LG PG6000/PG7000, kontrast 30000:1 - Side 34

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 34 av 35 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 SisteSiste
Viser resultater 661 til 680 av 689
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Feil TV...er det mulig???

Har sittet hjemme i hele dag og ventet på TV. Den kom kl.21, men............. det var feil TV!!!! :evil:

Posten kom med en 32" LG LCD TV......de fikk ihvertfall merket riktig. Sendte TV'en i retur til Komplett. Jes bestilte 2 like tv'er, men det ser ut som om mine foreldre får riktig tv, da vekten på fraktseddelen (online) er betydelig tyngre enn det som stod på min.

Men føler meg lurt også, fordi nå selges tv'en for 5990,-. Ikke rart selgeren var kjepp med å gå ned til 6445,- når jeg spurde etter rabatt.

Mitt spørsmål er da:
    "Hvis Komplett ikke går med på å gi oss denne tilbudsprisen, kan da min far sende tv'en i retur uten kostnader? Og så kan vi bestille på nytt?"

Håper noen kan svare på dette i løpet av kvelden/tidlig morgen.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler folk å være litt forsiktig med å bestille LG tver nå. Det er ikke lenge til det kommer nye plasma modeller nå, der sortnivået begynner å nærme seg veldig bra!

April er måneden! Så følg med. Kan slenge ut noe info etterhvert som jeg får...

PS8000 med påstått Kuro sort er antageligvis en av dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS8000 med Kuro sort er heller tvilsomt, den svenske testen jeg leste av LG'n kom den på linje med Pana PZ800.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geddi74
    Har sittet hjemme i hele dag og ventet på TV. Den kom kl.21, men............. det var feil TV!!!! :evil:

Posten kom med en 32" LG LCD TV......de fikk ihvertfall merket riktig. Sendte TV'en i retur til Komplett. Jes bestilte 2 like tv'er, men det ser ut som om mine foreldre får riktig tv, da vekten på fraktseddelen (online) er betydelig tyngre enn det som stod på min.

Men føler meg lurt også, fordi nå selges tv'en for 5990,-. Ikke rart selgeren var kjepp med å gå ned til 6445,- når jeg spurde etter rabatt.

Mitt spørsmål er da:
    "Hvis Komplett ikke går med på å gi oss denne tilbudsprisen, kan da min far sende tv'en i retur uten kostnader? Og så kan vi bestille på nytt?"

Håper noen kan svare på dette i løpet av kvelden/tidlig morgen.
    Angrer du må kjøper betale returfrakt. Er det feil levering eller feil på TV betaler selger returfrakt.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GR3
    PS8000 med Kuro sort er heller tvilsomt, den svenske testen jeg leste av LG'n kom den på linje med Pana PZ800.
    Ja enig med deg. Det lille jeg har lest rundtomkring fra de som har fått sett LGs kommende modeller, så er det ikke store utviklingen i sortnivå å skimte. Men hvem vet? Det er jo mulig at de kommer med andre fjernsyn i andre halvdel av 2009. Generelt virker det som om ingen produsenter kommer med noe som er revolusjonerende i år med tanke på sortnivå, så siste 9G Kuro blir nok markedsledende et år til på den fronten. Håper kanskje neste år blir året hvor vi får "uendelig sort", og det skulle stemme bra med Pioneers planer for sin prototype med uendelig sort.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Koble til ekstra lydkilde på PG6000

Jeg har en LG50PG6000 som jeg er meget fornøyd med, bortsett fra at det er litt tynn lyd.
    Jeg har ikke surroundanlegg tilkoblet TV`n, så jeg tenkte jeg skulle bruke vanlige PC-høyttalere med en sub for å få mer fyldig lyd, slik jeg brukte på den gamle plasmaen.
    Men til min store forskrekkelse så har den ikke utgang for å koble til ekstra høyttaler, det eksisterer altså ikke hodetelefonutgang (jack 3,5 mm).
    Hvordan skal jeg gjøre dette, kan jeg bruke en av de andre audio-utgangene med overgang?

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PG7000 er ute av produksjon så det er ingen som har den, kun meget få har hatt den og ingen kommer til få den... Det er bekreftet fra LG.

men det er vel mulig å få den på nett... men har hørt at flere butikker i sverige har den.

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Dette er en teknisk tråd...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lest litt av det som står her, men har ikke helt fått svar på om 50pg7000 til 13 000kr er såpass mye bedre enn 50pg6000 til 9 000kr. Er det så mye bedre teknologi i pg7000 at det er verdt å betale 4000 mere?

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dexen
    Lest litt av det som står her, men har ikke helt fått svar på om 50pg7000 til 13 000kr er såpass mye bedre enn 50pg6000 til 9 000kr. Er det så mye bedre teknologi i pg7000 at det er verdt å betale 4000 mere?
    Har lest av flere PG6000 eiere at de sliter med innbrenninger, det er i allefall ikke noen problemstilling med PG7000. 3000.- mer for en TV med full HD og uten problemer med innbrenninger syns ikke jeg er så hakkanes gæli!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innkjøring?

Da var omsider ny tv på vei, havnet til slutt på 50" PG7000. Er det riktig at det i starten skal brukes litt "forsiktige" innstillinger? Hvor mange timer med innkjøring må jeg regne med, og hvilke innstillinger bør jeg bruke i starten? På forhånd takk!

Newcomer carlh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asimon
    Jeg har en LG50PG6000 som jeg er meget fornøyd med, bortsett fra at det er litt tynn lyd.
    Jeg har ikke surroundanlegg tilkoblet TV`n, så jeg tenkte jeg skulle bruke vanlige PC-høyttalere med en sub for å få mer fyldig lyd, slik jeg brukte på den gamle plasmaen.
    Men til min store forskrekkelse så har den ikke utgang for å koble til ekstra høyttaler, det eksisterer altså ikke hodetelefonutgang (jack 3,5 mm).
    Hvordan skal jeg gjøre dette, kan jeg bruke en av de andre audio-utgangene med overgang?
    Selvsagt kan du det. Bruk den vanlige RCA ut (2 phonoplugger, også kjent som "rød og hvit" av "rød, hvit og gul" blant venner...)

Kjøp f.eks. en 2RCA (hann) -> 3,5 mm Jack (hann/hunn?).
    Dette koster ufattelig lite, som f.eks. denne hos biltema til 34,90NOK:
    Biltema Norge

Du trenger ikke noe gullbelagt eller noe humbug som det etter min ydmyke mening. Det er tross alt bare lyd fra tven til PC høytt, men man skal sikkert ikke lete lenge etter noen her inne som skriker når de leser dette og bare må ha monster- eller supra-skjøtestykke. ;-)

Dette sammen med en Z-serie fra Logitech så har du jo betraktelig mye bedre lyd til den nette sum av 534,90NOK :-D

Lykke til, asimon!

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonL
    Da var omsider ny tv på vei, havnet til slutt på 50" PG7000. Er det riktig at det i starten skal brukes litt "forsiktige" innstillinger? Hvor mange timer med innkjøring må jeg regne med, og hvilke innstillinger bør jeg bruke i starten? På forhånd takk!
    Jeg har ikke hatt noen "forsiktige" innstillinger på min 50PG7000, og det har gått helt fint, selv når jeg har spilt Xbox/PS3 mange timer i strekk.

Har justert bildet med DVE og bruker følgende innstillinger:

Bildemodus: Ekspert 1
    Kontrast: 80
    Lysstyrke:52
    Skarphet:50
    Farge:52
    Fargetone:0
    Ekspertkontroll
    Frisk kontrast: Av
    Støyreduksjon:medium
    Gamma:medium
    Sortnivå:Lav
    Hvitbalanse:medium

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da er 50 PG7000 på plass!

I ettermiddag startet den nye tidsregningen! 50 PG7000 ble levert, og tidligere på dagen kunne jeg jammen hente PS3 og CD HD PVR for satelitt også. Grunnen til denne voldsomme investeringen er nytt hus, og da har fruen omsider gått med på oppgradering av det meste innen lyd og bilde. Den som venter på noe godt, venter lenge, men slipper å kjøpe dårlige flatskjermer noen år for tidlig...

Uansett, jeg måtte bare koble opp TV-en for å se hvordan det ble (selv om vi ikke har flyttet). Og det ser unektelig bra ut! Det skal sies at jeg neppe er en ekspert, men jeg har stor tro på at jeg kommer til å bli veldig fornøyd. Jeg så 50 PG6000 på Elkjøp, og det er klart at sortnivået er noe dårligere enn f.eks Panasonic. Men det var noe jeg var klar over, og det blir neppe flere sammenligner med andre TV-er.

Var også litt engstelig for den blanke skjermen i forhold til refleksjoner, men der ble jeg positivt overrasket. Det er mer sjenerende med den gamle CRT.

Har testet med PS3, og det er imponerende! Prøvde også med Get SD PVR med scart, og det er helt greit. Kommer til å sitte ca 4 meter unna, og da ser det relativt bra ut. Gleder meg likevel til HD PVR er montert.

Litt overrasket over at jeg til slutt havnet på en plasma, jeg har vel egentlig sett mest på LCD det siste året. Alt i alt, jeg er meget fornøyd med kjøpet!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Nå har jeg fått litt mer tid med min 50PG7000, og fortsatt sitter jeg med det samme inntrykket. Flotte farger, hvit oppleves som hvit og bildebehandling på SD-materiale er meget bra. Den er også meget bra når man har mye lys i rommet, og selv med fullt dagslys i stua er det skikkelig bra punch i bildet. Har heller ikke opplevd innbrenning selv med mange timers konsollspilling, med høy kontrastinnstilling. Ankepunktet er, som mange allerede har påpekt, sortnivå. Selv på HD-materiale, er det relativt grått. Det er til å leve med, men på filmer med mange mørke scener går det utover innlevelsen for min del. Er sortnivå veldig viktig, kan jeg ikke anbefale denne tven. En kompis av meg har en 2 år gammel panasonic plasma-tv (husker ikke modellnr, men det var en av busjettmodellene til rundt 10-12k), og selv den klarer å matche LG'en på opplevd sortnivå (brukte den siste Rambo-filmen på BD som referanse).

Jeg har kalibrert skjermen så godt som mulig med DVE, så jeg kan ikke skylde på at innstillingene er helt på jordet.

Bildemodus: Ekspert 1
    Kontrast: 80
    Lysstyrke:52
    Skarphet:50
    Farge:52
    Fargetone:0
    Ekspertkontroll
    Frisk kontrast: Av
    Støyreduksjon:medium
    Gamma:medium
    Sortnivå:Lav
    Hvitbalanse:medium

Jeg har ikke innstillingene på hver enkelt farge, da dette krever ordentlig kalibreringsutstyr
    Jeg kjører noe av de samme innstillingene som deg selv om jeg har PG6000, men noe lavere lysstyrke og farge¨(CD HD PVR ST101)
    Har du forresten innstillingen for sortnivå på "lav"?
    Det er et must i hvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lg50PG7000 Remote..

Har mistet cd'n som var med,, der skal det være en extended user manual..
    står det noe der om det er mulig å "programmere" den medfølgende remote (feks så den kal skifte kanal på en satBox)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av carlh
    Selvsagt kan du det. Bruk den vanlige RCA ut (2 phonoplugger, også kjent som "rød og hvit" av "rød, hvit og gul" blant venner...)

Kjøp f.eks. en 2RCA (hann) -> 3,5 mm Jack (hann/hunn?).
    Dette koster ufattelig lite, som f.eks. denne hos biltema til 34,90NOK:
    Biltema Norge

Du trenger ikke noe gullbelagt eller noe humbug som det etter min ydmyke mening. Det er tross alt bare lyd fra tven til PC høytt, men man skal sikkert ikke lete lenge etter noen her inne som skriker når de leser dette og bare må ha monster- eller supra-skjøtestykke. ;-)

Dette sammen med en Z-serie fra Logitech så har du jo betraktelig mye bedre lyd til den nette sum av 534,90NOK :-D

Lykke til, asimon!
    Ang. lyd ut til eksterne høyttalere (PC-høyttalere) fra 50PG6000:
    Takk for det, men jeg er nå ikke så sikker. På audiotilkoblingen med RCA-plugger står det "COMPONENT IN", og da får man vel ikke lyd ut? (jeg har ikke testet enda da jeg ikke har overganger).
    Den eneste pluggen jeg finner med audio ut er på den optiske digitale utgangen.
    Selvfølgelig i tillegg til scart ut, men da må man ha TV`n 10 cm fra veggen for å få plass til pluggene (min henger på veggen).
    Så da får jeg vel ikke koblet PC-høyttalere til TV`n da?

Newcomer carlh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asimon
    Ang. lyd ut til eksterne høyttalere (PC-høyttalere) fra 50PG6000:
    Takk for det, men jeg er nå ikke så sikker. På audiotilkoblingen med RCA-plugger står det "COMPONENT IN", og da får man vel ikke lyd ut? (jeg har ikke testet enda da jeg ikke har overganger).
    Den eneste pluggen jeg finner med audio ut er på den optiske digitale utgangen.
    Selvfølgelig i tillegg til scart ut, men da må man ha TV`n 10 cm fra veggen for å få plass til pluggene (min henger på veggen).
    Så da får jeg vel ikke koblet PC-høyttalere til TV`n da?
    Hei asimon.

Nei, det stemmer; du får ikke noe lyd ut av den.
    2 grunner; det er en inngang og det er component, ergo er det 3 phonokontakter. Om du ikke har noe annet av utganger ville jeg gjort en av tre ting;
    - Mekke en scart selv (du trenger ikke noe high end ettersom du kun skal ha ut lyd av den og ikke bilde overhodet. Mener å huske fra min tid i skolen at pin 1 er Høyre lyd UT, pin 3 er venstre lyd UT og kappen/skjermen på scartpluggen er jord. Noen andre som husker bedre enn meg? Jump in at any time!!) Denne diy pluggen trenger ikke være mer enn 10-15 mm tykk med forbehold om hvordan plugg du kjøper. Masse forskjellige.
    - Kjøpe deg pchøyttalere med optisk inn (finnes det? mener jeg har sett det en gang. Sikkert dyrt...), eventuelt kjøre lyden din optisk inn på en PC med denne inngangen (spes lydkort) og så til høyttalere. Men denne løsningen, om i det hele tatt mulig, vil bli veldig dyr og kompliserende. Bedre å kjøpe deg et minianlegg med optisk inn som IKKE er så dyrt...
    - Bruke tvhøyttalerene slik de er idag. Litt diy-nederlag sier du? I know!!!
    (I realiteten er det vel bare forslag 1 som er særlig levedyktig, ja... Men dersom du får plass til denne diy-pluggen så er det ENKELT å mekke sammen med en loddebolt og en god tang. Til lyd trenger du ikke tenke så fryktelig mye på skjerming heller forresten.)

Håper andre hiver seg innpå tråden her og kan hjelpe deg mer.
    Jeg skal følge litt med på nettet og gi en pip om jeg ser noe i din gate.
    Lykke til!

EDIT: Hvorfor forresten tar du lyden fra tven? Har du ikke en kilde som dekoder, pvr, dvdspiller, e.l.?
    Her pleier det jo alltid å være RCA lyd ut...?
    Bare kom på det... Kan jo være at du da må bytte litt kabel innmellom men det finnes det fiks på fra clas eller biltema...

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nyere LG har Optisk lyd ut og ikke RCA.

Enkelte tilfeller kan man bruke en scart overgang til rca. Tvilsomt at den sender lyd ut via scart fra HDMI signal dog, men dette vet jeg ikke sikkert.

Eventuellt hodetelefon utgang.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av carlh
    Hei asimon.

Nei, det stemmer; du får ikke noe lyd ut av den.
    2 grunner; det er en inngang og det er component, ergo er det 3 phonokontakter. Om du ikke har noe annet av utganger ville jeg gjort en av tre ting;
    - Mekke en scart selv (du trenger ikke noe high end ettersom du kun skal ha ut lyd av den og ikke bilde overhodet. Mener å huske fra min tid i skolen at pin 1 er Høyre lyd UT, pin 3 er venstre lyd UT og kappen/skjermen på scartpluggen er jord. Noen andre som husker bedre enn meg? Jump in at any time!!) Denne diy pluggen trenger ikke være mer enn 10-15 mm tykk med forbehold om hvordan plugg du kjøper. Masse forskjellige.
    - Kjøpe deg pchøyttalere med optisk inn (finnes det? mener jeg har sett det en gang. Sikkert dyrt...), eventuelt kjøre lyden din optisk inn på en PC med denne inngangen (spes lydkort) og så til høyttalere. Men denne løsningen, om i det hele tatt mulig, vil bli veldig dyr og kompliserende. Bedre å kjøpe deg et minianlegg med optisk inn som IKKE er så dyrt...
    - Bruke tvhøyttalerene slik de er idag. Litt diy-nederlag sier du? I know!!!
    (I realiteten er det vel bare forslag 1 som er særlig levedyktig, ja... Men dersom du får plass til denne diy-pluggen så er det ENKELT å mekke sammen med en loddebolt og en god tang. Til lyd trenger du ikke tenke så fryktelig mye på skjerming heller forresten.)

Håper andre hiver seg innpå tråden her og kan hjelpe deg mer.
    Jeg skal følge litt med på nettet og gi en pip om jeg ser noe i din gate.
    Lykke til!

EDIT: Hvorfor forresten tar du lyden fra tven? Har du ikke en kilde som dekoder, pvr, dvdspiller, e.l.?
    Her pleier det jo alltid å være RCA lyd ut...?
    Bare kom på det... Kan jo være at du da må bytte litt kabel innmellom men det finnes det fiks på fra clas eller biltema...
    Takk for utfyllende svar. Jo, jeg har HD-dekoder, PVR-dekoder og DVD-spiller og tenkte at jeg skulle slippe å koble om evt. ha en felles omkobler på dette. Tyvkobling i en scart er ikke så dumt.
    Scarten fant jeg her:
    Hjemmekino.no - Guide - SCART kontakt
    Nå gjelder det bare å finne hvor høyre/venstre lyd skal kobles på en jack, ytterst, midterst eller innerst, er det noen som vet dette?

Side 34 av 35 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •