LG PG6000/PG7000, kontrast 30000:1 - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 35 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 689
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja!!!!!!!!!

Newcomer soka sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da er 50PG6000 kommet i hus:-D Etter mye frem og tilbake så valgte jeg dette. Og det kommer jeg ikke til å angre på. Fin julegave til far dette
    Vil også takke alle her for å faktisk gjøre valget letter vist man da tar seg tid til å lese godt gjennom det alle skriver her.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis. Bra valg!

Btw, ser at LG 50PG7000 er nede i 14998 på nett nå. Så nå frister denne mer og mer... :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Grattis. Bra valg!

Btw, ser at LG 50PG7000 er nede i 14998 på nett nå. Så nå frister denne mer og mer... :-D
    Yep, tusen kroner til ned, og så legger jeg inn bestilling på denne. Det som fasinerer meg er at det er ingen som kommenterer denne skjermen her på forumet? Finnes det ingen i Norges land som har kjøpt, eller sett denne skjermen enda?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er ikke i vanlige butikker enda. Det er derfor de ikke er så mange som har den. Etter det jeg veit er det kun et par nettbutikker som fører denne. Er vel parallelimport

Newcomer cb_600 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mye takke være denne tråden, så har mitt valg av TV falt på 50pg6000.:-D Hadde nok sitte på gjerde og speidet i en jungel av TV`er enda, hadde det ikke vært for dere i denne tråden. Er kjempe fornøyd med valget, takk for hjelpen8)

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis. Jeg skjønner egentlig ikke kritikken rundt denne tvn. Jeg personlig synes den er knallbra og et kupp til 11-12 000. Samme er PG7000, som koster 15000 på nett nå. Billigere 50" plasma med Full HD fåes ikke.

Bare synd at denne kommer til å koste nærmere, om ikke over, 20 000 i butikk etter jul pga. litt for griske importører....

Det er først etter jul den kommer i butikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Innstillinger på 50PG6000

Har nå hatt 50PG6000 noen uker, og har etter råd her på tråden hatt lav kontrast og lys for å "kjøre" inn skjermen. Om dette har betydning vet jeg ikke, men har gjort det likevel.
    Jeg har kabel-TV fra Canal Digital, og HD digitaldekoder.
    Defaultinnstillingene på bilde synes ikke jeg var særlig gode, så jeg må nå finne nye.
    Er det noen som har kommet frem til et godt resultat, som de kan dele med oss?
    Det bør muligens være to eller flere innstillinger (film, sport osv), men det er greit om man har en standardinnstilling som passer det meste.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, vennligst forhold tråden teknisk... Takker på forhånd!

Newcomer cb_600 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det vell en del folk hær, som har fått kjøpt 50pg6000 og brukt den en stund. Det jeg lurer på er hva deres erfaringer med denne tv`n er, både positivt og negativt.? Er det noen som opplever problemer med innbrenninger osv.?

Selv har jeg fått noen kortvarige innbrenninger ettter å ha brukt ps3 og når at dattra mi har sett på playhouse disney i noen timer. Da kan mikke mus ørene henge igjen i ca.5min. ikke så tydelig men de er der.

Hvor ille skal det være før at man kjører hvitvask på over natten, er det noe man bør gjøre regel messig uansett?

Synes det står lite om dette i bruker håndboken/cd`n som fulgte med.

Ellers så jeg stor fornøyd med tv`n. Synes den gir et godt bilde på alt jeg har av kilder.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er LG pg7000 et godt kjøp? sitter så og si klar til å trykke "Kjøp-nå" :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg lurer på det jeg også. Det er jo ingen her på forumet som har gitt noen tilbakemeldinger på PG7000 enda, bare utenlandske forum og div tester. Det som er den generelle tilbakemeldingen er vel et lunkent sortnivå og midlertidige innbrenninger, men generelt veldig bra ytelse i forhold til pris, og et tiltalende design.
    Jeg var bare sekunder fra å bestille skjermen når netshop hadde denne på tilbud i helga, men fraktprisen hos netshop synes jeg var litt stiv, og så ble jeg usikker når jeg samtidig leste om nedsatte priser på Pioneer sine skjermer, for det er en slik skjerm jeg egentlig har lyst på. Men etter mye tenking fant jeg ut at jeg vil ha fot og høyttalere på tven min og da blir ikke pio skjermen konkuransedyktig på pris, og da var ikke LG på tilbud lengre

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PG7000 er ikke kommet i norske butikker enda, kun enkelte internasjonale nettbutikker. Den kommer nok etter jul, men kommer til å ligge på rundt 18-20 000 ifølge LG.

Den kommer ikke til å selge en dritt til den prisen der etter at Pioneer satte ned prisene sine. LG PG7000 må ned på 13-15 000....rett og slett fordi den ikke er verdt mer enn den prisen, etter at Pioneer satte ned prisen.

Så LG, kutt prisen betraktelig før dere lanserer det på det norske markedet...

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PG7000 er ikke kommet i norske butikker enda, kun enkelte internasjonale nettbutikker. Den kommer nok etter jul, men kommer til å ligge på rundt 18-20 000 ifølge LG.

Den kommer ikke til å selge en dritt til den prisen der etter at Pioneer satte ned prisene sine. LG PG7000 må ned på 13-15 000....rett og slett fordi den ikke er verdt mer enn den prisen, etter at Pioneer satte ned prisen.

Litt enig, men samtidig må jeg si at ser man mest vanlig SD TV så klarer man seg lenge med PG 6000. Har nettop skaffet meg en Pioneer KRP-500M og har derfor tilgang til direkte å sammeligne med LG 42PG6000. Min konklusjon er at ser man mest SD TV så trenger man ikke Pioneer. Da klarer men seg helt fint med en LG til halvparten eller tredjeparten i prisen da Pioneer kun er marginalt bedre. Er kino og film greia, bør man gå for Pio.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nei men det er jo bare en veiledende pris. Går utifra at det allerede vil være en 25% å spare fra dag en på å handle fra internett i forhold til den veiledende prisen. Hvis Pioneer er noe å sikte seg etter, så har nå de opperert med veiledende priser på 60.000 mens produktene har vært i salg til 25.000 i nettbutikker, og da med LGs veiledende pris på 20.000 så burde vi faktisk få penger for å kjøpe en PG7000. Blir jo spennende å se om denne skjermen i det hele tatt kommer i salg her i landet. Skal være enig med deg i at pios pris reduksjon gjør det vanskeligere å forsvare et kjøp av en PG7000, men pio ødelegger mye for seg selv med å ta idiot priser for fot og høyttalere til skjermen sin. Dette kunne heller fulgt med skjermen i utgangspunktet, så var det opp til forbruker å vurdere om de vil montere disse eller ikke.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, dette er en teknisk tråd, så vennligst unngå å diskutere pris i denne tråden. Pris diskuteres under "Produkt -og prisjakt".

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg får min imorgen! henter den i Sandefjord, jeg er fra vestfold så.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt min 50pg7000 for to uker siden(netshop). Har lillebroren 50pg6000 og som jeg kjøpte via powerbuy . De to tver er utseende messig like på alt. Det som er forskjellen er mye bedre nivå av sort og det er så å si ingen midlertidige innbreninger på pg7000. Pg6000 er ferdig innkjørt, men pg7000 kjøres nå inn (kontrast er lavere) samt at den er full hd, som jeg bruker sammen med data. Angrer ikke på noen av kjøpene og begge er best-buy

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    godj det er godt å lese! hva bør jeg tenke på første ukene da? er det bare plug`n play? den er sort sant? altså fargen på tv?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mine øyer er svart svart. Husk å ha orbiter på. Kontrast skal ned under 50, ellers er det plug and play... Bruker en del data og full hd er must, lillebroren er jeg storfornøyd med også. Lg-e plasma blir bedre etter tid, har to venner som har litt eldre plasmaer c55 og c35 , bildet på dem ble bedre med tiden og. Men pg6000 og pg7000 er myeeeeee bedre. Bildet har fin dybde, hvit er hvit osv... Bruker cd hd motager (uten pwr) og bildet er flott:-D

Side 29 av 35 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •