LG PG6000/PG7000, kontrast 30000:1 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 35 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 689
    Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Zenon
    Arrester meg gjerne om jeg tar feil, men trodde nå at det kun var i 50" PG6500 hadde 1366x768 (som de fleste plasma inkludert 50PG6000). Er derfor han definerer at dette er ett problem i 42" plasma-skjermer siden de som regel har en oppløsning på 1024x768. Eneste forskjell på PG6500 og PG6000 er etter det jeg har fått med meg mpeg 4 dekoder som ikke er godkjent for rikstv...enda
    Er enig i at denne oppløsningen ikke er vanlig på 42'' plasma. Har opplysningen herfra: Hardware.no - Prisguide - TV
    Håper dette er rett...

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, sagtann/alisasing problemet har jeg kun sett på 42" plasma pga av uegnet oppløsning som 1024x768 som jo er en 4:3 oppløsning. På min tidligere 50" samsung plasma med 1366x768 oppløsning var ikke dette noe problem.

Ang 42" så er vel sagtann problemet den største forskjellen en ser mellom hd-reday og fullhd, alle andre detaljer fremstår som ganske klare uansett. Kommer seff ann på avstand, men de fleste sitter vel lenger unna enn 2,5 meter fra en 42"?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sagtann har nok mer med kvaliteten på skaleringen å gjøre enn selve oppløsningen, Herminator... Pioneer 42-tommere har jo glimrende skalering på XGA-oppløsning for eksempel. Det kan også være en svakhet i selve de-interlacingen som gjør at du ser sagtann (er jo som oftest det)... Løsningen må i så fall være å kjøre ferdige behandlede signaler i 480p eller bedre til TVen.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lygren: sagtann pga av deinterlacing kan jeg utelukke i mitt tilfellet da jeg bruker den både til pc(720p) og toshiba xe1. Sagtenne er faktisk mest synlig på hd da det er mye skarpere enn sd. Jeg tror fortsatt sagtennene er problem pga av den ugunstige oppløsningen, og mener å huske at jeg også har sett dette på 4280. Men tror nok også som du at skaleringen/prosesseringen ahr en del å si på dette da den kan bruke antialisaing, dvs flyte uty skarpe kanter ut i nærliggende pixler. Typisk justere gråtonene på nærliggende pixler. Feks 3 pixler sort-hvit-grå blir sort-lysgrå-grå... Jeg vet ikke om dette brukes på tv'er? men det er en av måtene antialiasing på pc fungerer.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wolf2
    Er enig i at denne oppløsningen ikke er vanlig på 42'' plasma. Har opplysningen herfra: Hardware.no - Prisguide - TV
    Håper dette er rett...
    Mange webshops pleier aldri å sjekke om spec de legger ut er på jordet eller ikke, mistanker enkelte for nesten å kopiere specs fra samme modell i ulik størrelse. Synes dette ofte skjer i mindre butikker i inn og utland, men har også sett dette flere ganger på elkjop.no. Det er jo pixmania.com som har vidreformidlet denne oppløsningen på tv'en. Pixmania holder til i frankrike, og dermed er det lettest å spore modellen via LG sine franske sider. På  42PG6500 : LG France kommer det ganske greit frem at oppløsningen er 1024x768.

Blir nesten litt oppgitt at butikkene ikke sjekker hva slags info de legger ut!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok mye feil ute å går når det kommer til tekniske spesifikasjoner.

42PG6500 har nok et 1024 panel slik som de fleste andre 42" plasmaskjermene.

LG 42PG6000 : LG UK

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt 50PG6000 nå i noen dager og er kjempefornøyd. Ser på fotball EM i HD og det er helt konge :-D

Synes fargene er utrolig bra, skarpe og gode bilder. Sortnivået er også på topp. Blir helt tullete å betale mange tusen ekstra for pinoeer som har "litt" bedre sortnivå. De fleste vil ikke merke det engang. Samenlignet med pioneer sin 8.gen plasma så syns jeg 50PG6000 leverer mye bedre farger, hvitt er mye hvitere!

Designet er også meget bra. Blankt glass dekker hele skjermen (kant til kant) men reflekser er likevel ikke ille når den er slått på.

Du vil heller ha Full HD? Tull så lenge du sitter 2 meter eller mer fra skjermen!

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av superåge
    Jeg har hatt 50PG6000 nå i noen dager og er kjempefornøyd. Ser på fotball EM i HD og det er helt konge :-D

Synes fargene er utrolig bra, skarpe og gode bilder. Sortnivået er også på topp. Blir helt tullete å betale mange tusen ekstra for pinoeer som har "litt" bedre sortnivå. De fleste vil ikke merke det engang. Samenlignet med pioneer sin 8.gen plasma så syns jeg 50PG6000 leverer mye bedre farger, hvitt er mye hvitere!
    Godt du er fornøyd!
    Helt enig mhp. at Pioneer har "prisa seg ut" for oss dødelige...
    Lurer på om du har vurdert PG6000 opp mot Pana PX/PZ80??!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Designet er også meget bra. Blankt glass dekker hele skjermen (kant til kant) men reflekser er likevel ikke ille når den er slått på.

Du vil heller ha Full HD? Tull så lenge du sitter 2 meter eller mer fra skjermen!
    Gratulerer med ny TV, er helt enig med at du får mer for pengene på denne TVen og at den gir utrolig mye for pengene. Pioneer hadde nok priset seg litt ut av markedet ja. Men nå er 8.gen kommet til meget hyggelige priser, ikke veldig langt over 50PG6000, men LG tven har jo faktisk ting som ikke PDP5080 har som feks USB (dette har PDP508 også) og 4 HDMI.

Så lenge du er fornøyd er jo det tross alt det viktigste

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint at du er fornøyd.

Hvilken som er best av PX/PZ80 eller PG6000 er nok ganske subjektivt. Dessuten teller også designet endel. TV'n er jo trossalt et "stuemøbel" .

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kikket også på 42px80 fra panasonic. Men jeg likte ikke 1024 x 768 oppløsningen. Men skal du absolutt ha 42" og sitter 2m eller mer fra TV`n er nok px80 et bra kjøp pga prisen. Å kjøpe full-hd tv på 42" er bortkastet money!

MEN! Jeg mener 42" er for lite.. 50" er helt perfekt! Og 1366 x 768 oppløsning er også perfekt om du har litt avstand. Sitter selv 2,5m fra. Med denne oppløsningen går det fint å koble til PC også! Blu-ray film i 720p er så skarp det at du ville følt deg som en idiot om du brukte 10tusen mer på en annen 50" med full-hd. Samme bildet fra denne avstanden! Sitter du 1m fra tv`n, greit gå for full-hd.

Vurderte selv sterkt pioneer sin 5080XA som nå er priset lavt (19-20 tusen). Men brukte heller de 5000 jeg sparte på annet hi-fi snacks. Dessuten så syns jeg LG`n har bedre farger. Pioneer leverer ikke hvitt, men grått..

50PG6000 kan anbefales!

Newcomer stigarve sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres VELDIG bra ut superåge :-D :-D

Bestilte min i dag, så nå er det bare å vente i spenning!!!:-D :-D

Designmessig er det jo en lekker tv også, meget spent på bildet! :-D

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med superåge, PG6000 leverer veldig flotte farger! Som nevnt tidligere så er det sortnivået og retention som plager meg mest, håper dette blir fikset på PG7000 for da blir det garantert en sånn på meg Lyden er faktisk gangske bra også, meget klart og oppløst.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har sett endel på 50" pg6000, og har lagt merke til at tv'n har endel "digitalt støy" .. har prøvd tv'n med blu-ray og hddvd, og åkkesom er det et støyete bilde. noe bedre blir det når jeg setter innstillingene til "ekspert1". Etter bare en kort stund så switcher tv'n automatisk over til "levende". Flere som har opplevd dette digitale støyet på denne tv'n?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp sett Blade Runner (BD) på PG6000 og må si meg enig i superåge ang sortnivået. Meget bra. Denne filmen er jo veldig bra for å sjekke sortnivået og jeg kan vanskelig tenke meg at det går an å få det noe mye sortere enn hva denne TV'n leverer. Sort er rett og slett sort.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sort er iallefall veldig langt i fra sort, så dere må ha sett på en avslått tv i ett ganske mørkt rom?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sort nivået er ikke like sort som hos Pioneer. Men.. skal man betale flere tusen ekstra bare for det lille ekstra?

Jeg liker å se film.. og da er sortnivå viktig. 50PG6000 gir et mer enn akseptabelt nivå på sort. Og er i tillegg bedre på farger/hvit enn pioneer. Min mening.

Så igjen.. skal man ha Pioneer 8 gen. i 50" må man ut med kanskje 7-8 tusen mer. Pga de blir ikke levert med stativ/veggfeste eller lyd. Så da må man plusse på.

Jeg synes pioneer sin 508 er en kjempebra tv, men er rett og slett i verdt de ekstra tusen.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er skuffet over sortnivået jeg da, noe jeg kan takke prylportalen for. De sa jo at det var i kuro klassen da de testet 50 tommeren.

Sortnivå og IR er de største ankepunktene på PG6000, ellers er det en meget bra tv og iallfall om en tar prisen i betraktning.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man må ta prisen i betrakning. Prismessig kunne jeg gått for pioneer, men da jeg strukket budsjettet og det hadde blitt dårlig hjemmekino og blu-ray spiller (hadde ikke dette fra før). Lyd er halve opplevelsen og jeg ville heller legge ekstra i dette enn å blakke meg på pioneer og høre på 2*10W stereo..

Men etter å ha sammenlignet veldig mange plasma (og lcd) kom jeg, for min del, frem til at 50PG6000 var det beste kjøpet. Sortnivået er jeg fornøyd med. Og jeg ser mye film! Om man forkaster skjermen pga sortnivået så er man kresen, veldig kresen. Og det er dyrt å være kresen..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående sortnivået så hjelper det selvsagt å se filmen i et mørkt rom. Men det gjelder jo alle plasma.

Vurder mulighet for persienner utvending (motoriserte). Mørklegg rommet hvor tv her og du får en knall opplevelse!

Side 5 av 35 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •