LG PG6000/PG7000, kontrast 30000:1 - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 35 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 689
    Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Godt poeng der...

Her er enda en test, ikke alt for grundig, men med positivt resultat.
    Vi testar: En ny plasma-tv från LG

Kanskje en grei test å lese for oss som ikke studerer bildet opp og ned på 20 cm hold.. :-P

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    Hvis alt dreier seg om sort nivå så er jo allerede pioneer kuro slått ut av sony sin lcd z4500:

For what it's worth, we measured the black levels on a completely dark screen after calibration and found the Sony a hair darker: 0.001 cd/m2 versus the Pioneer's 0.002.

Mer her: Sony Bravia KDL-55XBR8 Flat-panel TV reviews - CNET Reviews
    Philips 9803 slår også 5090 på sortnivå...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    Joda overall sort fikk Pioneer. Men Sony slo den faktisk på sortest sort nivå. Men det var ikke ment som en krangel mot plasma det her. Virket bare ut som om alt dreide seg om sort nivå mellom skjermene. Derfor jeg slengte på denne.
    Sorteste sortnivå er jo ganske enkelt med LED da de bare skrur av lampene helt. Sleng litt lys inn i bilde fordelt rundt på skjermen så tipper jeg visa får en annen tone.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne sort-diskusjonen fremstår for meg som litt pussig. For min egen del, så ser jeg tv med lys på 99,9% av tiden. På sommeren er det umulig å få det helt mørkt i stua, mens jeg alltid har på litt lys på høst og vinterstid. Derfor var det viktigere for meg å få en tv med bra lysutbytte enn en med absolutt sort. Ingenting er verre enn en tv som ikke har nok lysstyrke til å "overdøve" dagslyset. Som jeg sa tidligere, du skal være bra kresen for å mene at sortnivået på PG6000 ikke er bra nok. I tillegg sitter du bra mye i fullstendig mørke og ser tv for at du skal ha noen som helst glede av en Pioneer 9g eller lignende.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger ikke fullstendig mørke for å se forskjell mellom sortnivået på lg og pioneer:S Lg'en sliter også med sortnivå selv når det er lyst! Pioneer klarer seg bedre her også...

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men tenk på prisene da mann! 50PG6000 koster 11000, Pioneer 5090 koster 30000! Det sier seg selv...

Hadde PG6000 hatt Kuro sort så hadde det ikke vært noe vits å kjøpe pioneer....eller annen dyrere 50" plasma i det hele tatt.

Newcomer Marianne25 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Men tenk på prisene da mann! 50PG6000 koster 11000, Pioneer 5090 koster 30000! Det sier seg selv...

Hadde PG6000 hatt Kuro sort så hadde det ikke vært noe vits å kjøpe pioneer....eller annen dyrere 50" plasma i det hele tatt.
    Sant som du skriver og er man virkelig så følsom på sortnivå som Herminator her så burde han vært litt mer raus når han kjøpte seg tv kontra å være negativ i tråd etter tråd. Det er jo utrolig Herminator at du ikke skjønte på 14 dager evt 30 at dette ikke var tv-en for deg og ikke passet ditt syn og benyttet da evt angrefrist eller returordning så slutt og sutre over ditt eget valg og heller gjør noe med det og kjøp deg en Pioneer.

Newcomer Frameless sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Som jeg sa før i tråden, så er det langt mer enn bare svartnivå som gjør Pioneer 5090 til referanse TV.

Kritikken mot det dårlige svartnivå på LG plasmaene er helt på sin plass, når de nye plasmaene fra Panasonic har nesten 3 ganger bedre svartnivå enn PG7000 og de er omtrent i samme prisklasse. Ett dårlig svartnivå stjeler hele stemningen ut av bildet og skaper ett blasst, kjedelig bilde. Selvfølgelig er det flere ting som farger, gråskala, gamma, graderinger, flimmring, håndtering av 1080p/24 osv som også er viktig for bildekvaliteten, men svartnivå er fundamentet i bilde. Det er derfor det er så viktig.

Why black-level is so important

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er riktig, men det forsvarer uansett ikke prisforskjellen... PG6000 vs. Pio 5090. Er også litt enig i det Marianne25 sier.

Etter det jeg leser så er kritikken mot LGs sortnivå VELDIG varierende. Mange er veldig fornøyd, andre er misfornøyd. Så her er det egentlig 50/50...

Dessuten er Panasonic tvene stygge som juling. Jeg, og VELDIG mange andre, vil helst ha noe pent på veggen. Der er ikke akkurat Panasonic velsignet. Dette gjelder altså PZ og PX serien... Sistnevnte er DEFINITVT værst. JA Det er ikke tvns design man skal se på men det får være måte på da! Men dette er en helt annen diskusjon... :-)

For min del er PG7000 god nok spesifikasjons messig, har et fantastisk bra bilde (basert på PG6000) og ser utrolig bra ut og i tillegg har den en bra pris. Derfor er det et godt valg for meg. Og jeg tror flere er enig der.

Dette er ingen kritikk mot Pioneer....så slapp av..

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vilken test beskriver Panasonic sin siste V serie er 3 ganger bedre en LG PG7000 eller 6000 for den skyld på sortnivå Frameless? Jeg kjenner ikke igjen dine fakta de stemmer ikke. Samme konlusjon kom Lyd og bilde fram i sin siste test. I en normal opplyst stue så er PX80 og PG6000 nesten umulig å skille på sortnivå, sitter du i et bekkmørkt rom når du ser på tv? Jeg har sett 60LG PG7000 mot Panasonic V serie har du? Jeg ser faktisk på disse hver eneste dag og det du skriver nå er bare tull. Vi snakker marginaler under normale omstedigheter og jeg heller mot at PG7000 faktisk er hakket bedre en PZ800 på sort. Pioneer er fortsatt best men det vil koste rundt 16000,- for en 50 PG7000 som snart kommer dette er halv pris kontra Pioneer 5090 og det er det slett ikke 5090 verdt spør man meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frameless
    Som jeg sa før i tråden, så er det langt mer enn bare svartnivå som gjør Pioneer 5090 til referanse TV.

Kritikken mot det dårlige svartnivå på LG plasmaene er helt på sin plass, når de nye plasmaene fra Panasonic har nesten 3 ganger bedre svartnivå enn PG7000 og de er omtrent i samme prisklasse. Ett dårlig svartnivå stjeler hele stemningen ut av bildet og skaper ett blasst, kjedelig bilde. Selvfølgelig er det flere ting som farger, gråskala, gamma, graderinger, flimmring, håndtering av 1080p/24 osv som også er viktig for bildekvaliteten, men svartnivå er fundamentet i bilde. Det er derfor det er så viktig.

Why black-level is so important
    Jeg snakker ikke varmt om LG-en fordi jeg har en selv, men fordi jeg mener den er en meget bra TV og den derfor fortjener ros (sett opp mot pris).

Ser fram til å se en seriøs test mellom disse TV-ene. 3 ganger dårligere sortnivå på LG'-en. Ja da er det vel ingen vits å kjøpe den skjønner jeg.
    Regner med forskjellen er minimal.
    Samme hvor hardcore du er, wannabe eller ikke, så har jeg vanskelig med å ta ditt innlegg seriøst. For ut ifra det du skriver så har LG-en et stemningsløst, blast og kjedelig bilde, noe som selvfølgelig er bare tull og tøys.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig. Å si at Panasonic har 3x bedre sortnivå en LG PG7000 er bare tull... Bevis dette isåfall ved å gi oss link til testen.

Og vi veit at sortnivå er viktig. Men så dårlig sortnivå som du beskriver på PG6000/7000 er det absolutt IKKE.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marianne25, det er du som snakker tull, no offence. Hva folk ser med øyet sitt er rivende likegyldig ovenfor objektive fakta som målte sortverdier med kalibreringsverktøy.

The blackest blacks we could squeeze out of the LG 60PG7000 plasma measured at a rather grey 0.13cd/m2. To put this into perspective, the current best we’ve measured for non-LED LCD televisions is a deeper 0.05cd/m2, and the sublime Pioneer Kuro plasmas bring a black level which is a hair-line away from 0.

Measured post-calibration black level on the Panasonic TH42PZ85BBuy this for £854.10 at Dixons
    Use code 'FLAT25' to get £25 off
    Then code 'DELTV' for free delivery plasma TV was 0.05 cd/m2, i.e. on par with the TH42PX80 but a shade lighter than the 0.03 cd/m2 delivered by the Pioneer Kuro PDP-4280XD, although to be honest the difference is probably only visible through a side-by-side comparison in a totally dark room.

Disse verdiene ble nevnt, tidligere i tråden, men jeg skulle ha nevnt dem i mitt forrige innlegg. Noen andre tester på nettet har målt sortverdi helt ned til 0.4cd/m2 på den nye panasonic serien. Det er derfor jeg skrev at panasonic plasmaene har nesten tre ganger bedre sortnivå.

Syntes folk her virker litt vel egostyrte når det gjelder TVer her. Dere må tåle at folk kritiserer sortnivå på LG plasmaene, selv om dere eier/ har sett tven og skulle mene noe annet.

Jeg er selv på jakt etter en ny tv og verken LG eller Panasonic ser ut til å tilfredstille mine krav. LGen har relativt dårlig sortnivå, og panasonic ser ut til å slite med graderinger i nyanser, også kalt posterization/solarization effekt.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir jo uansett bare tall. Tviler på at når man sitter der og ser på LGn og så ser på panasonicen og tenker: JA det er hvertfall 3 ganger bedre sortnivå på Panasonicen. Har jo PG6000 og PZ80 på jobben så jeg skal se om det er 3 ganger bedre sortnivå, noe jeg tviiiiiiiiiiler på.

Kjøp deg Pioneer da rammeløs. 8) Den har jo det du ønsker? men har du faktisk sett PG7000 eller Panasonicen? Greit nok med tester men det er jo faktisk DU som skal sitte ned å se på den. Ikke John Soundguy fra WETESTHDTVSALLDAY.com.

BTW, LGn er jo Frameless.... :-P oooh...the humor

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir jo uansett bare tall. Tviler på at når man sitter der og ser på LGn og så ser på panasonicen og tenker: JA det er hvertfall 3 ganger bedre sortnivå på Panasonicen. Har jo PG6000 og PZ80 på jobben så jeg skal se om det er 3 ganger bedre sortnivå, noe jeg tviiiiiiiiiiler på.

Kjøp deg Pioneer da rammeløs. 8) Den har jo det du ønsker? men har du faktisk sett PG7000 eller Panasonicen? Greit nok med tester men det er jo faktisk DU som skal sitte ned å se på den. Ikke John Soundguy fra WETESTHDTVSALLDAY.com.

BTW, LGn er jo Frameless.... :-P oooh...the humor
    Hehe, vet at LGen er "frameless".

Har vært og sett på TVer på elkjøp, lefdal, siba, soundgarden, expert osv, så har sett både LG PG6000, Pioneer 5090 og Panasonic 8-serien. Har ingen planer om å svi av 30 høvdinger på Pioneer 5090, selv om det frister. Tror heller jeg skal kjøpe en god 42" og leve med den fram til OLED kommer for fullt.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frameless har du hørt om de som studerer så mange tall og skriverier at man blir helt tullete? Jeg spør en gang til har du sett PG7000? Har du sett evt PZ serien? Har du sett Pioneer gen 9? Har du sammenlignet? og da tenker jeg på i virkligheten ikke på din pc skjerm. Før du utaler deg noe som helst mer så gå og se disse i virkligheten så får du komme med konklusjon etterpå. Når du påstår at et produkt som stort sett likestilles av eksperter er 3 ganger bedre så kaster du en brannfakkel samt du tar grundig feil. Jeg har faktisk hatt kunder som er mer imponert genrelt over LG PG7000 en Pioneer gen 9 og går å venter på 50 T og det burde ikke være mulig med din påstålighet. Jeg har Pioneer gen 8 Kuro og den er jeg fornøyd med jeg liker LG PG7000 veldig godt og hadde ikke savnet min Kuro ved et bytte. Vi avspilte Spiderman 3 her om dagen den har mange mørke partier og ingen av oss 6 som studerte skjermene hadde kjøpt Pioneer i dag pga sortnivå for å si det sånn kontra pris. Panasonic lager veldig gode skjermer, Pioneer er best men LG er ikke noe dårlig alternativ og i hvertfall ikke mot Panasonic sin V serie. Så kom deg ut og bli overasket. Det blir også veldig andeledes og få den hjem i din stue kontra se den i et stort lokale tenk også over dette.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, Marianne25, tviler ikke på at folk har problemer på å se forskjeller i sortnivå i en opplyst butikk. Hva jeg ser med øynene mine i en butikk, er sekundært i forhold til de objektive fakta som tester viser. Som du selv sier, opplevelsen kan være en helt annen når man kommer hjem i ett mørkt rom med tven... Har til overs å se PG7000 ja, men har sett PG6000.

Vet ikke hvorfor du henger deg så veldig opp i objektive fakta. Har ikke sagt at forskjellen i sortnivå mellom Panasonic og LG trenger å være stor. Det får være opp til den enkelte å vurdere.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror vi legger denne sortnivå debatten død foreløpig til noen kommer med erfaringer, før det tar helt av....

Er det noen som har bestilt denne enda? Den er jo ikke lett tilgjengelig akkurat.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marianne25
    Vi avspilte Spiderman 3 her om dagen den har mange mørke partier og ingen av oss 6 som studerte skjermene hadde kjøpt Pioneer i dag pga sortnivå for å si det sånn kontra pris. Panasonic lager veldig gode skjermer, Pioneer er best men LG er ikke noe dårlig alternativ og i hvertfall ikke mot Panasonic sin V serie. Så kom deg ut og bli overasket. Det blir også veldig andeledes og få den hjem i din stue kontra se den i et stort lokale tenk også over dette.
    skru av lyset og gjør sammenligningen en gang til. Pioneer ligger meget langt foran de andre.

Pioneer er et nisjeprodukt, i store størrelser er det verdt prisforskjellen, i småstørrelser synes jeg det blir overkill. de som bryr seg om forskjellen på Pioneer og LG/Panasonic er somoftest også villig til å betale for den.

selv vurderer jeg 60PG7000, men sitter fortsatt på gjerdet og venter på litt brukererfaringer her ifra forumet og en test fra norsk fagpresse.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror vi legger denne sortnivå debatten død foreløpig til noen kommer med erfaringer, før det tar helt av....

Er det noen som har bestilt denne enda? Den er jo ikke lett tilgjengelig akkurat.
    så netshop hadde 12stk 60PG7000 på lager idag

Side 23 av 35 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •