LG PG6000/PG7000, kontrast 30000:1 - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 35 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 689
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Er PG6000 jeg har kjøpt - i Norge (er tilbake nå...). PG7000 kan bli virkelig spennende, da er både design og sortnivå på plass, selv om nok farger, prosessering og gradering fremdeles vil være hakket bedre på Pioneer og muligens også Panasonic. Vi får vente å se, antar den blir å se på IFA i år!

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Superprice
    På tidligere LG modeller var det å holde menyknappen på tv og fjernkontroll inne samtidig for å gå inn i servicemenyen. Var ganske enkelt den gang å endre det. Vet ikke helt hvordan det er på de nye modellene.
    Ja, det funket. Det er 2 ulike menyer, en liten og en større som kommer opp annenhver gang man går inn i denne modusen.

Har du noen anelse om hvilken parameter jeg skal se etter for å få stilt på dette?

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg veldig til å se hvordan PG7000 kommer til å bli, har nemlig tenkt å gå over til denne om den holder det den lover. PG6000 er bra den også, men sliter med sortnivå og IR. Graderingene er langt bedre enn på min forrige samsung q96. Faktisk så er det sjeldent jeg plages med eller legger merke til dårlige graderinger og de gangene jeg ser det vet jeg ikke om det er tv eller kilde sin feil. Hadde sortnivået vært en del bedre så hadde jeg vært langt mere fornøyd, irriterer meg nemlig over det.

Nå har jeg 42", men med XE1 som dvd spiller må jeg si det blir knallbra bilder. Jeg sitter 3m unna og både dybde og skarphet er meget bra. En god dvd kan nesten forveksles med HD på 3m, men sammenligner man så er HD klart bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det noen som kjenner til servicemenyen på den lg6000 slik at jeg kan endre andre bilder enn 4:3 og 16:9? om dere skjønner, får jo til å skifte mellom ,men kan ikke gjøre 16:9 høyere (strekke det) og kunne godt tenkt meg å få fjernet det gråe området på 4:3, kunne f.eks gjort det svart? og finnes det en "auto" mode?
    vel vel, ikke spesiellt klart forklart men de som vet svaret forstår kanskje spørsmålet?
    utenom det, godt fornøyd med tv'en

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du må trykke Q-menu, så velge 14/9, Zoom 1 eller Zoom 2, så har du et valg rett under B/H-forholdet som heter "Zoom instilling". Den aktiverer den menyen du er på jakt etter. Den ser heller ikke helt lik ut i de ulike modusene.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja den såg eg no, hadde sett den zoom innstilling tidligere men fekk den ikkje til å virke fordi eg var på 4:3 eller 16:9, burde kanskje skjønt dette men tuusen takk uansett. ha fin dag alle sammen, no kan eg ta meg en øl og nyte nye tv'en. Skål folkens:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men, sei meg ein ting? mangler det analog lyd ut på denne spillerenP hallo?? finner kun digital fiber signal, må eg ut etter ny kabel eller får eg evt audio ut på den nye digital tv boksen eg skal ha i hus straks? er ikkje hodetelefonutgang heller...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...har fått brukt litt mer tid med TVen nå, og må si ting ser langt bedre ut med en skikkelig kilde. Sammenlignet mot Pioneer er den altså litt mer kresen på kildematerialet. En god kilde gjør underverker også med graderinger, som er nesten borte selv på DVD. Her er den muligens hakket bedre enn Panasonic, i det minste ikke dårligere slik jeg ser det. Pioneer er fremdeles best i klassen.

...og når jeg kommenterte designet vs. Panasonic mente jeg altså at LGen slår Panasonic så det holder, noe jeg mener er veldig viktig på en TV som typisk skal stå midt i stua. Den er litt mindre minimalistisk enn Pioneeren ettersom den benytter høyttalere nederst, men dette er til gjengjeld svært praktisk da en slipper å montere opp høyttalere over eller under i etterkant.

LGen leveres også med et vridbart bordstativ, noe som gjør totalpakka til et enda bedre kjøp.

Jeg er i det minste så langt veldig fornøyd, spesielt prisen tatt i betraktning. Den ryker nok til fordel for en Pioneer 9G så snart lommeboka sier OK, men foreløpig klarer jeg fint å leve med denne - både mht bildekvalitet og design.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang. graderinger så nevnes vel dette i noen tester også, at LG'en er bedre enn pana, så det stemmer nok det du sier lygren. Vet ikke hvor følsom du er på ditheringstøy, men for min del så var det det som utelukket PX80 hos meg. Denne ditheringstøyen ødelegger også sannsynligvis for graderingerne, spesielt i mørkeområder da det er der ditheringstøyen er mest fremtreden. Hvorfor Lg er bedre her vet jeg ikke, men håper ikke det er pga av at de kutter ut for tidlig på sort. Slik at det som nesten er sort blir sort.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men er det ikkje lyd utgang på tv'en? er ikkje det rart?:?:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg 50PG6000 for en måneds tid siden, for 15k i butikk, og må si at dette etterhvert har vist seg å være et knallkjøp for pengene.

De første 100-150 timene slet tv'n forferdelig med midlertidig ir, samt at de lave innstillingene jeg kjørte gjorde at tv'n ikke kom til sin rett. Ved å sette ISM-metode til orbiter slapp jeg unna mesteparten av innbrenningen, og nå som tv'n har passert 200 timer og jeg kan slippe innstillingene løs så er billedkvaliteten upåklagelig. Analog kabeltv fra canal digital løser den veldig bra, og det er unødvendig å nevne bildene fra Blu-Ray eller oppskalert DVD (fra Oppo DV981HD) da disse er nydelige.

Svartnivået er som Lygren påpeker ikke Pioneer Kuro-nivå. Men jeg mener det er bedre enn Pioneers 7G. Legger seg kanskje mellom 7 og 8. Ikke at dette betyr noe for meg, jeg sitter ikke og ser på svart skjerm, for meg er fargebehandling det viktigste, og der er LG'n top notch.

Benytter forresten innstillingene fra minhembio.com som ble linket til tidligere i denne tråden, synes de fungerer bra.

Når det kommer til design, så er LG'n i en egen klasse. Klart bedre enn Panasonic, og bedre enn Pioneer også. (Nei, pianolakk er ikke stilrent ) Nydelig apparat som gjør seg som et stuemøbel.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får lyd ut via Scart her i hvertfall. Bruker en Linn Unidisc, og da har jeg lyden begge veier etter hva som passer meg.

Jeg testet de svenske innstillingene, og med litt tvilsomt fellesanlegg så måtte jeg dempe kontrasten en del. Fargeoppsettet funket heller ikke så bra på kabelTV. DVD har jeg ikke testet ennå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pg7000

Fikk dette svaret på Release på 7000 serien

Hej

PG7000 Lanseras i Sverige i Augusti, Dock kommer Norge att vänta på versionen med MPEG4 mottagare som är planerad till oktober.

Bägge kommer att få den nya panelen.

MVH

Joakim Örnstig

Nordic Product Manager

Product Planning Group

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...spennende... Jeg bryr meg døyten om mpeg4-dekoder, så da er det jo bare å kline til på svenskevarianten i august allerede...

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...spennende... Jeg bryr meg døyten om mpeg4-dekoder, så da er det jo bare å kline til på svenskevarianten i august allerede...
    Samme her, da er det bare å ta en tur over grensa i august. Bor i sarpsborg så da er det jo under 30 min til svinesund og nordbydigital, evt fra fyndborsen og til postrestante i strømstad.

Gleder meg Blir vel snart også en del PG6000 på avtorget....

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel derfor prisene faller også. 42" for rundt 8' i Norge og £700 i England nå.. Prisene på de nye bli kanskje 2x dette ?

Men har man så mye å hente på TV ved å gå fra HD til FullHD ? De fleste HD sendinger er vel 720, og SD materiale må skaleres opp med alt det fører med seg. Litt annerledes hvis man skal spille og bruke PC selvsagt men så er det det med statisk bilde og plasma.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke overgangen fra HD-ready til fullHD som er den store overgangen fra pg6000 til pg7000, men det at lg har laget ett panel uten precharge, dvs at det ikke genereres noe lys ved totalt sort og sort vil da bli så sort som omgivelsene tillater. pg7000 vil også senere komme i hd-ready versjoner og ikke bare fullhd.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men da virker det i hvertfall som et er minst 4-5 stk som har denne TV-en og ytterligere en del som kjenner den godt. Men ingen andre har problemer med grå sidefelter ved 4/3? Eller synes dere det er så dritsexy at dere lar dem være?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Men da virker det i hvertfall som et er minst 4-5 stk som har denne TV-en og ytterligere en del som kjenner den godt. Men ingen andre har problemer med grå sidefelter ved 4/3? Eller synes dere det er så dritsexy at dere lar dem være?
    Er det ikke slik at LG bruker en "grå" skjermoverflate ifra starten. Mens Panasonic har en som er sortere(samme med Pioneer). Og når du kjører 4:3, så vil LG'en kutte lyset som 16:9 trenger. Men siden LG har en "grå" overflate ifra starten, så vil du ikke få helt svart. Dette var iallefall et tilfelle før. Selve skjermen er grå liksom ("avslåttmodus").

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg strekker 4:3 materiale til 16:9 så har ikke problemer med de grå feltene.

skorob: nei

Side 7 av 35 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •