LG PG6000/PG7000, kontrast 30000:1 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 35 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 689
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er veldig spent på hvordan den nye PG7000 med 100% sort (visst nok) er jeg også. Skal bli gøy å få tatt en titt på den, hvis bare LG greier å få bukt med retention også nå, så begynner det å bli bra!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, dette er en teknisk tråd, så vennligst unngå å nevne pris/forhandler i denne tråden, men opprett heller en tråd under "Produkt -og prisjakt".

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dA4s
    Her har Aftenposten/Forbruker testet LG6000 mot Panasonic PX80 : Tøff plasmaduell

Hint: PX80 vant....
    Konklusjonen dems er jeg ihvertfall ikke enig i. Har satt PG6010 og PX80 ved siden av hverandre og sett dem opp mot hverandre over lengre tid. Syns faktisk LG'en slår px80 på omtrent alt utenom absolutt sort. Faktisk vil jeg si det er motsatt av hva Aftenposten skriver. PX80 virker til tider ganske blass og udetaljert ved siden av pg6010. Skulle jeg valgt en av de hadde det glatt blitt LG.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også litt uenig med aftenposten, har tittet på begge i butikk tidligere og dro til sverige i dag for å titte igjen. Grunnen til at jeg ikke vil ha PX80 er pga av at de sliter med stygg dithering støy, mens LG ligner mere på pioneer her. Om sortnivået til LG kanskje er litt høyere enn Panasonic så tror jeg det meste andre er bedre, bla annet gråtoneskala og gamma skal være bra iflg noen tester. Designmessig synes jeg også LG er en del penere enn Panasonic.

Tror jeg legger inn en bestiling på LG'en i dag

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Konklusjonen dems er jeg ihvertfall ikke enig i. Har satt PG6010 og PX80 ved siden av hverandre og sett dem opp mot hverandre over lengre tid. Syns faktisk LG'en slår px80 på omtrent alt utenom absolutt sort. Faktisk vil jeg si det er motsatt av hva Aftenposten skriver. PX80 virker til tider ganske blass og udetaljert ved siden av pg6010. Skulle jeg valgt en av de hadde det glatt blitt LG.
    Hvor reelt er det bilde i testen der skjermene sammenlignes? Sortnivået ser jo såppas mye bedre ut på PX80 at jeg ville ikke vurdert LG'n engang..

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det bildet er nok fremprovosert ved hjelp av kameraet. Tror nok ikke forskjellen ser slik ut i virkeligheten. I butikk kan jeg i allefall ikke se så stor forskjell, men kanskje bare en smule sortere på pana, men som sagt pana sliter med stygg dithering støy. Kna jo lure på om pana har gitt aftenposten litt smøring...?

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sortnivået er til syvende og sist veldig viktig i forhold til filmopplevelsen. Dybde følelsen blir helt borte når sort blir grått. Derfor har jeg begynt å få direkte avsky for lcd.

Er det noen som vet når 7000 modellen til LG dukker opp i norske butikker? Hvordan blir prisnivået og ikke minst hvilke størelser er det den kommer i?

Det er jo innmari spennende med en tv som kan bli helt sort. Faktisk høres det nesten ut som en drøm.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Det er jo innmari spennende med en tv som kan bli helt sort. Faktisk høres det neste ut som en drøm.
    Pioneer??

Enig i det du sier, jeg kan ikke fordra skjermer der alle detaljer forsvinner inn i en grå masse..

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Pioneer??

Enig i det du sier, jeg kan ikke fordra skjermer der alle detaljer forsvinner inn i en grå masse..
    Ja, jeg hører at 9 generasjon pioneer har meget dypt sort nivå, men den kommer bare i 50" og større. Prisen er også litt høy for min bristende økonomi.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Har sett på den samme forskjellen selv, vil si meg enig med konklusjonen der. For første gang kan jeg faktisk si jeg foretrekker LG fremfor Panasonic i plasma. Skarpheten i bildet på PG6010 er ihvertfall veldig bra!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Vel, konkludere basert på en utstilling i butikk er farlig, Revox...

1: TVene kan være stilt inn nettopp fordi du skal komme til den konklusjonen du nå har havnet på. Med det prispresset som foreligger på 42PX80 er det utrolig lite å tjene for forhandler... LG derimot...?

2: Lyse lokaler går alltid i favør at TVen med høyest lysutbytte. En normalt opplyst stue derimot vil gi deg en bedre opplevelse hvis kontrasten er høy.

...jeg har sett LGen her nede i USA, og for all del, den ser helt grei ut den. Tror LG virkelig begynner å komme på banen nå. Jeg hadde dessverre ikke mulighet til å vurdere sortnivået/kontrasten ettersom jeg stod i en butikk, men fargene var fine.

Bra for forbruker at flere aktører kommer på banen - Panasonic og Pioneer trenger noe å bryne seg på for å skvise prisene enda litt til!

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren

1: TVene kan være stilt inn nettopp fordi du skal komme til den konklusjonen du nå har havnet på. Med det prispresset som foreligger på 42PX80 er det utrolig lite å tjene for forhandler... LG derimot...?

2: Lyse lokaler går alltid i favør at TVen med høyest lysutbytte. En normalt opplyst stue derimot vil gi deg en bedre opplevelse hvis kontrasten er høy.

...jeg har sett LGen her nede i USA, og for all del, den ser helt grei ut den. Tror LG virkelig begynner å komme på banen nå. Jeg hadde dessverre ikke mulighet til å vurdere sortnivået/kontrasten ettersom jeg stod i en butikk, men fargene var fine.

Bra for forbruker at flere aktører kommer på banen - Panasonic og Pioneer trenger noe å bryne seg på for å skvise prisene enda litt til!
    Vi snakker PG7000 her? Hvilke størelser kommer den i?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Nei, jeg har bare sett 6000en her nede, men jeg tror jeg så noen spennende esker sist gang jeg var innom Sears (en stor elektronikkjede i USA). Jeg skal trolig innom og kikke igjen snarlig og skal se etter den berømte 7000en. Hvis det stemmer at de har "absolutt" sort bør jo TVen virkelig skille seg ut i mengden.

Spennende TV-tider om dagen! Jeg skal ha meg ny TV når jeg kommer hjem om en måneds tid også, blir neimen ikke enkelt å velge!

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da falt valget på 42PG6000 for denne gang, er i bestilling hos komplett.

Men selvfølgelig er det første jeg ser på avforum at det har blitt lagt opp PG7000 i produktguiden, føler meg litt dum her jeg akkurat har bestilt PG6000. Vel, uansett så kan jeg jo bare selge og kjøpe ny senere, noe jeg kommer til å gjøre innen ett år uansett. Dessuten så vil vel PG7000 være en del dyrere.

Ang PX80 vs PG6000 så virket det som det var høyrere lysutbytte på PX80 når jeg så de i butikk tidligere i dag. Hvit fremsto som hvitere på px80 enn PG6000 der hvit virket litt gråere. Lg skryter jo av lysutbytte på 1500candela og sortnivå på 0,03 candela. Er vel heller tvilsomt om dette stemmer?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren

Ja så de i butikk så hvordan de vil være i en normalt belyst stue blir vanskelig å si. Når det gjelder innstillingene så lå fjernkontrollene fremme foran alle tv'ene så det vare bare å flikke ivei. De så ut til å være stillt etter dynamisk så blitt justert litt ned på kontrast samt lysstyrke. Noe glorete bilde på begge egentlig men litt justeringer så var de ganske så fine begge to. Men som sagt så syntes jeg LG'en var såpass mye bedre at jeg er ganske sikker på at den vil trekke det lengste strået også i mindre belyst rom.

LG har uten tvil kastet seg på Plasma bølgen. Og hoppet av bølgen på LCD siden virker det som... Ref LG6000 (Huff å gru for et bilde, ikke alltid nyere er bedre)

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er 42PG6000 i hus, har den på hvitvask nå med powersaving level 4. Starter litt pent med innkjøringen. Men har så klart sett en film alt, det var jo det første jeg måtte gjøre etter å ha fått inn alle kanalene over den analoge kabelen.

Vel, har jo gjort meg noen inntrykk allerede selv om det har vært begrenset med tid i dag. Tv'en blir jo levert med vivid(ala danymaic) innstillinger, denne byttet jeg fort til cinema og bildet ble med en gang langt mere korrekt. Jeg satte også ned litt på kontrasten med tanke på innbrenninger.

På vanlig analog kabel så ble bildet faktisk ganske bra og virket som ett digitalt bilde, dvs ingen analog støy. Nå skal det sies at det er lagt opp helt nytt kabelanlegg i blokka. Bildet er overraskende skarpt, kanskje litt for mye så det blir litt edge enhancing, men dette opplever jeg også med dvd fra xe1. Etter å ha prøvd å justere litt uten at det forsvant helt så kom jeg på at dette har jeg jo sett på andre 42" plasma. Px80 og pv70 sliter med det samme, pioneer husker jeg ikke på dette området. Vel, jeg tror problemet gjelder den "lave" oppløsningen og de rektangulære pikslene som på 1024 linjer i bredden på en widescreen tv. Dette fører til at diagonale linjer kan få litt sagtenner, men dette tror jeg er mere en fysisk begrensing enn prosessering. Selv om god prosessering kunne glattet ut dette til de nærliggende pikslene så vil det igjen medføre til at linjene ble for myke på de klareste linjene. Er det flere som har lagt merke til dette på andre 42" plasma?

Ellers ga dvd fra xe1(satt til 720p) ett meget bra bilde, nesten på høyde med HD. Nå satt jeg vel ca 2,8 meter i fra. Farger og kontrast er noe av det bedre jeg har sett, men desverre er jeg litt skuffet over sortnivået og IR. Midlertidlige innbrenninger har jeg desverre lagt merke til, men nå er jo også tv'en splitter nå så dette kan kanskje bedre seg. Uansett så er denne bedre på IR enn Samsung Q96 som jeg har hatt før. Sortnivået virket veldig bra med en gang, men etter litt bruk så ble det lysere(IR).

Så langt vil jeg si:

Positivt:
    god fargegjengivelse
    god gråtoneskala
    meget bra kontrast i middelslyse til lyse bilder
    meget lite ditheringstøy(pioneer nivå)
    Meget skarp, selv om det er plasma.
    Bra panoreringer, ingen etterslep
    kan skru av overscan

Negativt:
    litt aliasing/sagtenner/trappetrinn på skarpe diagonale linjer.
    litt skuffende sortnivå
    noe midlertidlige innbrenninger

Men nå har jeg kun sett en film, uten å justere så mye. hadde dessuten på powersaving level 4 noe som satte en stor demper på lysutbytte.

Ikke vær redd, jeg kommer nok til å teste mye mere og prøve meg frem litt på innstillingene. Men kan ikke si jeg angrer på kjøpet enda, noe som jo er bra da jeg som oftest plages veldig med ett eller annet. Bedre sortnivå,mindre alisaing og ingen IR så hadde jeg blitt knallfornøyd!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny TV, og bra du er fornøyd, om du kan gå med på litt dårligere bilde i innkjøringen kan du jo evt slå på orbitter for å minske faren for inbrenning. Lykke til med testingen og spent på resultatet. Ser det er lagt ut test av den her:
    LG 42PG6000 Review: 42" High Definition Ready Plasma HDTV

Har vel stort sett samme konklusjonene som deg.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker, morro med ny tv Men kjenner jeg meg selv rett så bytter jeg sikkert før jul igjen. Er veldig spent på hvordan den nye PG7000 serien blir med ekstremt sortnivå, da disse ikke skal gi i fra seg noe lys på sort. Hvis de også klarer å bli kvitt det meste av IR så tror jeg det vil bli en suveren tv.

Men en annen ting, det er jo litt småplukk med PG6000 som jeg har nevnt, men man må jo ikke glemme prisen! Den er jo på ingen måter avskrekkende. Et meget godt kjøp vil nå jeg si, bang for buck!

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Bildet er overraskende skarpt, kanskje litt for mye så det blir litt edge enhancing, men dette opplever jeg også med dvd fra xe1. Vel, jeg tror problemet gjelder den "lave" oppløsningen og de rektangulære pikslene som på 1024 linjer i bredden på en widescreen tv. Dette fører til at diagonale linjer kan få litt sagtenner, men dette tror jeg er mere en fysisk begrensing enn prosessering.
    Takk for info, Herminator!
    Dette virker som en meget spennende TV!
    Kanskje "sagtennene" vil bli et mindre problem på PG6500 - siden den visstnok har oppløsning på 1366x768. Hva tror dere?
    At PG6500 også har innebygget MPEG-4-tuner er heller ikke noe drawback...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wolf2
    Takk for info, Herminator!
    Dette virker som en meget spennende TV!
    Kanskje "sagtennene" vil bli et mindre problem på PG6500 - siden den visstnok har oppløsning på 1366x768. Hva tror dere?
    At PG6500 også har innebygget MPEG-4-tuner er heller ikke noe drawback...
    Arrester meg gjerne om jeg tar feil, men trodde nå at det kun var i 50" PG6500 hadde 1366x768 (som de fleste plasma inkludert 50PG6000). Er derfor han definerer at dette er ett problem i 42" plasma-skjermer siden de som regel har en oppløsning på 1024x768. Eneste forskjell på PG6500 og PG6000 er etter det jeg har fått med meg mpeg 4 dekoder som ikke er godkjent for rikstv...enda

Side 4 av 35 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •