LG PG6000/PG7000, kontrast 30000:1 - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 31 av 35 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 689
    Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Beemer
    Har justert opp litt kontrast

kontrast 49
    lysstyrke 56
    skarp 25
    Farg 31
    fargton 0
    EXPERT
    kontrast lav
    støyreduksjon Av
    gamma medium
    svart lav
    hvit kald
    Rød kontrast 42
    grøn kontrast 44
    blå kontrast 46
    Rød Grønn Blå lysstyrke 0
    Rød + blå farge 0
    Grønn farge +5
    Resten 0

Jeg var plaget med litt grain(billed pungt/maur) sitter nok litt nærme tv'n.Men etter at satte disse instillingene har dette nesten kommet bort.
    Dette var spesielt på dårlige kanaler nesten alle viasat kanalene.Parabol med Dreambox 7020.
    Jeg er i alle fall meget fornøyd nå med instillingene.
    Kjører ikke disse instillingene på HDDVD eller bluray

Newcomer cb_600 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøvde innstillingene dine på min tv. Med viasat parabol ikke Hd og scart overføring av bilde. Ble det enda for svakt i fargene for meg. Synes ogå at det ble litt "brusete" bilde. Men det kan jo ha mye å si vist du kjører bilde over hdmi.
    Også har nok rom/lysforhold, sitte avstand og ikke minst smak og behag endel å si.8)

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja da er jeg den stolte eier av lg 60pg7000. moro viste att det var stor tv men ikke så stooor. har en toyota hiace esken tok hele lasterommet nesten. får ikke koblet opp før i kveld- men tv er jo utrolig pen å se på også da. gleder meg til i kveld.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sjekke hvor lenge tven har gått..

Hei.
    Har sett gjennom om god del av denne tråden, men fant ingenting om hvordan man sjekket hvor lenge tven har stått på.

Fikk med meg at man måtte inn på servicemenyen elns, holde inne begge meny knappene samtidig - men der står det fast
    Hvor inne på servicemenyen ligger dette? Altså hvor kan jeg se hvor lenge tven har stått på?

Edit: Må jo nesten skrive at jeg har en 42pg6000

Mvh
    Eivind

Newcomer cb_600 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ESPP
    Hei.
    Har sett gjennom om god del av denne tråden, men fant ingenting om hvordan man sjekket hvor lenge tven har stått på.

Fikk med meg at man måtte inn på servicemenyen elns, holde inne begge meny knappene samtidig - men der står det fast
    Hvor inne på servicemenyen ligger dette? Altså hvor kan jeg se hvor lenge tven har stått på?

Edit: Må jo nesten skrive at jeg har en 42pg6000

Mvh
    Eivind
    Det står øverst på menyen f.eks UUT:475

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer å kjøpe en 50" pg7000 for og ha til de større skjermene detter i pris\kvaliteten øker.

Er det noen spesielle bakdeler med denne TV´en jeg bør vite om?
    Mye plaget av innbrenninger el. ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Jeg vurderer å kjøpe en 50" pg7000 for og ha til de større skjermene detter i pris\kvaliteten øker.

Er det noen spesielle bakdeler med denne TV´en jeg bør vite om?
    Mye plaget av innbrenninger el. ?
    jeg har hatt denne tven i ca 1 måned og har ikke opplevd innbrenninger. er fornøyd med den!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fashion
    jeg har hatt denne tven i ca 1 måned og har ikke opplevd innbrenninger. er fornøyd med den!
    Høres bra ut!
    Tenker jeg henter meg en sånn...

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja de begynner å bli billige må jeg si. Har selv en Pg6000 og 7000 til dagens priser er helt klart et godt valg. Eneste mangelen den har i forhold til Pioneer er sortnivå.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende å se hvordan den klarer seg i forhold til min nåværende SXRD fra Sony, med andre ord bestilte jeg akkurat en 50" pg7000

Da har jeg endelig fått rydda litt plass på stereo benken ....8)

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor dårlig er egentlig sortnivået på 50PG7000? Mtp at jeg har klart å leve med en Sanyo PLV-Z4 i over 2 år, vil vel denne uansett bli en betydelig oppgradering når det gjelder bildekvalitet? Jeg skulle gjerne hatt en Kuro på veggen, men da må jeg omtrent doble prisen. Det har hele tiden stått mellom LG eller en Panasonic, men går jeg for panasonic ser det også ut til at jeg må ned til 42" for å havne på samme pris. Er litt forvirret nå, men magefølelsen sier LG...

Edit: For ordens skyld, så er ytelse på vanlige tv-sendinger uvesentlig for min del.

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri sett PG7000, men har sett en del på PG6000. Sortnivået er klart mye dårligere enn på Pioneer PDP-LX5090, men jeg opplever ikke det som noe problem i vanlig stuebelysning. Opplever PG6000 som ganske lyssterk, så jeg syns det svarte virker svartere enn det i realiteten er. Uansett vanvittig mye tv for pengene! Vet ikke om det er noen forskjell på midlertidige innbrenninger på PG7000 kontra PG6000, men på PG6000 henger kanallogoer og tekstlinjer litt igjen innimellom - uten at jeg oppfatter det som noe kjempeproblem. Forskjellen på PG6000 og PG7000 er vel stort sett at PG7000 har fullHD-panel og et knepp bedre svartnivå etter det jeg har forstått.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PG7000 har det beste sortnivået som er å få på en Full HD, 100HZ plasma til 13000 kr. Enkelt svart! 8)

Personlig synes jeg den har et helt greit sortnivå. Men den briljerer med farger, dybde og skarphet. Faktisk ganske overaskende. Så til 13000 er den et kupp, mener jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig fornøyd med min 50PG7000. Riktig nok har jeg kun hatt denne i tre dager, men de tingene jeg fryktet mest, slik som midlertidige innbrenninger og fosfor trails har jeg ikke sett noe til, og jeg er ganske var for den sist nevnte. Sortnivået.... vel, det er ikke akkurat sort, mer mørke mørke grått, noe jeg la godt merke til i enkelte scener i BD utgivelsen av I Am Legend, og legger en liten demper på film opplevelsen. Panasonic har bedre sortnivå i målinger, men jeg irriterte meg over den samme grå sorten på Panasonic sine 2008 modeller, og jeg tror du må ha skjermene ved siden av hverandre for å kunne si at du opplever pana sine skjermer som sortere enn PG7000. Det er i dagslys denne skjermen virkelig har sin styrke, og gir klare og fine bilder uten tegn til utvasking av farger selv med lys direkte på skjermen. Som en liten bonus til de av oss som enda ikke har fått seg digital kabel mottaker så gjør den en strålende jobb på analoge signaler rett i antennepluggen. Hadde tenkt å kjøpe meg en digital boks, men når jeg ser hvor bra PG7000 gjør det med analoge signaler, så tror jeg at jeg drøyer en stund til. Som en siste bonus har skjermen et fantastisk design, og i mine øyne det flotteste designet av alle 50" skjermer på markedet i dag. For dere som vurderer en TV og er veldig opptatt av sortnivå, så vil hverken Pana eller LG tilfredstille dere, da er det bare Pio som gjelder. For dere andre som normalt ser TV i opplyste rom, og kan leve med et noe grått sortnivå vil jeg anbefale denne skjermen på det sterkeste.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er også strålende fornøyd med min 50" PG7000 - gikk fra en gammel PJ - dette var heavy heaven for å si det mildt. Er det noen som har gjort jobben med å finne de optimale settingene (ja da - vet at dette er inviduelt - men jeg er skikkelig neewbie så alt er bedre enn ingenting).

Nå er det Tiger Woods for resten av kvelden med en margarita

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morro å høre...
    Skal hente 50" pg7000 i morgen, jeg fikk faktisk kjeft av "sjefen" fordi jeg ikke kjøpte større :-?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da varn installert....

Hvilke instillinger bruker dere?
    Forandrer TV´en seg mye under "innkjøring"?

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestillte 50PG7000 i går. Den dukker vel opp på tirsdagen tenker jeg. Gleder meg nå....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Bestillte 50PG7000 i går. Den dukker vel opp på tirsdagen tenker jeg. Gleder meg nå....

Da har du noe å glede deg til.. !

Jeg må ærlig innrømme å si at jeg ble dritskuffa når jeg skrudde den på med engang, men etter noen timer drift og justering på innstillinger...er dette en kanon skjerm! Helt utrolig at man får så mye for pengene(12 000.-)!

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs om det blir en snart på meg og. Pæra i projektoren lever sine siste dager, så spørs om det ikke blir en snart. Og for 12000 er det jo et kupp i mine øyne!

Side 31 av 35 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •