LG PG6000/PG7000, kontrast 30000:1 - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 35 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 689
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Føler bare at jeg må kommentere svartnivået til PG6000. Har hatt tv'n siden juni, og mener svartnivået er mer enn bra nok.

Med mindre man går fra Panasonics 8-serie eller Pioneer 8/9-generasjon så kommer man ikke til å bli misfornøyd. Vi snakker tross alt om en 50-tommers plasma til 10-11000 som yter som Pioneers 7-generasjon på svartnivå og bedre på flere andre områder. Man skal VIRKELIG ha høye krav til en tv om dette ikke er bra nok. Sånn som jeg ser det så er det svartnivået til PG6000 ingenting å kritisere, all den tid man kan kjøpe 42" pioneer 8-gen, eller Panasonic 42PZ85 til samme prisen om svartnivået er det som er avgjørende. Hvis man derimot må ha 50", og ikke har mer enn 11k å bruke så er PG6000 et knallkjøp.

Har ennå til gode å se en PG7000 live, så denne kan jeg ikke kommentere, men ser ikke bort i fra at denne blir et like bra kjøp som PG6000, jfr. LG's aggressive prispolitikk.

Vit dette; man får det man betaler for. Noen ganger litt mer enn andre, såklart

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Erlendrol! Helt enig. Sortnivået er ikke SÅ jævli som enkelte skal ha det til, med tanke på prisen.

Et nytt bilde:
    http://www.prylportalen.se/ArticlePa...KF132/menu.jpg

Sortnivået ser rimelig greit ut i mine øyne her hvertfall. Selv om dette heller ikke er noe bekreftelse på det, slik det andre Aftenposten bildet.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...det siste bildet er veldig dårlig i vurderingen av sortnivå, MaW, masse lys i bildet gjør det jo umulig å vurdere sortnivået... Aftenpostens bilde er om lag slik TVen fungerer i et helt mørkt rom faktisk, men hadde de satt på bittelitt lys, som jo er normalt, vil LGens langt kraftigere lysutbytte enn Panasonicen komme til større uttrykk ettersom ANSI-kontrasten og den generelle dynamikken da får bedre spillerom hos LGen...

Min mening er at Panasonicen uansett ikke er god nok på sort, det er det kun Pioneer 8 og spesielt selvsagt 9G som er, og da kan en like godt velge høyere lysutbytte og mindre flimmer samt lavere pris fra LGen slik jeg ser det..... Samtidig er selvsagt Panasonicene flotte TVer de også, spesielt 42-tommeren til rundt 6-7000.- er jo et glimrende kjøp!

Newcomer zobeon sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zobeon
    Har 50pg6000.. Er det noen som har problemer med å få bilde fra ps3 over hdmi? Får bare en sort skjerm uansett hva jeg gjør. Koblet til en annen kilde med samme kabel og hdmi kontakt.. Det funker helt fint! Har også prøvd ps3'en på en annen tv med den samme kabelen, og der fikk jeg bilde med en gang.

Kompositt funker fint, men dette er jo helt latterlig kvalitet i forhold. Kunne like gjerne kjøpt en ps2. Har også forsøkt å resette den ved å holde inne power knappen. Hjelper ikke.

Noen som har noen tips? Kan det være at lg'en er sær på hdmi kabler? Jeg har prøvd to forskjellige, men begge disse er sånne billige ebay greier.

Mvh Lasse
    Er det ingen andre enn meg som har problemer med ps3 på denne tven?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har du selvfølgelig switchet over til den "AV" kanalen ?

det er ikke sikkert den gjør det automatisk.

du må ikke gjøre noe endringer inne i kontrollpanelet på ps3'en? altså endre fra vanlig tv til hdtv?

Newcomer Frameless sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen andre enn meg som har problemer med ps3 på denne tven?
    Får du ikke bilde opp på tven? Hvis du har alt koblet til rett, så kan det være PS3en som har problemer. Det du gjør da, er å skru av PS3en helt, strømmen også. Når du tar på strømmen igjen og slår på ps3en, trykker du inn den røde knappen på ps3en i noen sekunder til du hører ett pip. Da skal PS3en sende signalet skikkelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Klart vi kan hjelpe det tar bare litt tid 8) ....

42PG6000 White Balance:

Cool Medium Warm
    R-Gain 192 192 192
    G-Gain 186 182 166
    B-Gain 191 172 111
    R-Cut 65 65 62
    G-Cut 56 56 53
    B-Cut 71 70 76
    Test P ON ON ON

Det ble altå ingen sukse med å juster i Service Menyen ?

For de som ikke vet det så kommer men inn i Service Menu slik:

Trykk Menu på TV+Fjernkontroll i 10 sek, kode: 0000. Du kommer in i 2 menyer vekselvis.
    Lage endringer: Return eller Menu
    Angre: Power

ALT PÅ EGET ANSVAR. Som dette viser er det lett å rote seg bort, men vi sitter her som backup for de som tør å prøve. Kanskje noen som klarer å skaffe bedre sortnivå ?
    Takker så mye :-D Men er det samme verdiene på 42" og 50" da?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Username
    Takker så mye :-D Men er det samme verdiene på 42" og 50" da?
    Noen med 50" som kan verifisere dette ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man skulle oppgradere fra 42pg6000 hva ville blitt det mest natulige tven å velge hvis vi snakker en 10-12 lapper.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Dette var vel et ganske kraftig tilbakeslag for de som mente at PG7000 "i praksis" ikke var særlig dårligere enn Kuro på svartnivå.... Igjen leverer HDTVTest en fortreffelig test, som dekker alle aspekter og detaljer som er viktige.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, du har et poeng der. Meget bra test. Planene endret seg litt nå, men vi får se. Kanskje bare kjøre på med en 5090 når jeg først skal ha tv?

Greia er at det er fryktelig mye penger, og der ser jeg fortsatt på PG6000/PG7000 som er knallbra kjøp til prisen og mener det blir litt feil å sammenligne disse mot Kuro som koster det dobbelte, (samme er nevnt i testen)

Så finn en Full-HD plasma som ser BRA ut til 16000 kr? Akkurat der er det LITE utvalg...

Newcomer zobeon sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner ikke at folk gidder å henge seg så jævlig opp i sortnivået! Man får det man betaler for - og pg6000 gir helt klart mye for penga mener jeg. Har hatt flere flatskjermer tidligere og føler nå jeg endelig har funnet en modell jeg kan slå meg til ro med (iallefall en stund)

For 10990 fikk jeg:

-50"
    -et bilde med deilig dynamikk og flotte farger
    -mer enn godkjent sortnivå til denne prisen
    -de beste menyene på markedet
    -4 x hdmi
    +++

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner ikke at folk gidder å henge seg så jævlig opp i sortnivået! Man får det man betaler for - og pg6000 gir helt klart mye for penga mener jeg. Har hatt flere flatskjermer tidligere og føler nå jeg endelig har funnet en modell jeg kan slå meg til ro med (iallefall en stund)

For 10990 fikk jeg:

-50"
    -et bilde med deilig dynamikk og flotte farger
    -mer enn godkjent sortnivå til denne prisen
    -de beste menyene på markedet
    -4 x hdmi
    +++
    Jeg skal være enig med deg at det er mye for pengene. Selvsagt er det ikke alle som synes det er verdt å punge ut over det dobbelte av hva du har gjort for litt/fundamentalt (alt etter hvordan man ser det - stryk det som ikke passer) bedre bilde. Hver enkelt må avgjøre selv hvor mye hver krone er verdt i forhold til bildekvalitet. Imidlertid kommer man ikke unna at både PG6000 og PG7000 er budsjettskjermer - ut fra et bildekvalitets-perspektiv. (Selv om PG7000 er LG sin "High-end" modell) Og dèt er sjelden godt nok for entusiaster - som ofte er i flertall på slike forum som dette. Derfor henger folk seg (ja, jeg er en av dem) opp i sortnivået, blant annet, fordi entusiastene har oppdaget og sett hvor utrolig viktig dette er for bildeopplevelsen som helhet. I tillegg til en del andre ting som disse LG-skjermene heller ikke scorer topp på (24Hz f.eks.).

Dersom man ikke setter så store krav er det selvsagt en klar fordel, for da sparer man masse penger og kan likevel bli kjempefornøyd. Det er jo ingenting som er bedre enn det! Men har du først blitt vant til å kjøre Ferrari Enzo, er det vanskelig å gå tilbake til Volvo S60 - selv om det også er en fin bil

Gratulerer som fornøyd kjøper av PG6000, ingen andre enn du kan avgjøre hva som er best for deg! Anbefaler deg dog å holde deg unna evt. venner/kjente som har en 9G Kuro i kjellerstua...

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Dette var vel et ganske kraftig tilbakeslag for de som mente at PG7000 "i praksis" ikke var særlig dårligere enn Kuro på svartnivå.... Igjen leverer HDTVTest en fortreffelig test, som dekker alle aspekter og detaljer som er viktige.
    Hmm - det gjorde valget i fall litt lettere. Pendelen har vel vippet litt i retning av Pioneer nå må jeg innrømme. Kanskje er den verd dobbel pris alikevel :???: .

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis alt dreier seg om sort nivå så er jo allerede pioneer kuro slått ut av sony sin lcd z4500:

For what it's worth, we measured the black levels on a completely dark screen after calibration and found the Sony a hair darker: 0.001 cd/m2 versus the Pioneer's 0.002.

Mer her: Sony Bravia KDL-55XBR8 Flat-panel TV reviews - CNET Reviews

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    Hvis alt dreier seg om sort nivå så er jo allerede pioneer kuro slått ut av sony sin lcd z4500:

For what it's worth, we measured the black levels on a completely dark screen after calibration and found the Sony a hair darker: 0.001 cd/m2 versus the Pioneer's 0.002.

Da blir det vel Sony på en hel del mennesker her da tipper jeg(?)
    Den testen i hdtvtest lover jo bra for PG7000. Det eneste de virkelig hadde å utsette på skjermen var sortnivået. Bortsett fra no småpirk var jo det meste over gjennomsnittet. Hver enkelt må vel gjøre seg opp en mening om det ekstra sortnivået er verdt så mye ekstra penger. Personlig tror jeg PG7000 legges i handlekurven min når prisen har blitt presset noen uker. Og de pengene jeg sparer i forhold til Pioneer får gå til neste gang jeg kjøper skjerm om et par år, og da med absolutt sort.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr

Om du faktisk leser testen, vil du se at Pioneeren fremstår best likevel - pga. "blooming" (lysblødning) fra lyse deler av bildet og over i det sorte på Sonyen. Dessuten er det jo masse andre negative ting med LED-LCD'er (innsynsvinkel bl.a.). Men personlig smak vil også spille en vesentlig rolle - uansett. Men dette blir OT, her var det snakk om LG PG6000 og 7000 opp mot konkurransen (hvor da Kuro ofte blir brukt som referanse )

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du faktisk leser testen, vil du se at Pioneeren fremstår best likevel - pga. "blooming" (lysblødning) fra lyse deler av bildet og over i det sorte på Sonyen. Dessuten er det jo masse andre negative ting med LED-LCD'er (innsynsvinkel bl.a.). Men personlig smak vil også spille en vesentlig rolle - uansett. Men dette blir OT, her var det snakk om LG PG6000 og 7000 opp mot konkurransen (hvor da Kuro ofte blir brukt som referanse )
    Joda overall sort fikk Pioneer. Men Sony slo den faktisk på sortest sort nivå. Men det var ikke ment som en krangel mot plasma det her. Virket bare ut som om alt dreide seg om sort nivå mellom skjermene. Derfor jeg slengte på denne.

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting som kan slenges inn i debatten er hvitt nivå som er påpekt tidligere i denne eller annen tråd. Her er LG klart best, dvs. dersom du ser på TV under normale lysforhold så vil hvitt se hvitt ut på LG, mens det ser ut som skitten snø på Pioneer.

Det er svært merkelig denne debatten om sortnivå, andre ting som er vert å legge vekt på er hakking i panorering.

Har sett en del på Pioneer og de ser for meg gråaktig ut i det som skal være hvitt (f.eks. snø). Den er sikkert glimrende ved full lyskontroll men hvor ofte er det tilfellet?

Side 22 av 35 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •