LG PG6000/PG7000, kontrast 30000:1 - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 35 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 689
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Greit nok det men jeg trodde du satt å sammenliknet på en PG6000.

Er ikke 100% sikker på hvordan dette fungere men slik jeg forstår det viser en 720 /HD ready TV alltid 720 linjer. SD materiale skaleres opp og FHD skaleres ned. Det er forsatt 720 linjer. Full HD TV skalere alt opp til 1080 linjer.

MAO. Skal skal du sammenlikne HD og Full HD direkte må du ha f.eks en PG6000 og PG7000 som kjører FHD inn. Da blir dette skalert ned til 720 linger på PG6000 og skaleres ikke på PG7000.
    Jeg er usikker på det med skaleringen, jeg bruker mer eller mindre bare HTPC mot tven.

Spiller jeg dvdfilmer via hdmi er kvaliteten merkbart dårligere enn 720p mkv filer.
    Det er nesten flaut men jeg vet ikke om det er tv eller pc som skalerer bildet, 720p og 1080p filer er seff av samme kvalitet på min pg 6000 og bare for å si det igjen den bildekvaliteten er sinnsykt god.

Hvis noen er redd for innbrenning på denne tven ikke vær det, jeg har windows start bildet konstant oppe når jeg ikke ser film eller spiller og det finnes ikke antydning til innbrenning, noe jeg ikke kan si om en philips 42" som jeg har på soverommet eller min fetters 50" samsung som har en fin liten discoverylogo uansett hvilken kanal han ser på.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hazey
    Det er nesten flaut men jeg vet ikke om det er tv eller pc som skalerer bildet, 720p og 1080p filer er seff av samme kvalitet på min pg 6000 og bare for å si det igjen den bildekvaliteten er sinnsykt god.
    Når du kjører inn 1080P vil det skaleres til 720p i TV'n og dermed vil du naturlivis ikke se forskjel på 720p kontra 720p selv om du står på 0.3 m :-D

På den annen side må du nok opp på 50" og avstand 2 m for å se forskjell mellom reell 720 og 1080 og det er neppe noe behagelig. Noe annet blir det nok på statisk visning av f.eks bilder. Der vil nok forskjellen komme klart fram.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Image retention

Har hatt en 50" PG6010 på "lån" fra Elkjøp i to uker nå, og er egentlig veldig godt fornøyd med skjermen. Men det er en ting som irriterer meg ganske mye; image retention, at deler av bildet "brenner" seg fast for en kort periode.

Dette er spesielt irriterende dersom jeg går fra en kanal som sender i 4:3 (f.eks. Discovery) med svart stolpe på hver side, og over til NRK som sender i 16:9. Da blir de to stolpene ganske synlige i bildet i 15-20 minutter før de etterhver fader ut. DVD-menyer og andre litt statiske bilder, sitter fast i skjermen etter kun 2-3 minutter. Blir som sagt borte igjen, men det er allikevel irriterende.

Noen som opplever det samme og evt har noen tips til hva man kan gjøre for å unngå dette? Til info; jeg har kalibrert skjermen og skrudd ned lysstyrke og kontrast så mye som jeg kunne uten at bildet ble helt for j...g.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dereri
    Har hatt en 50" PG6010 på "lån" fra Elkjøp i to uker nå, og er egentlig veldig godt fornøyd med skjermen. Men det er en ting som irriterer meg ganske mye; image retention, at deler av bildet "brenner" seg fast for en kort periode.

Dette er spesielt irriterende dersom jeg går fra en kanal som sender i 4:3 (f.eks. Discovery) med svart stolpe på hver side, og over til NRK som sender i 16:9. Da blir de to stolpene ganske synlige i bildet i 15-20 minutter før de etterhver fader ut. DVD-menyer og andre litt statiske bilder, sitter fast i skjermen etter kun 2-3 minutter. Blir som sagt borte igjen, men det er allikevel irriterende.

Noen som opplever det samme og evt har noen tips til hva man kan gjøre for å unngå dette? Til info; jeg har kalibrert skjermen og skrudd ned lysstyrke og kontrast så mye som jeg kunne uten at bildet ble helt for j...g.
    Tror det er noe du bare må venne deg til. Ser det selv men synes det sitter betydlig kortere enn det du beskriver. Uansett er det bare midlertidig.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er noe du bare må venne deg til. Ser det selv men synes det sitter betydlig kortere enn det du beskriver. Uansett er det bare midlertidig.
    Jeg har kjøpt meg en Samsung LCD 52A866 til kr. 23000,-. Dette skal være en utrolig bra skjerm med full-HD osv - vel og merke hvis man har gode signaler. Jeg har imidlertid kabel-Tv fra Canal Digital med digitaldekoder, noe som er hakket dårligere enn tilsvarende fra sattelitt.
    Resultatet er at jeg med den nye flotte TV`n har dårligere bildekvalitet enn på min 3,5 år gamle Phillips plasma.
    Jeg vurderer derfor å heller bytte (under 30 dager på El-kjøp) til en LG 50PG6000 da denne ikke har full-HD, og kan derfor sansynligvis gi et bedre bilde enn på 52" LCD full-HD.
    Har jeg rett i min antakelse?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå får jeg sikkert litt pepper her for mine uttaleser, men er ingen "fanboy" av noe slag når det gjelder tver..

Har sett Pg6000 på dårlige dekoder signaler. Og den overbeviser ikke noe særlig den heller.. Tror ikke du blir fornøyd...

Når det er sagt tviler jeg på at det finnes noe særlig av nyere dato som gjøre en god jobb med dårlige signaler.. Hvertfall ikke verdt å satse på pioneer for å si det sånn..

Det eneste rådet jeg kan gi deg er å kjøpe en mindre tv hvis du skal se på dårlige signaler.. Da synes det ikke like godt at de er så fordømt dårlige... Og be de i butikken bytte kanal til en SD sending. De fleste butikker tar faktisk inn kabelnett og kan vise det på demoutstillingen av tver...

Det er vel bedre å satse på å bytte til parabol kanskje? Da blir bildekvalitet et par hakk bedre..

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asimon
    Jeg har kjøpt meg en Samsung LCD 52A866 til kr. 23000,-. Dette skal være en utrolig bra skjerm med full-HD osv - vel og merke hvis man har gode signaler. Jeg har imidlertid kabel-Tv fra Canal Digital med digitaldekoder, noe som er hakket dårligere enn tilsvarende fra sattelitt.
    Resultatet er at jeg med den nye flotte TV`n har dårligere bildekvalitet enn på min 3,5 år gamle Phillips plasma.
    Jeg vurderer derfor å heller bytte (under 30 dager på El-kjøp) til en LG 50PG6000 da denne ikke har full-HD, og kan derfor sansynligvis gi et bedre bilde enn på 52" LCD full-HD.
    Har jeg rett i min antakelse?
    Ikke godt å si men jeg tror nok en PG6000 vil gi deg et mer tilfredsstillende bilde. Har også prøvd fullHD LCD (Sony W4000) på mitt fibernett og ble skuffet. Tror disse FHD TV sliter med å oppskaler SD og må gjette for mye og gir et kunstig bilde. Min PG6000 gir bedre bilde en Sony'n gjorde på SD, og Sony'n skal være en "over gjennomsnittet fullHD".

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var innom elkjøp idag og spurte om pg7000, de har ikke fått leveringsdato ennu, men prisen var satt til 24995.

det må jo sies å være en god pris?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

42 eller 50 PG6000???

Ser at mange i dette forumet har 42 PG6000. Har selv litt lyst på 50 PG6000, noen som har en god grunn for å velge den ene fremfor den andre? Brukes til tv-titting (HD-boks fra CD, kabel-tv) og ser filmer på blu-ray sony s-350. Sitter ca 3.5-4 meter i fra skjermen. Noen som har formening om hvilken jeg bør velge? Er jo svært billig, begge modellene etter min mening.

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av casu
    Ser at mange i dette forumet har 42 PG6000. Har selv litt lyst på 50 PG6000, noen som har en god grunn for å velge den ene fremfor den andre? Brukes til tv-titting (HD-boks fra CD, kabel-tv) og ser filmer på blu-ray sony s-350. Sitter ca 3.5-4 meter i fra skjermen. Noen som har formening om hvilken jeg bør velge? Er jo svært billig, begge modellene etter min mening.
    Kjøp 50" - tven krymper betraktelig etter en måned...

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av casu
    Er jo svært billig, begge modellene etter min mening.
    Det kan jo diskuteres....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ir!

Har nå fått min LG 50PG6000 i hus. Veldig pen og passer godt inn i tvstuen og alt det der. Fornøyd med bildekvaliteten osv, men, og det er ganske stort men, den sliter utrolig med IR! Koblet til forsterkeren min for konfigurering, og etter kanskje under et minutt var det image retention av menyen. Det samme når jeg ser på tv med tekst, hvite tekstfelter henger igjen under en hel film! Jeg har skrudd ned kontrast og lysstyrke til omtrent halvparten, tenkte dette var smart under innkjøring, men ser ikke ut til å hjelpe så veldig mye. Har også en Panasonic PX70, og kan ikke huske at denne hadde så store problemer. Var kanskje en liten hud som satt fast i et par minutter etter mange timer med wii e.l., og kanskje en tekststripe som satt litt igjen hvis tven sto på pause, men ikke på langt nær som på LGen. Har skjønt at denne skjermen sliter litt med det, men skulle ikke tro at det var så ille. Har jeg bare fått en mandagsutgave, eller har virkelig alle skjermene så mye problemer med IR?

Newcomer The Boss sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Charly
    Har nå fått min LG 50PG6000 i hus. Veldig pen og passer godt inn i tvstuen og alt det der. Fornøyd med bildekvaliteten osv, men, og det er ganske stort men, den sliter utrolig med IR! Koblet til forsterkeren min for konfigurering, og etter kanskje under et minutt var det image retention av menyen. Det samme når jeg ser på tv med tekst, hvite tekstfelter henger igjen under en hel film! Jeg har skrudd ned kontrast og lysstyrke til omtrent halvparten, tenkte dette var smart under innkjøring, men ser ikke ut til å hjelpe så veldig mye. Har også en Panasonic PX70, og kan ikke huske at denne hadde så store problemer. Var kanskje en liten hud som satt fast i et par minutter etter mange timer med wii e.l., og kanskje en tekststripe som satt litt igjen hvis tven sto på pause, men ikke på langt nær som på LGen. Har skjønt at denne skjermen sliter litt med det, men skulle ikke tro at det var så ille. Har jeg bare fått en mandagsutgave, eller har virkelig alle skjermene så mye problemer med IR?
    Det er mange plasmaskjermer som sliter med mye IR og spesielt i begynnelsen. Det er vel ingen hemmlighet at PG6000 er en av disse men slikt blir bedre med tiden og man må bagatelisere dette eller så blir man gal. Er dette et stort irritasonsmoment for deg så mulig du bør tenke en annen type tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bruker denne til pc daglig og ingen innbrenninger

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Charly
    Har akkurat det samme problemet som deg, Charly. Etter en helg med sport på NRK1, har kanal-logoen brent seg godt fast oppe i hjørnet. 1 time med whitewash av skjermen hjalp bare litt.

Satte også på PC og windows desktop med ikoner satt igjen etter 30 sek(!!). Vurderer å beholde skjermen jeg "lånte" på Elkjøp fordi jeg er veldig godt fornøyd med bildet, men irriterer meg samtidig over IR. For håpe at de som sier at dette blir bedre med tiden har rett.... (får bare ikke testet det før 30 dagers-returgaranti er over :???: )

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo også godt fornøyd med den ellers, selvom jeg egentlig ikke har fått testet den så mye ut, så får vel bare håpe at det blir bedre etterhvert. Dog, det er fortsatt veldig irriterende at ting blir sittende igjen etter så kort tid. Så en film med ganske mange mørke scener igår, og menyer fra forsterker, tv, pc satt fast lenge. Undertekster satt fast stort sett gjennom hele filmen. Har alle vært plaget av så mye IR i begynnelsen eller er det noen paneler som rett og slett er dårlige? Har lest litt på avsforums, og der kan det virke som om noen har fått paneler med feil.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dereri
    Har akkurat det samme problemet som deg, Charly. Etter en helg med sport på NRK1, har kanal-logoen brent seg godt fast oppe i hjørnet. 1 time med whitewash av skjermen hjalp bare litt.

Satte også på PC og windows desktop med ikoner satt igjen etter 30 sek(!!). Vurderer å beholde skjermen jeg "lånte" på Elkjøp fordi jeg er veldig godt fornøyd med bildet, men irriterer meg samtidig over IR. For håpe at de som sier at dette blir bedre med tiden har rett.... (får bare ikke testet det før 30 dagers-returgaranti er over :???: )
    Først bør du kanskje skjønne hvordan whitewash programmet fungerer for en time blir jo ikke akkurat effektivt. Programmet skal stå på i 8-10 timer hvis du har fått kraftig IR og det mest normale er da og la TV-en stå over natten med programmet på.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av The Boss
    Først bør du kanskje skjønne hvordan whitewash programmet fungerer for en time blir jo ikke akkurat effektivt. Programmet skal stå på i 8-10 timer hvis du har fått kraftig IR og det mest normale er da og la TV-en stå over natten med programmet på.
    Hmm - har aldri følt behov for å kjøre noe vask av skjerm. Det som eventulet kommer går veldig for bort < 30 sekunder.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm - har aldri følt behov for å kjøre noe vask av skjerm. Det som eventulet kommer går veldig for bort < 30 sekunder.
    Man snakker da om kraftig IR på grensen til innbrenning.

Newcomer soka sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå leste frem og tilbake da jeg skal kjøpe meg 50". Valget står mellom PG6000 og PX8. Føler at LG`n er verdt de ca 2000,- mer i forhold til Panasonic`n. Design osv er greit, men bildekvaliteten. Er den verdt det ekstra? Er det sånn at LG`n er et bedre tv?

Side 28 av 35 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •