LG PG6000/PG7000, kontrast 30000:1 - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 35 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 689
    Newcomer caines sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    30k er uansett for mye for 60PG7000. 23-25k ville vært mer riktig for denne tv´en mener jeg. Det har jo vært stort prisfall på 50PG6000, så mulig den er på rett prisnivå om noen måneder...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Username
    Alle tv'er jeg har hatt tidligere skifter automatisk inngang når en kilde blir aktiv sånn at hvis man f.eks starter dvd-spillern så bytter den over til den inngangen, for så å bytte tilbake når man slår av dvd-spillern, men sånn er det ikke med mitt 50PG6000. Finner heller ingen innstilling for dette noen sted.

Skal det være sånn? Det er jo i tilfelle helt idiotisk. Og når man da i tillegg har en fjernkontroll uten egne knapper noen av inngangene, så blir det tungvindt.
    Spør igjen jeg...om det ikke er mulig å få tv'en til å skifte inngang automatisk?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spør igjen jeg...om det ikke er mulig å få tv'en til å skifte inngang automatisk?
    Tror ikke det. Kjøp deg en Logitec universalfjernkontroll som ordner alt.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Okay...men den koster skjorta. Men jeg har en Denon receiver som har programmerbar fjernkontroll. Kan den programmeres til å styre inngangene på tv'en tro? Blir kanskje vanskelig når det ikke er egne knapper for det på fjernkontrollen til tv'en i utgangspunktet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hoho, det ble mye liv her etter jeg kommenterte sortnivået og mine PERSONLIGE observasjoner.

Herminator: Det er tull at Lg'n oppleves som grå i lys/dagslys. Den oppleves som svart. Når det er helt mørkt i rommet ser man at sort ikke er sort pga skillet mellom (den ikke-eksisterende) rammen og panelet. Som jeg sa tidligere, jeg har lyspå i stua når jeg ser tv, så for meg så oppleves det som sort. Om jeg mot formodning skulle få for meg å kjøpe en Pioneer å sette ved siden av Lg'n, så kanskje jeg vil oppleve Lg'n som grå, men jeg kommer neppe til å bruke avsindige 30 000 bare for å få tv-bildet mitt mørkere.

Frameless:
    Det er sant at Pioneers Kuro er referanse-tv i plasma-segmentet. Men det betyr ikke at man kan sammenligne den med en tv som koster bare 1/3. At en tv koster 1/3 av en annen er noe man merker mer enn at sortnivået er "3 ganger bedre". Det er umulig å sette tall på noe slikt når man sitter og ser på tv'ene. Og som sagt ovenfor så må det være helt mørkt for at den store forskjellen skal bli synlig. For de fleste så vil LG'n oppleves som sort 99% av tiden, da de fleste sitter med lys på.

Husk nå at denne plasmaen kan sammenlignes med Pioneers 7. generasjon når det kommer til svartnivå. Når man sier at sortnivået på PG6/7000 ikke er til å leve vil si at en Pioneer 7.gen er uholdbar, jfr LG'ens fortrinn på andre områder.

Jeg avslutter med å sitere Maw:
    Men tenk på prisene da mann! 50PG6000 koster 11000, Pioneer 5090 koster 30000! Det sier seg selv...
    Referansemodell eller ei, prisnivået gjør at man egentlig ikke kan sammenligne tv'ene, selv om LG er fullt på høyde og kanskje også bedre enn Pioneer på enkelte områder.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stiller meg rimelig enig i det Erlendrol sier her.

og takk for siteringen... 8)

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Jeg kjenner ikke denne TVen - men en "billigvariant" er jo å legge inn DVD etc. på egne kanaler: F.eks. kanal 0 og kanal 99. Det funka ihvertfall for ungene mine... Lykke til! :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wolf2
    Hei! Jeg kjenner ikke denne TVen - men en "billigvariant" er jo å legge inn DVD etc. på egne kanaler: F.eks. kanal 0 og kanal 99. Det funka ihvertfall for ungene mine... Lykke til! :-)
    Nå er ikke jeg helt med... hvordan gjør man det ?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wolf2
    dette vil jo ikke være mulig med mindre du bruker antennekabel, noe som blir ganske bortkastet. dette kan også kun gjøres hvis du har dvd-opptaker. Tven vil fortsatt ikke skifte kanal automatisk.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVD spiller via antenne kabel er FY-FY!

De fleste nye tver skifter ikke inngang automatisk, med mindre man kobler det med scart. Noen nye som kommuniserer via HDMI-CEC skifter automatisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kan den fjernkontrollen ordne at tv'en skifter automatisk mellom inngangene?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bubba Ho-Tep
    Hvordan kan den fjernkontrollen ordne at tv'en skifter automatisk mellom inngangene?
    TV'n skifter ikke automatisk, for så vidt, men fjernkontrollen gir den beskjed om å slå seg på og stille seg på f.eks. HDMI 2. Samtidig startes f.eks dekoder for TV og forsterker som stilles til input fra dekoder etc. etc. En helt ny verden hvis man har mye utstyr som er koblet sammen som jeg har: TV, Forsterker, HD opptaker/DVD, Blu-Ray spiller, DVD spiller, TV dekoder. Holder med en fjernkontroll ikke 6 8) .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV'n skifter ikke automatisk, for så vidt, men fjernkontrollen gir den beskjed om å slå seg på og stille seg på f.eks. HDMI 2. Samtidig startes f.eks dekoder for TV og forsterker som stilles til input fra dekoder etc. etc. En helt ny verden hvis man har mye utstyr som er koblet sammen som jeg har: TV, Forsterker, HD opptaker/DVD, Blu-Ray spiller, DVD spiller, TV dekoder. Holder med en fjernkontroll ikke 6 8) .
    Hvordan forteller du denne logitech fjernkontrollen at den skal slå på f.eks HDMI 2, når det ikke engang er mulig å velge det med egen knapp på tv'en sin egen fjernkontroll?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan forteller du denne logitech fjernkontrollen at den skal slå på f.eks HDMI 2, når det ikke engang er mulig å velge det med egen knapp på tv'en sin egen fjernkontroll?
    Tror du må lese bruksanvisningen din - du har en knapp som heter INPUT.

Logitec's er betydelig mer avansert og du setter opp alt ved et program på PC og lagrer innstilligene på Logitec's database på Internett. Akkurat det med å velge rett HDMI er litt krøkkete på min da det i utgangspunket er bare en HDMI i standard oppsettet. Du må fortelle kontrollen hvor mange HDMI inganger du har for å kunne velge f.eks HDMI2.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er at man på pg6000 må trykke seg igjennom flere innganger for å vlege den rette man vil ha. Logitech kan ikke vite hvilket utganspunkt man har og derfor kan man ikke programmere den til å velge rett inngang!

Newcomer slowscan sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Problemet er at man på pg6000 må trykke seg igjennom flere innganger for å vlege den rette man vil ha. Logitech kan ikke vite hvilket utganspunkt man har og derfor kan man ikke programmere den til å velge rett inngang!
    Hvis du bare bruker logitech til å velge input husker den hva den valgte sist, og vil f.eks. sende INPUT NED NED NED NED NED OK for å bytte. Fungerer bra på min viewpia-tv med samme måte å velge input på. Alt sånt konfigureres på pc'n. Den spør deg i klartekst om hvordan man velger input på din tv. Så enkelt at til og med min datter på 3 år klarer å skifte mellom tv-tuner og ps3! 1 trykk!

(SS)

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flotte greier, da er det bare å kjøre på med Logitech! Må vel skaffe en slik jeg også...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du må lese bruksanvisningen din - du har en knapp som heter INPUT.
    Sier du det gitt, takk for tipset, nå kan jeg endelig få sett på tv jeg også Som nevnt så er problemet med PG6000 at man må trykke seg igjennom flere innganger med samme knappen for å velge den man vil ha, altså ingen dedikerte knapper til hver inngang. Lurte derfor på hvordan logitechen skulle få det til...

Newcomer Frameless sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Erlendrol
    Hoho, det ble mye liv her etter jeg kommenterte sortnivået og mine PERSONLIGE observasjoner.

Herminator: Det er tull at Lg'n oppleves som grå i lys/dagslys. Den oppleves som svart. Når det er helt mørkt i rommet ser man at sort ikke er sort pga skillet mellom (den ikke-eksisterende) rammen og panelet. Som jeg sa tidligere, jeg har lyspå i stua når jeg ser tv, så for meg så oppleves det som sort. Om jeg mot formodning skulle få for meg å kjøpe en Pioneer å sette ved siden av Lg'n, så kanskje jeg vil oppleve Lg'n som grå, men jeg kommer neppe til å bruke avsindige 30 000 bare for å få tv-bildet mitt mørkere.

Frameless:
    Det er sant at Pioneers Kuro er referanse-tv i plasma-segmentet. Men det betyr ikke at man kan sammenligne den med en tv som koster bare 1/3. At en tv koster 1/3 av en annen er noe man merker mer enn at sortnivået er "3 ganger bedre". Det er umulig å sette tall på noe slikt når man sitter og ser på tv'ene. Og som sagt ovenfor så må det være helt mørkt for at den store forskjellen skal bli synlig. For de fleste så vil LG'n oppleves som sort 99% av tiden, da de fleste sitter med lys på.

Husk nå at denne plasmaen kan sammenlignes med Pioneers 7. generasjon når det kommer til svartnivå. Når man sier at sortnivået på PG6/7000 ikke er til å leve vil si at en Pioneer 7.gen er uholdbar, jfr LG'ens fortrinn på andre områder.

Jeg avslutter med å sitere Maw:

Referansemodell eller ei, prisnivået gjør at man egentlig ikke kan sammenligne tv'ene, selv om LG er fullt på høyde og kanskje også bedre enn Pioneer på enkelte områder.
    Jeg tror du misforstår. Jeg prøver ikke å sammenligne med Pioneer, det er andre som har gjort det. Min kritikk går på svartnivået, som man naturlig nok hadde forventa mer av. Tror ingen vil si seg uenig at PG7000 gir endel "bang for the buck".

Og angående min uttalelse angående svartnivå, så må man selvfølgelig ha objektive fakta på bordet, når man gjør en avgjørelse på TV. Det er helt fullstendig korrekt å si at Panasonic sine skjermer har nesten 3 ganger bedre svartnivå, som en enkel utregning viser:
    0.13/3= 0.043
    Panasonic sin nye plasma serie er målt til 0.4-0.5cd/m2.
    Hvorvidt forskjellen er kvalitetsmessig stor, får være opp til hver enkelt å vurdere!

Når det gjelder hva man opplever som svart, så skal man faktisk under 0.5cd/m2 for at tven skal oppleves som totalt svart i ett noe opplyst rom. Har en Panasonic PZ70 og den har et svartnivå på 0.17cd/m2 (skal vi tro flatpanels.dk) og svart oppleves som grå uansett om rommet er opplyst eller ikke. Forstår du hvorfor jeg ikke syntes ett svartnivå på 0.13cd/m2 er bra nok!?

Andre og meg inkludert syntes det er ganske latterlig av LG å gjøre PR-stunt og si at PG7000 kommer med "infinite contrast" og så trekke det tilbake igjen. Deretter påstår de at TVen vil ha like bra svartnivå som Panasonic sin nye plasma-serie, noe de også innrømmet var feil når de skrev i en mail at skjermen har ett sortnivå på 0.13cd/m2 (noe tester også har vist). Er det rart folk er skuffet?

Har en LG KF750 Secret mobiltelefon og er kjempefornøyd med den (mye på grunn av designet). Hadde store forhåpninger til PG7000, men når jeg vet jeg at jeg kan få bedre svartnivå fra både Panasonic og sannsynligvis også den nye Samsung plasma 7-serien (mye ros fra trustedreviews og cnet.co.uk), er PG7000 ute av min liste som potensiell ny TV.

Som siste ord i diskusjonen vil jeg poengtere, at jeg på ingen måte tror svartnivå er alt i en TV, men viktig er det! Som jeg sa før i tråden er det viktigste for meg at en TV har relativt korrekt gamma/farger, gråskala og graderinger uten banding.

Om en person er fornøyd med TVen sin betyr det ikke en dritt hva jeg eller andre mener. Kos dere med LG-plasmaene deres!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan gi meg et tips på hvorfor jeg får kornete bilde når jeg spiller en blueray via ps3 på min 50PG6000 ?
    Spiller jeg vanlig dvd via ps3'n, xbox eller vanlig dvd så er det jo krystallklart...
    ps3'n bruker hdmi 1,3 kabel.

Side 24 av 35 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •