men ikke så mye at jeg har tenkt noe mere på det.

Ser også at noen nevner det er en beskyttelses folie på skjermen som skal taes av, kan ikke se noe slikt på min bortsett fra den lille listen underst på tv'en.

Side 8 av 35 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •