LG PG6000/PG7000, kontrast 30000:1 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 35 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 689
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Sort er iallefall veldig langt i fra sort, så dere må ha sett på en avslått tv i ett ganske mørkt rom?
    Vi opplever tydligvis sort veldig forskjellig. Jeg har 42" utgaven, men det skulle vel ikke ha noe å si? Ut ifra din beskrivelse skulle man tro det er noe galt med TV'n din.
    Jeg bruker stort sett å slå på TV'n før jeg snurrer film. Gjorde det denne gangen også Og det var også ganske så lyst i rommet.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Iceman: Har 42" jeg også. Skru av alt lys og få ett helt sort bilde og da vil du se at sort er langt i fra sort. I ett passe belyst rom vil sort fremstå som ganske sort, men dette varierer veldig om det ellers er mye lys i bilde. Tv'en har en meget god kontrast og visst det er en del hvitt eller kraftig lys i bilde så fremstor sort som mere sort.

Men jeg har noen ganger lurt på om det er noe galt med tv'en min, men ser det er flere som melder om samme skuffende sortnivå, så det er vel heller at man ser litt forskjellig. Nå er jeg veldig kresen på bilde og det er alltid noe jeg plages over, uheldigvis.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Iceman: Har 42" jeg også. Skru av alt lys og få ett helt sort bilde og da vil du se at sort er langt i fra sort. I ett passe belyst rom vil sort fremstå som ganske sort, men dette varierer veldig om det ellers er mye lys i bilde. Tv'en har en meget god kontrast og visst det er en del hvitt eller kraftig lys i bilde så fremstor sort som mere sort.

Men jeg har noen ganger lurt på om det er noe galt med tv'en min, men ser det er flere som melder om samme skuffende sortnivå, så det er vel heller at man ser litt forskjellig. Nå er jeg veldig kresen på bilde og det er alltid noe jeg plages over, uheldigvis.
    Nå har ikke jeg testet TV'n i et mørkt rom, men skal prøve å mørklegge rommet for å se hvordan bilde blir. Må prøve å ikke bli skuffet. Bildekvaliteten generelt er jeg meget fornøyd med så langt.

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satt og leste tv-testen i siste Hjemmekino. Ut i fra det som skrives der(tallverdiene) ser det ut som det fins LCDer som har bedre svartnivå.. Kan det stemme? Virker jo å være ganske stor forskjell også... Svartnivået på LG PG6000 oppgis til 0,038, mens f.eks Sony W4000 har et svartnivå på 0,015..

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Det kan nok stemme at en LCD kan levere lavere absolutt sortnivå ettersom bakbelysningen nærmest slås av. Poenget er at en da samtidig mister det meste av dynamikken i bildet ettersom lysutbyttet reduseres såpass kraftig.

En plasma vil alltid ha samme mengde lys tilgjengelig til enhver tid, og derfor vil du oppleve bedre detaljering i mørke scener til tross for noe lavere sortnivå. Nå gjelder for øvrig det kun på denne plasmaen, Pioneer og til dels også Panasonic har jo lavere absolutt sort i TILLEGG til tilgjengelig lysutbytte.

Ser at LG oppgir ANSI-kontrast på 400. Det er muligens litt å ta i, men et godt tips til Hjemmekino-bladet og andre som tester projektorer og TVer. ANSI-kontrastmålingen har også sine svakheter, men sett i sammenheng med on/off vil den kunne informere bedre om produktets kvalifikasjoner enn on/off alene...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig der Lygren, on/off kontrast er i grunn ikke relevant, se feks på skjermer som F96 som vil få ett helt sort bilde om man viser ett helt svart bilde. er det derimot en stjernehimmel man ser på, eller i det heletatt lys i bildene begynner problemene. Greit nok at LCD nærmer seg i rene On/off tall, men når du fysisk ser på skjermen er historien en helt annen.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig som lygren sier, man må ha flere tall på bordet for å gunne gi en helhetlig vurdering. Slik jeg ser det så vil det være best å måle on/off, samt ANSI kontrast sammens med sortnivå. Problemet for de fleste tv'er er jo nettopp veldig mørke scener, dette sliter også PG6000 med pga av det skuffende sortnivået, men så fort det blir en del lys i bildet sammens med en del sort så gjør den en langt bedre jobb. Egnetlig så burde man også hatt en slags "halv" ANSI kontrast der man har helt sort sammens med grått i bildet for å kunne mple hvordan tv'en gjør det i mørke og dystre scener der det er fravær av sterkt/middels lys i noen form.

Ellers gir PG6000 mege gode bilder synes jeg, så med totalt sort som PG7000 "lover" så er jeg meget spent på hva LG klarer å levere når denne kommer.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers gir PG6000 mege gode bilder synes jeg, så med totalt sort som PG7000 "lover" så er jeg meget spent på hva LG klarer å levere når denne kommer.
    Med de prisene som er på PG6000 for tiden må det jo være mye tv for pengene. Vet du når PG7000 kommer? Syns LG er mye bedre på design enn Panasonic, betyr litt det også når man skal ha den hengende midt på stueveggen.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lg har lekkert design ja, ingen tvil om det. Når den nye Pg7000 serien kommer er vel enda litt uvisst, men er snakk om at de første modellene som forøvrig også er i fullhd kommer i slutten av juli. Senere på høsten kommer det også hd-rady modeller med samme teknikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG 50pg6000(6010)
    Har HD-dekoder fra Canal dig og bruker selvsag HDMI-kabel.

Noen som har klart å stille inn TV'en "perfekt"?

Ser HD-fotball og alt er egentlig perfekt.

Så lenge vi ser på kanaler som ikke sender i HD opplever vi at særlig rødt og blått flimrer. Sagt på en annen måte, sterke farger vibrerer.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    trond: sett den i cinema eller expert modus, da vivid har alt for sterk kontrast, alt for høy skarphet og alt for mye farger.

Bruk cinema/expert og sett ned skarpheten til feks 20-30 alt etter hva du liker. Tipper boost i kantkontrast(skarphet) begynner på 20-tallet ett sted.

Ellers er tv'en meget god kalibrert fra fabrikk, men selvsagt er det en del variasjone alt etter utstyret man kobler til. Tv'en er noe kald i de mørkeste partier og kan virke litt blått.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Jeg synes mye av flimringen ble borte, mao ble det bedre.
    Kona er ikke ferdig med å granske resultatet.....

Kommer tilbake dersom det er flere spm :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG:s PG6000 plasma - Minhembio forum

Innstillinger til (50)pg6000. Ser bra ut på min!(42")

Edit: Doh, leif.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er man låst til grå sidefelter ved 4/3-bilde?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B
    u
    m
    p

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal sjekke nå snart jeg snickers

UPDATE: Har sjekket og finner ingen innstillinger som kan endre på de gråe sidefeltene ved 4:3. Mulig det finnes i servicemenu, men blir vel uansett litt tungvindt. Det er dessuten litt dårlig ordning på tv mellom 4:3 og 16:9 som nevnt tidligere.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal sjekke nå snart jeg snickers

UPDATE: Har sjekket og finner ingen innstillinger som kan endre på de gråe sidefeltene ved 4:3. Mulig det finnes i servicemenu, men blir vel uansett litt tungvindt. Det er dessuten litt dårlig ordning på tv mellom 4:3 og 16:9 som nevnt tidligere.
    På tidligere LG modeller var det å holde menyknappen på tv og fjernkontroll inne samtidig for å gå inn i servicemenyen. Var ganske enkelt den gang å endre det. Vet ikke helt hvordan det er på de nye modellene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superprice
    På tidligere LG modeller var det å holde menyknappen på tv og fjernkontroll inne samtidig for å gå inn i servicemenyen. Var ganske enkelt den gang å endre det. Vet ikke helt hvordan det er på de nye modellene.
    Testet dette på min nå og det fungerer fortsatt. Hold knappene inne i ca 3 sekunder. Jeg har ikke tuklet med passordet tidligere så jeg kom rett inn i menyen ved å trykke 0000

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Har nå kjøpt meg denne TVen ettersom jeg trengte en "vente-TV" frem til jeg får bestemt meg... Helt OK, sammenlignet mot Pioneers 8g er det fremdeles mye igjen, både på sortnivå, fargegjengivelse og graderinger. Samtidig er det mye bilde for prisen. Graderingene er ikke horrible, men Pioneer er uten tvil best i klassen der.

Sortnivået er på nivå med Pioneers G7-panaler, altså type et par tusen til 1. Samtidig er lysutbyttet tilgjengelig til enhver tid, i motsetning til på LCD, så bildet i mørke scener ser allikevel ikke såååå halvgærent ut.

...designet er utrolig lekker da...

Konklusjon: som en stue-TV der designet tross alt spiller stor rolle også, er dette en helt grei "pakke" til prisen. Pioneer er uten tvil bedre, Panasonic er også hakket vassere, men sistnevnte har etter mitt syn er langt fra like stilig design.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Har nå kjøpt meg denne TVen ettersom jeg trengte en "vente-TV" frem til jeg får bestemt meg... Helt OK, sammenlignet mot Pioneers 8g er det fremdeles mye igjen, både på sortnivå, fargegjengivelse og graderinger. Samtidig er det mye bilde for prisen. Graderingene er ikke horrible, men Pioneer er uten tvil best i klassen der.

Sortnivået er på nivå med Pioneers G7-panaler, altså type et par tusen til 1. Samtidig er lysutbyttet tilgjengelig til enhver tid, i motsetning til på LCD, så bildet i mørke scener ser allikevel ikke såååå halvgærent ut.

...designet er utrolig lekker da...

Konklusjon: som en stue-TV der designet tross alt spiller stor rolle også, er dette en helt grei "pakke" til prisen. Pioneer er uten tvil bedre, Panasonic er også hakket vassere, men sistnevnte har etter mitt syn er langt fra like stilig design.
    PG6000 du har kjøpt, eller er PG7000 sluppet i statene? LG Norge ville ikke opplyse til meg når PG7000 blir sluppet i Norge.

Enig med deg vedr. design. Pioneer er vel fremdeles mest stilren, men til en annen pris.. :cry: Men det er vel ikke tvil om at LG PG6000 er mye og pen tv for pengene...

Side 6 av 35 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •